FreshRecruitment
Monster-reorganisatie: Nestlé schrapt wereldwijd 16.000 banen
De grootste levensmiddelenfabrikant ter wereld, het Zwitserse Nestlé, groeit harder dan verwacht. Tegelijkertijd kondigt het bedrijf een grote reorganisatie aan.
De grootste levensmiddelenfabrikant ter wereld, het Zwitserse Nestlé, groeit harder dan verwacht. Tegelijkertijd kondigt het bedrijf een grote reorganisatie aan.
Michel Mersch, sinds april ceo bij Nestlé Benelux, gaat ondernemerschap en het nemen van risico's stimuleren. 'Soms hebben we een gebrek aan ambitie gehad en waren de forecast en voorspelbaarheid belangrijker dan de ambitie. Dat willen we veranderen', stelt hij in een interview met Distrifood. 'We moeten iets meer risico nemen.'
De Britse bierbrouwer BrewDog heeft zijn zesde verlieslatende jaar op rij achter de rug. Het door het bedrijf gekochte landgoed om de CO2-uitstoot te compenseren is inmiddels verkocht aan een investeerder.
Het onlinekoffiemerk De Koffiejongens zet voor het eerst grootschalig de stap naar het supermarktschap.
The Magnum Ice Cream Company onthult morgen de strategie en groeidoelstellingen voor het nieuwe bedrijf.
Kraft Heinz deelt zichzelf op in twee afzonderlijke bedrijven om zo de prestaties te verbeteren en de complexiteit te verminderen.
Zuivelcoöperatie Arla zag omzet stijgen ondanks teruglopende vraag naar een aantal sleutelproducten.
Hak is naar eigen zeggen wél een groot merk, maar geen groot bedrijf. Distrifood spreekt met directeur Nicole Freid over haar bezoek aan de Tweede Kamer, de enorme uitdagingen rond de transities rond biologisch en plantaardige eiwitten, de verhoudingen met supermarkten en hoe het Hak lukt om zich te onderscheiden van private label. 'Niet achter ieder A-merk gaat een multinational schuil.'
Plus' nieuwe beleid om multifranchisen te omarmen levert Stefan Ammerlaan twee nieuwe winkels op. Maar het zal nog een hele opgave worden om de voormalige filialen in Helvoirt en Loon op Zand te laten renderen. Dat schrikt Ammerlaan allerminst af. Hij is ervan overtuigd dat zijn eigen versconcept en regionale producten successen zullen brengen.
Bakkerij Fuite in Apeldoorn sluit na bijna een eeuw de deuren in Apeldoorn. Het wegvallen van Boni als klant speelt een cruciale rol in het besluit.