
Ton van Wetten, HG: 'Kostenstijgingen dwingen ons tot efficiency'
Ondanks roerige tijden, blijft de missie van HG International om Europees marktleider in schoonmaakmiddelen te worden overeind. Met nog meer...

Unilever blijft focus leggen op innovatie en duurzaamheid
De toekomst is onzekerder dan ze lange tijd is geweest. 'Daar kunnen we van alles van vinden', vertelt Joost Houben, commercieel directeur bij...

Red Bull focust op Functional Drinks voor verdere duurzame groei
Red Bull kijkt terug op een super goed 2022. 'We groeien double digit in zowel volume als waarde', vertelt Managing Director Jan Smilde. 'Een...

Johan Veld, TastyBasics: 'Bij echte voeding hoort een echt A-merk'
TastyBasics heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Dat roept om een nieuwe positionering die past bij een A-merk. In de nieuwe aanpak...

'Vitakraft biedt meerwaarde in een segment met weinig innovatie'
In een markt onder druk doet Vitakraft het goed. 'We hebben een sterk team', verklaart Managing Director Benelux Constantijn van Gerwen, 'dat de...

Vrumona: it's a Royal Club
Eén van de beste introducties van Vrumona in 2022 is de Royal Club Rose Lemonade 0% suiker. De fles staat symbool voor de duurzame missie van...

De Smaakspecialist: 'Het kan toch niet zo zijn dat we de wereld kapot laten gaan'
Gezonde voeding moet meer onderdeel worden van het totale supermarktaanbod, pleit Pieter Dirven, oprichter van de Smaakspecialist, ontwikkelaar,...

'Innovatie zal in de toekomst vaak van HAK Fresh komen'
Ondanks de economisch moeilijkere tijden blijft HAK, die dit jaar haar 70-jarig bestaan viert, fors inzetten op verdere verduurzaming van teelt en...

'Beheer de korte termijn en navigeer naar de lange termijn'
Ook voor The Kraft Heinz Company zijn het dynamische jaren. Maar het bedrijf accelereert juist nu richting de langetermijndoelstellingen: gezondere...

Riedel bruist vijf jaar na verzelfstandiging van energie
Toen Riedel vijf jaar geleden werd overgenomen door investeringsmaatschappij Standard Investment was er voor de nieuw aangestelde directie werk aan...

Nestlé: 'Juist nu gezamenlijk bouwen aan een duurzaam fundament'
Het afgelopen jaar is pittig geweest, waarin de gehele voedingsbranche te maken kreeg met een ongekend hoge inflatie en kostenstijgingen. Erik...

Nieuwe ontwikkelingen bij Perfetti Van Melle: 'Duurzame verpakkingen en meer fun'
Ook in de categorie snoep, drop en mondverfrissers zijn het roerige tijden. De covidjaren zetten druk op kauwgom en mintjes, al hebben die segmenten...

Heineken wil met de retail blijven inspelen op waarde
De afgelopen jaren hebben een sterke impuls gegeven aan de samenwerking tussen fabrikanten en retailers in het algemeen, maar zeker ook bij Heineken....

GoodLife Foods: 'Kijken naar lokale markt, klant én consumententrends'
The world of Meat, the world of Cheese en the world of Plant, zo benadert GoodLife Foods haar portfolio. De snackproducent neemt haar...

FrieslandCampina: 'De innovatiemotor gaat harder draaien dan ooit'
Om meerwaarde te creëren in een tijd die wordt getekend door uitdagingen, is de vraag 'wat wil de consument?' relevanter dan ooit, weet...