Fresh Recruitment
Beiersdorf en Henkel zien vraag naar producten teruglopen
De Duitse fmcg-fabrikanten Beiersdorf en Henkel hebben hun cijfers over het tweede kwartaal gepresenteerd en hun verwachtingen voor het lopende jaar naar beneden bijgesteld.
De Duitse fmcg-fabrikanten Beiersdorf en Henkel hebben hun cijfers over het tweede kwartaal gepresenteerd en hun verwachtingen voor het lopende jaar naar beneden bijgesteld.
Unilever boekte in het eerste half jaar betere resultaten. Zowel de prijzen als de volumes gingen omhoog.
Koffie- en theebedrijf JDE Peet's is optimistischer geworden over de jaarresultaten voor 2025, nadat het in de eerste helft van dit jaar de prijzen met meer dan 20 procent verhoogde.
Van Loon Group, een grote Nederlandse vlees- en gemaksleverancier, heeft een duidelijke missie: klanten - met name retailers - helpen met het behalen van hun doelstellingen. Het bedrijf zet daarom stappen in de eiwittransitie en het terugdringen van emissies. Wel bemoeilijkt de druk op prijs in de hele keten en vanuit de retailer verduurzaming.
Nestlé wil met de nieuwste innovatie Neo by Nescafé Dolce Gusto de categorie portiekoffie - pads en cups - flink laten groeien. Dat apparaat garandeert volgens de multinational een 'barista-ervaring' thuis. Maar zitten klanten wel te wachten op weer een extra koffieapparaat op het aanrecht? En zit de hoge koffieprijs de introductie niet in de weg?
Vers is beslissend voor de uitstraling en het succes van veel supermarkten. Voor ervaren marketingstrateeg Marko Arends is food meer dan zijn werk. Het is zijn passie. Over de hele wereld bezocht hij de afgelopen jaren inspirerende versconcepten. Met Distrifood praat hij over zijn ervaringen, zijn visie op vers en noemt hij een aantal wereldwijde formules die iedereen die met vers bezig is gezien moet hebben.
Meer bezoekers en meer exposanten. De groeiende populariteit van huismerken stuwde ook de PLMA-beurs in Amsterdam. Meer dan 30.000 bezoekers dompelden zich onder in het overweldigende aanbod aan private label.
Lege schappen, sluwe handelaren, tegenvallende oogsten, snel stijgende prijzen en boycots. Geen product staat dit jaar zo in de spotlights als koffie. Maar het is niet alleen kommer en kwel: met de introductie van nieuwe privatelabelmerken bij retailers zijn er ook positieve ontwikkelingen, ziet producent UCC Coffee.
Een 23 meter hoog magazijn voor fruitkisten, een robotsnelweg waar pallets met dozen over zoeven en camera's die appels 160 keer fotograferen. Per stuk. Blauwe bessen krijgen 30 foto's, per bes. De nieuwe Smart Fruit Hub van Fruitmasters, met een prijskaartje van €62 miljoen, is een technisch neusje van de zalm.
Bakkerij Fuite in Apeldoorn sluit na bijna een eeuw de deuren in Apeldoorn. Het wegvallen van Boni als klant speelt een cruciale rol in het besluit.
Heineken zag de bierverkoop in het eerste halfjaar teruglopen in de twee belangrijkste markten: Europa en de Amerika's.
Heineken en Jumbo hebben een deal bereikt, waardoor de inkoop van onder andere Heineken, Amstel en Texels weer wordt hervat. Dat antwoorden de brouwer en Jumbo op vragen van Distrifood.
Nestlé zag de verkopen in de eerste helft van 2025 2 procent dalen. Dat wijt het levensmiddelenconcern vooral aan de gedaalde dollarkoers.
Lotus sleept Holie's voor de rechter. De Belgische koekjesfabrikant is het niet eens met de Sugar Score die het Amsterdamse bedrijf lanceerde en noemt die 'onrechtmatig'. Het kort geding dient vanmiddag.
FrieslandCampina draaide een sterk financieel eerste halfjaar, mede door kostenbesparingen.
Retailers pakken een aanzienlijke marge op Beemster Kaas, het A-merk van Cono Kaasmakers, stelt algemeen directeur Jerry Griep. Hij is het zat dat vaak meteen naar fabrikanten wordt gewezen als veroorzaker van hoge prijzen in de supermarkt. 'Als ik kijk naar onze business, is dat pertinent niet waar.'
Onderhandelen met supermarkten, daar zit Fritz Kola niet op te wachten. Het alternatieve colamerk denkt dan in een neerwaartse spiraal gezogen te worden om prijzen te verlagen en te betalen voor kortingsacties. 'Waarom zou ik de retailer betalen? Ik moet een merk bouwen en zorgen dat consumenten een reden hebben om ons merk te kopen.'
Plantaardig chocolademerk Hands Off heeft €1,1 miljoen opgehaald met een sharefundingcampagne. Dat groeikapitaal is zeer welkom want stijgende cacaoprijzen zetten de branche op z'n kop. Oprichter en ceo Kitty Smeeten wil het geld investeren in haar chocosnacks, ontbossing tegengaan en CO2-uitstoot reduceren.
Plantaardige boters, room en kaas. Flora Food Group wil alle consumenten bereiken met zuivelalternatieven. Maar dat wil het bedrijf niet opdringen. 'Niet met het belerende vingertje naar anderen wijzen.'
De paars-roze pakjes Super Sour Candy Paper worden letterlijk uit het rek gegrist. Het ultra-zure snoeppapier uit Nederland kreeg in Keulen de prijs voor de beste nieuwe introductie en over de populariteit ervan lijkt op de snoepbeurs geen twijfel te bestaan.
Lowlander stopt dit jaar met het brouwen van reguliere alcoholhoudende bieren. De Nederlandse bierproducent ziet genoeg kansen om boegbeeld te worden van alcoholvrije en laag-alcoholische bieren (no en low).
Fresh Recruitment
FreshRecruitment
FreshRecruitment
FreshRecruitment
De Kuyper