Huismerksoep Picnic wint test, Jumbo beste koop, Unox en AH in staart
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
Albert Heijn verruimt het aanbod vis, schaal- en schelpdieren.
Albert Heijn viert deze week de introductie van maaltijdsalades, op de kop af 20 jaar geleden. De marktleider gebruikt dit jubileum met vernieuwing van het assortiment en een transitie van witte naar volkoren koolhydraten.
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
De Wheel of Retail voor Zoetwaren & snacks - Suikergoed gaat naar Autodrop, voor de nieuwe Hemelszachte Vegan Cadillacs. Zeer populair bij de groeiende groep bewuste consumenten.
Albert Heijn breidt het aanbod Blue Home uit. De keten voegt onder meer barbecues, melkopschuimers en wafelijzers met hamstervorm toe.
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Rundvlees wordt dit jaar flink duurder, verwacht marktbureau DCA Market. Er zijn wereldwijd te weinig runderen om aan de vraag te voldoen.
De eisen van koffiegigant JDE Peet's wekken ergernis bij supermarktformules. Maar de eigen koffiemerken van retailers stegen ook flink in prijs, blijkt uit een prijsvergelijking van Distrifood. Bij Jumbo bijvoorbeeld soms met tientallen procenten.
Douwe Egberts-koffie en Pickwick-thee keren terug in de schappen van Albert Heijn. Dat bevestigt de supermarktketen tegenover Distrifood.
Het passievruchtlikeurmerk Passoã groeit verder in het RTD-segment met twee nieuwe, verfrissende smaken: Passoã Passion Fruit Martini en Passoã Pink Lemonade Spritz. Ze liggen naast de al bestaande smaak Passoã Orange in de schappen.
De terugkeer van koffie van JDE Peet's in het schap bij Jumbo gebeurt niet van harte. In een schrijven aan ondernemers en filialen rept de supermarktformule van 'een deal onder protest' en een inkoopprijs die 'buitenproportioneel' is.
Albert Heijn start vanaf volgende week met de verkoop van een herbruikbaar broodzakje. Ook sleutelt de marktleider aan de receptuur van diverse broden.
De prijzen voor koffiebonen zijn bijna verdubbeld sinds begin 2024 en het einde lijkt nog niet in zicht. 'Schrik niet als de gemiddelde supermarktprijs voor een kilo koffie dit jaar over de €20 gaat', aldus analisten van de Rabobank.
Lidl gaat in heel Europa extra inzetten op zijn sportmerk Crivit. Het Duits-Amerikaanse tennispaar Steffi Graf en Andre Agassi zou zijn vastgelegd als de gezichten van de campagne.
Ekoplaza introduceert komende maand een nieuw worstenbroodje in zijn winkels.
Albert Heijn schudt het zuivelschap op. De keten lanceert ongeveer 100 nieuwe producten, waaronder plantaardige 'gurts' en zuivelproducten voor een gezonde darmflora.
De koffie en thee van JDE Peet's, het moederbedrijf van onder andere Douwe Egberts, ligt weer in de schappen van Colruyt. Het koffiebedrijf en de Belgische supermarktketen bereikten hierover vandaag een akkoord. De koffie en thee van JDE Peet's blijft bij Nederlandse retailers echter nog beperkt te koop.
Lidl introduceert een verbeterd assortiment vleesvervangers. De Duitse discounter heeft flink gesleuteld aan de smaak, structuur, voedingswaarden en verpakkingen. Ook zijn er zes nieuwe producten.
Plus is het niet eens met de conclusies van het onderzoek van denktank Questionmark naar het aantal aanbiedingen met alcohol bij de supermarktketen. Albert Heijn onderstreept in een reactie dat de marktleider 'geen specifieke focus heeft op alcoholpromoties'.
Volgens ceo Robert van Ballegooijen (59) van Van Loon Group is het vrijwel onmogelijk voor supermarkten om de doelen van de eiwittransitie te behalen in 2030. Bovendien brengt het inzetten van vleesvervangers of het stoppen met vleesreclames, zoals Jumbo deed, deze transitie niet dichterbij, stelt Van Ballegooijen in gesprek met Distrifood. Meer tijd en andere oplossingen zijn nodig.