FreshRecruitment
Lazy Vegan past naam aan: 'Schrok soms af'
Het plantaardige maaltijdenmerk Lazy Vegan schrapt het woord vegan uit zijn naam.

Het plantaardige maaltijdenmerk Lazy Vegan schrapt het woord vegan uit zijn naam.

Lidl grijpt na het EK Vrouwenvoetbal nu het WK Handbal aan om vrouwensport meer voor het voetlicht te brengen. De keten lanceert daarvoor een nieuw platform: Let's Grow met voormalig tophandbalster Tess Lieder in de hoofdrol.

Kennen wij hem nog: het wheel of retail zoals dat in de jaren tachtig en negentig al in de boeken stond? Is 2025 een jaar waarin het klassieke wheel-of-retail-principe opnieuw bewijst hoe relevant het is? Terwijl de Nederlandse supermarkten zich moeten herpakken na het verlies van tabaksomzet en een periode van inflatie, zien we een dynamiek die McNair decennia geleden al schetste: je stapt in een markt op lage prijzen, om op een later moment de marge te pakken die nodig is om te upgraden naar een volwaardige propositie, waardoor je uiteindelijk ook weer kwetsbaar wordt.

Sinds de introductie van het Jumbo's-merk eind vorig jaar lanceert Veghel doorlopend nieuwe producten in het gat tussen basishuismerk en A-merk. Ook in vers rukt Jumbo's op, deze week bijvoorbeeld met een nieuwe tapaslijn. De formule heeft met het premium private label een duidelijk doel: de klant paaien om een 'stap omhoog' te maken vanuit het basishuismerk.

Aldi moet volgens de Consumentenbond stoppen met claims waarin de formule stelt de goedkoopste in de branche te zijn. Mogelijk onderneemt de bond stappen tegen de discounter.

Plus wil zich nadrukkelijker onderscheiden van concurrenten Albert Heijn en Jumbo. Met een nieuwe campagne en pay-off, We doen met je mee, legt de formule de nadruk op lokaal ondernemerschap en een innigere band met dorp of buurt. Ceo Aart van Haren en commercieel directeur Henk van Harn, lichten de nieuwe koers van Plus toe.

Plus heeft dinsdagavond om 21.00 uur met de uitzending van een nieuwe commercial het startsein gegeven voor een nieuwe marketingaanpak.

Hoogvliet heeft een nieuw merkconcept gelanceerd met de naam Team Hoogvliet. De karakters maken nu deel uit van de (prijs)communicatie van de supermarktketen.

Nederlanders die online naar een recept zoeken, komen vrijwel altijd bij het recept een knop tegen om alle benodigde ingrediënten in één keer te kunnen bestellen bij Albert Heijn en Jumbo. Dit is de verdienste van het bedrijf Food Influencers United (FIU) uit Haarlem, dat nu bezig is om zijn diensten uit te rollen naar foodinfluencers op social media. Distrifood spreekt met mede-oprichter Kees Meershoek van het bedrijf. 'Twee formules zijn met ons begonnen en nooit meer weggegaan.'

Lidl feliciteert D66-partijleider Rob Jetten met de verkiezingsoverwinning. De discounter noemt op LinkedIn Jetten een 'trouwe Lidl-klant'.
