FreshRecruitment
Lidl-moeder clasht met Nederlandse octrooihouders
Lidl-moeder Schwarz Gruppe is in conflict met twee Nederlandse houders van patenten in vertical farming.
Lidl-moeder Schwarz Gruppe is in conflict met twee Nederlandse houders van patenten in vertical farming.
Ondanks een recente daling van de wereldmarktprijs voor cacao, blijven consumenten in de supermarkt fors betalen voor chocolade. Volgens onderzoek van de Rabobank zullen de prijzen niet meer terugkeren naar het niveau van 2021. Huismerken doen hier hun voordeel mee.
Twee supermarkten van Jumbo, een Albert Heijn, een Hoogvliet en een winkel van Boon's Markt strijden om de titel 'mooiste nieuwe supermarkt van Nederland'.
De Britse retailer Morrisons lanceert wat ceo Rami Baitiéh de 'grootste vers-reset in een decennium' noemt.
Rusland wil beslag leggen op bezittingen van zakenman Denis Sjtengelov, die sinds 2021 ook eigenaar is van Hak.
Via de Albert Heijn-app kunnen klanten tegenwoordig in realtime zien welke producten met een korte houdbaarheidsdatum beschikbaar zijn in hun winkel. Dat is een slimme zet, vindt gedragspsycholoog Kimberly van der Heijden.
Dagwinkel Melderslo sluit volgende week definitief de deuren. Dat bevestigt eigenaar Patrick Craenen tegenover Distrifood.
Dirk presenteert een zogeheten bespaarbijlage in De Telegraaf. De formule steekt hierin onder meer de draak met het nieuwe boegbeeld van Albert Heijn.
De komst van een Nettorama naar Hoogerheide zet een streep door plannen van Plus in grensdorp Huijbergen.
Jumbo opent waarschijnlijk pas begin 2026 een nieuwe vestiging nabij station Sloterdijk in Amsterdam.
Fish Tales-oprichter Bart van Olphen roept supermarkten op om te stoppen met de verkoop van Atlantische makreel.
Albert Heijn maakt het voor franchisers niet altijd makkelijk om hun kinderen de winkel te laten overnemen. Gertjan Nijhuis lukt het wel om de winkel over te dragen. William de Block slaagde daar niet in. Naast erfopvolging spelen er meer thema's tussen franchisegevers en franchisenemers.
Iets meer dan 800.000 Nederlanders moeten voor het bezoeken van een supermarkt in ons land langer dan vijf minuten rijden.
De fusie met Coop heeft Plus zeker €200 miljoen gekost. Dat stelt ceo Aart van Haren.
Jumbo is ruim 10 maanden na de lancering van het merk Jumbo's 'heel tevreden' over het merk. Inmiddels liggen zo'n 370 Jumbo's-producten in de schappen. Wel wordt het design de komende tijd geoptimaliseerd. 'In sommige segmenten mag het duidelijker, iets meer eenheid in uitstraling en herkenbaarheid voor de klant', zegt directeur category management Tim Hehenkamp.