Alles over Cijfers

Foto: Ahold Delhaize

Drie Nederlandse supermarktketens bij grootste 50 van Europa

Bij de 50 grootste supermarktketens van Europa staan drie Nederlandse bedrijven. De oosterburen domineren de top van de lijst, opgesteld door het Duitse Lebensmittelzeitung.

Foto: Shutterstock

CBS: Omzet supermarkten daalt, speciaalzaken maken opmars

Supermarkten boekten in het derde kwartaal van dit jaar een lagere omzet dan vorig jaar, blijkt uit CBS-cijfers. Speciaalzaken, zoals kaaswinkels en slagerijen, doen het juist goed.

Foto: ANP

AH jaagt online verkoop aan, marktaandeel Nederland blijft stijgen

Ahold Delhaize boekte in het derde kwartaal minder winst door hogere eenmalige kosten. Positiever: het marktaandeel in Nederland en België blijft groeien en Albert Heijn jaagt de online groei aan tot tien procent.

Foto: Shutterstock

CBS: Omzet supermarkten loopt terug door tabaksban

Supermarkten boekten in september minder omzet dan een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat is vooral te wijten aan de tabaksban die sinds 1 juli van kracht is.

 Foto: Shutterstock

Sligro stuwt kwartaalcijfers dankzij tabaksban supermarkten

Sligro Food Group heeft het derde kwartaal van dit jaar iets beter gepresteerd dan een jaar eerder. De groothandelaar profiteert van de tabaksban in supermarkten waardoor meer rokers hun inkopen doen bij tankstations.

Foto: Thuisbezorgd

Moederbedrijf Thuisbezorgd ziet aantal bestellingen teruglopen

Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft in het derde kwartaal minder bestellingen voor maaltijden ontvangen dan een jaar eerder.

Foto: Meatable

Fabrikanten kort: RVO steekt miljoenen in Meatable-kweekvlees

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) steekt €7,6 miljoen in kweekvleesbedrijf Meatable.

Foto: Jan-Willem van Vliet

CBS ziet na tabaksban nog geen omzetdip supers

Nederlandse supermarkten hebben ondanks het verbod op de verkoop van tabaksproducten de omzet in juli ongeveer gelijk kunnen houden.

Foto: ANP

Fabrikanten kort: AB Inbev groeit, Kraft Heinz onder druk

AB Inbev verkocht weliswaar minder bier, maar boekte meer omzet en winst. Kraft Heinz zag onder invloed van afschrijvingen de winstgevendheid in het tweede kwartaal flink afnemen.

Foto: Shutterstock

Danone ziet vraag naar A-merken weer toenemen

Danone heeft de omzet in het tweede kwartaal met 4 procent zien groeien. De fabrikant ziet tegen de trend in de vraag naar zijn A-merken verder groeien.