strategie

Fabrikanten: Kraft Heinz laat kaas uit iconische Mac & Cheese
ZEIST - Kraft Heinz laat de kaas uit de e Mac & Cheese en gaat plantaardig met het Amerikaanse iconische gerecht. De van oorsprong Israëlische...

Explosieve groei vacatures bij fabrikanten; druk blijft hoog
DEN HAAG - Het aantal openstaande vacatures in de levensmiddelenindustrie groeide in 2022 met bijna de helft en is sindsdien verder toegenomen.

FrieslandCampina gaat jaarlijks miljoenen bezuinigen
AMERSFOORT - Zuivelfabrikant FrieslandCampina gaat fors reorganiseren. Er zullen door de bezuinigingen ook banen verloren gaan.

Hoe vier supermarkten succesvol digitaal transformeerden
In een wereld waar elke indruk, klik en euro telt, is wendbaarheid een kunst. Snakeware, een data-driven digital agency, belichaamt deze...

Henkel verhoogt na sterk half jaar winstverwachting
DÜSSELDORF - Maker van was- en reinigingsmiddelen en lijmfabrikant Henkel heeft een sterk halfjaar achter de rug.

Fabrikanten: Fors minder nieuwe producten in schappen
LONDEN - Fabrikanten hebben vorig jaar veel minder nieuwe producten gelanceerd dan in het jaar daarvoor.

Strategiewissel: JDE Peet's groeit weer door overnames
AMSTERDAM - JDE Peet's heeft de voorgenomen overname van de Braziliaanse koffie- en theefabrikant Maratá bekendgemaakt.

Vegan Masters wijzigt strategie vanwege hoge voedselverspilling
ZEIST - De Nederlandse bezorgservice voor veganistische maaltijden, pizza's en juices kondigt een koerswijziging aan. Daarmee hoopt het bedrijf...

Maker plantaardige maaltijden Vood zet eerste stap naar retail
AMSTERDAM - Vood, voorheen bekend als Plant B, heeft een investering ontvangen van €650.000. De producent wil met de opbrengst zijn plantaardige...

Italiaanse foodreus Barilla investeert flink in Nederland
PARMA - De Italiaanse foodreus Barilla investeert €1 miljard in groei. Een deel van dat geld komt in Nederland terecht.