Bekijk alle artikelen

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Foto: Aldi

Aldi lanceert onder huismerk My Vay range vleesvervangers

Aldi breidt zijn plantaardige My Vay-assortiment nu ook uit met vleesvervangers.

Foto: Shutterstock

Grote wijnimporteur: 'Supermarktschap moet beter, meer verhalend'

De wijncategorie in supermarkten staat onder druk. Een belangrijke reden is de generatiewissel: babyboomers worden ouder, jongere generaties drinken minder. Het wijnschap moet op de schop om jongere generaties te prikkelen, zegt Delta Wines, een van de grootste wijnimporteurs van Nederland.

Judith Hoogendoorn, marketing directeur en Maarten Wismans, head of trademarketing & category management bij Flora Food Group.

Steun borstkankeronderzoek: 'Jij smeert, Becel doneert'

In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.

Foto: Distrifood

Nieuwe koers: Aldi smelt chocomerken om tot Choceur

Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.

Foto: Odin

Meevallende agf-oogsten opsteker voor supermarkten

Goed nieuws voor supermarkten: de oogsten van groente en fruit vallen na het natte voorjaar nog mee.

Kinderen op traptrekkers rijden het terrein van Lidl in Huizen op. Foto: Henk van der Giesen

Zo wil Lidl van 4 naar 8 procent biologisch agf

Het biologisch aandeel agf bij Lidl moet van 4 naar 8 procent. Die omzetverdubbeling stelt de keten zichzelf ten doel voor 2026. Dat wil Lidl bereiken door klanten te overtuigen dat biologisch niet veel duurder hoeft te zijn en door het bio-aanbod beter te presenteren.

Foto: Shutterstock

Plus: Vernieuwd schap frisdranken & sappen en speciaal fris

Plus introduceert deze week in alle winkels een vernieuwd schap frisdranken & sappen. Ook gaat de formule van start met het segment speciaal fris.

Foto: Lidl

Lidl tekent voor snelle verdubbeling omzet bio groente en fruit

Lidl ondertekent een overeenkomst met de biologische groente- en fruittelers met als doel een snelle verdubbeling van de omzet van biologische groente en fruit.

Foto: ANP

'Aldi en Lidl verkopen enkel vlees van varkens met gecoupeerde staart'

Aldi en Lidl verkopen uitsluitend varkensvlees van varkens zonder staart. Dat stelt Varkens in Nood, die zich baseert op metingen van augustus dit jaar. Bij Ekoplaza en Odin behouden alle varkens hun staart.

Foto: Bert Jansen

NVWA: 'Vleesindustrie te veel gericht op efficiëntie'

De NVWA wil strengere regels voor dierenwelzijn in de vleesindustrie. Dit moet leiden tot verbetering van dierenwelzijn in de keten.

Foto: Jumbo

Jumbo roept geitenkaas terug, mogelijk listeria

Jumbo roept per direct Jumbo Geitenkaas Rasp met alle houdbaarheidsdata terug. In het product is mogelijk listeria aanwezig.

Nettorama (boven) en Lidl (onder) zijn de winnaars van het Versrapport 2024. Foto's: Distrifood

Versrapport 2024: Lidl en Nettorama zijn de kampioenen

Lidl heeft bij de landelijke formules het beste imago in vers. Nettorama heeft dit bij de regionale ketens. 

Het Amerikaanse snoepschap in een Jumbo-winkel. Foto: Distrifood

Populair en prijzig: Amerikaans snoep en fris rukt op in supers

Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.

Plantaardige dranken in een Lidl-supermarkt, ter illustratie. Foto: Shutterstock

Wakker Dier prijst melkbeleid Aldi en Lidl, kritisch op Deka en Plus

Aldi en Lidl stimuleren hun klanten met hun prijsbeleid om voor plantaardige melk te kiezen in plaats van koemelk. Dat meldt Wakker Dier na onderzoek. De actiegroep stelt dat DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet en Plus nog veel te winnen hebben.

Jacqueline Roerink van Zuivelhoeve en René van der Zel van XXL Nutrition. Foto: Bert Jansen

XXL en Zuivelhoeve stappen in high protein-zuivel

Twee op het oog compleet verschillende bedrijven slaan de handen ineen om een aanval te doen op de zuivelreuzen in het proteïnerijke schap. XXL Nutrition en Zuivelhoeve lanceren vandaag een proteïnerijke yoghurt en pudding.

Beeld: Kalver-Liefde.nl

Jumbo volgt AH en Plus met verkoop melk Kalverliefde

Jumbo heeft vanaf vandaag melk van start-up Kalverliefde opgenomen in het assortiment.

De keukenapparaten van Blue Home, het nieuwe merk van Albert Heijn. Foto: Albert Heijn

Albert Heijn lanceert nieuw huismerk keukenapparatuur: Blue Home

Albert Heijn gaat keukenapparatuur onder het eigen merk Blue Home verkopen.