BEACH Recruitment BV
Hak-directeur: 'Ieder inkoopblok kan ons zo wegvagen'
Volgens Hak-directeur Nicole Freid is de machtsbalans in de onderhandelingen met de grote supermarktketens in Nederland niet altijd gezond.
Volgens Hak-directeur Nicole Freid is de machtsbalans in de onderhandelingen met de grote supermarktketens in Nederland niet altijd gezond.
In het Haribo-snoep dat woensdag werd teruggeroepen is cannabis gevonden. Meerdere mensen zijn daar onwel van geworden. Intussen schiet de kiloprijs van Lay's omhoog nu het chips niet langer in zakken maar dozen verkoopt.
Unilever garandeert werknemers die na de afsplitsing bij de nieuwe ijsfabrikant werken voor tenminste drie jaar gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden.
Vers is beslissend voor de uitstraling en het succes van veel supermarkten. Voor ervaren marketingstrateeg Marko Arends is food meer dan zijn werk. Het is zijn passie. Over de hele wereld bezocht hij de afgelopen jaren inspirerende versconcepten. Met Distrifood praat hij over zijn ervaringen, zijn visie op vers en noemt hij een aantal wereldwijde formules die iedereen die met vers bezig is gezien moet hebben.
Verkade-directeur Dennis Teeken spreekt in een interview over de verharding van de relatie tussen supermarkten en fabrikanten. 'We zijn nu nog steeds bezig met de gesprekken over acties voor het lopende jaar. Ik denk dat niemand er beter van wordt.'
De topman van Nestlé, Laurent Freixe, levert in een interview felle kritiek op zijn voorganger Mark Schneider.
De beloningen voor Unilever-topman Fernando Fernandez zorgden voor discussie tijdens de jaarvergadering van de multinational. Ruim een kwart van de aandeelhouders stemde tegen het beleid.
Beide productielocaties van Danone in Nederland zijn B Corp-gecertificeerd.
De nieuwe Unilever-topman Fernando Fernandez staat 100 procent achter het besluit de ijsdivisie te verzelfstandigen. Wel is hij kritisch over de winstgevendheid van de eigen ijsmerken.
Heineken steekt de hand deels in eigen boezem als het gaat om de druk op de biermarkt in Nederland. 'De internationalisering van het Heineken-merk heeft in de thuismarkt niet goed uitgepakt.'