
UTRECHT – Vanaf deze week is alle verse zalm bij Plus afkomstig uit het Noorse Skjerstadfjord. Hier kweken twee families op verantwoorde wijze Nordic...
UTRECHT – Vanaf deze week is alle verse zalm bij Plus afkomstig uit het Noorse Skjerstadfjord. Hier kweken twee families op verantwoorde wijze Nordic...
ZEIST - De meeste Nederlanders vinden aardappels een groente. In de Schijf van Vijf staat het product echter in een andere categorie.
MÜHLHEIM AN DER RUHR – Het omzetaandeel van biologische producten bij Aldi Süd in Duitsland bedraagt 15 procent van de omzet uit het dagelijkse...
DIEMEN - Nederlanders kopen minder koffie, maar geven daar meer aan uit. De scherpe stijging van de prijzen speelt hier een belangrijke rol in....
AMSTERDAM – De focus van de Nationale Week zonder Vlees ligt dit jaar ook dwingend op zuivel. De naam is dan ook Nationale Week zonder Vlees én...
Distrifood publiceert ieder voorjaar de top-20 van beste producten van het voorgaande jaar. Uit de cijfers blijkt dat de gemiddelde weekomzet van de...
SCHIPHOL - De inflatie- en energiecrises zorgen ervoor dat klanten veel vaker huismerken kopen. Veel consumenten merken in kwaliteit en smaak weinig...
DEN HAAG - Nederlanders dronken vorig jaar ruim 12,2 miljoen hectoliter bier. Dat is meer dan in het verleden. De markt groeide in een jaar tijd met...
DEN BOSCH – De overheid heeft een actieplan biologisch, de markt moet naar 15 procent omzetaandeel in 2030. Meer voorlichting lijkt het instrument,...
ZEIST - Supermarkten mogen er dan alles aan doen om de prijzen van het basisproduct brood zo laag mogelijk te houden, dat voorkomt niet dat ze ook...
EDE - Door een groeiend aanbod en de flinke inflatie zijn de verkopen van biologische producten vorig jaar met 25 procent gestegen.
DEN HAAG - De biologische appelmoes van Servero komt als winnaar uit een test van de Consumentenbond. Appelpuree Biologisch van Jumbo is Beste Koop.
HILVERSUM – Biologische eierboeren klagen dat zij niks terug zien van de gestegen verkoopprijzen in de supermarkt.
Het televisieprogramma Radar heeft de winnaar van zijn 'Wie heeft de kleinste'-prijs bekendgemaakt.
HUIZEN – Lidl heeft een andere naam gegeven aan de luxe producten van het huismerk. De discounter stopt met Delicieux en gaat door met Deluxe.
HILVERSUM - De tulpen van Albert Heijn behoren tot een reeks producten waarvan de inhoud ongemerkt is verminderd.
De drogmeticaverkopen in de supermarkten die ten tijde van corona profiteerden van het one-stop-shoppingeffect, zijn post-corona in normaler...
De ultraverse maaltijden van Mama’s Maaltijden veroverden in korte tijd het supermarktschap. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Medeoprichter...
VELP - Consumenten kopen niet significant méér gezonde producten als die op ooghoogte liggen of in de aanbieding zijn. Een wellicht ietwat...
Waar de verkoop van wereldkeukenproducten tijdens de coronaperiode door veel thuiswerken en het sluiten van de horeca een boost kreeg, is de situatie...
Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood Magazine. In dit artikel kijkt Erjen van...
AMSTERDAM - Klanten gaan met kerst massaal voor aanbiedingen of ruilen A-merken in voor huismerken. Dranken krijgen het lastig in 2023 en voor brood...