Grow Recruitment
Fabrikanten kort: Chocolademaker Hands Off haalt geld op
Hands Off is een crowdfunding gestart om geld op te halen om de komende jaren door te kunnen groeien.
Hands Off is een crowdfunding gestart om geld op te halen om de komende jaren door te kunnen groeien.
Heineken heeft een akkoord bereikt met de vakbonden over een nieuwe cao voor 2025 en 2026. De afgelopen tijd ging de brouwer gebukt onder stakingen in brouwerijen in Zoeterwoude en Den Bosch.
Het Amerikaanse zoetwarenconcern Mondelez heeft volgens bronnen interesse in de overname van zijn concurrent Hershey.
Veel fabrikanten willen hun verpakkingen verduurzamen, maar aan zulke ingrijpende veranderingen kleven risico's. Ruim 70 procent van alle nieuwe verpakkingen veroorzaakt een daling in sales. 'Dit zijn over het algemeen zeer risicovolle projecten', stelt productintroductiespecialist Theo Toering.
Niet eerder boekten nieuwe producten twee jaar na hun entree in de supermarkt zo weinig omzet als dit jaar. €71 miljoen brachten stayers als Heineken Silver, Campina Sterke Start, Danone Hipro kwark in knijpzak en Dreft max power op. Vorig jaar was dat €104 miljoen. Twintig jaar geleden lag dat zelfs nog aanzienlijk hoger, met omzetten steevast tussen de €125 miljoen en €150 miljoen.
De 100 grootste merken in de supermarktschappen hebben vrijwel allemaal afscheid genomen van X. Ook andere kanalen, als YouTube, lijken op hun retour. Zien ze geen heil meer in sociale media of is er iets anders aan de hand?
Arla Foods timmert in Nederland flink aan de weg. Head of e-commerce & convenience Eric Smeding legt uit hoe de zuivelcoöperatie groeit door innovaties, klantdata en retailmedia. 'We veranderen in een techbedrijf.'
Hak speelt zich met een hele categorie in de kijker bij de consument. Het bedrijf uit het Brabantse Giessen werkt hiervoor nauw samen met supermarkten.
De explosieve groei van huismerken, de entree van meer venture brands en de ontwikkeling van eigen vegan- of glutenvrije productlijnen. De strijd tussen bekende internationale merken en de eigen labels van supermarkten woedt nog altijd fel in de schappen. Auteur Koen de Jong legt het vergrootglas opnieuw op het private label.
Het Amerikaanse soep- en maaltijdenconcern Campbell heeft de 48-jarige Nederlander Mick Beekhuizen benoemd tot de nieuwe ceo.
Bierbrouwer AB Inbev heeft in Jasper Kessels een nieuwe topman voor de Nederlandse tak gevonden. Hij begint 1 januari aan zijn nieuwe klus.
Erik Bras en Alfred Driesssen stoppen als ceo respectievelijk cfo van Signature Foods, het bedrijf achter A-merken als Johma en Heks'nkaas.
De Tilburgse vleesfabrikant Group of Butchers staat in de etalage. De verkoop moet de eigenaren meer dan €1 miljard opleveren.
Vakbond FNV heeft opnieuw stakingen bij bierbrouwer Heineken aangekondigd.
Unilever zet opnieuw een bekend merk in de etalage. Volgens het Brits Sky News staat nu ook de Vegetarische Slager in de verkoop.
Fabrikanten als Unilever sleutelen continu aan de receptuur. Steeds vaker gebeurt dat met hulp van kunstmatige intelligentie, oftewel AI.
Honderden euro's per jaar besparen, minder CO2-uitstoot, en een gezondere maaltijd. Nicole Freid, algemeen directeur bij Hak, somt de voordelen van het eten van meer peulvruchten zo op. Maar om dat voor elkaar te krijgen, heeft ze wel de hulp van supermarkten nodig. 'Supermarkten kunnen een hele grote invloed hebben op het eetgedrag van mensen.' Een gesprek met de topvrouw van het groente- en bonenconcern over de samenwerking met retailers, voedselonzekerheid als gevolg van klimaatverandering en het vermijden van het woord vegan.
Op PLMA presenteerden fabrikanten hun nieuwste producten. En het is duidelijk: ze blijven geloof houden in vegan.
Klimaatverandering bedreigt in toenemende mate de oogsten. Hierdoor komt de beschikbaarheid van veel soorten groenten en fruit in gevaar. Om volle schappen te blijven garanderen zijn langdurige samenwerking en meerjarencontracten nodig. Jaarcontracten met afspraken over prijs en volumes die supermarkten hanteren, zijn niet meer van deze tijd, vindt directeur Ruben Bringsken van Jamael Food Group. De privatelabelfabrikant produceert groente- en fruitconserven onder het huismerk voor vrijwel alle retailers.
MECHELEN - Maar liefst €100 miljoen stak Pringles in het verduurzamen van de kenmerkende chipskoker. De bus werd eerder nog getypeerd als schurk onder de verpakkingen, maar kan nu met een gerust hart bij het oud papier.
AMSTERDAM - Tabaksfabrikant Philip Morris vindt het jammer dat de verkoop van rookwaren in supermarkten ten einde komt, maar ziet niet huizenhoog op tegen de komende tabaksban. Het verbod biedt juist kansen, zegt topman Albert Sánchez in een interview met Distrifood.