FreshRecruitment
GesponsordOp 15 november was het 'Clean Out Your Refrigerator Day', een dag die mensen aanmoedigt om hun koelkast uit te kuisen. Goed voor de hygiëne, maar minder goed nieuws voor de restjes die in de vuilnisbak belanden.
GesponsordEenmaal per dag genereert je bestelsysteem een forecast die, na jouw goedkeuring, leidt tot een bestelling. Maar wat als de winkel door een plotselinge stortbui volstroomt met klanten? Je besteladvies is gebaseerd op verouderde data en dus niet meer accuraat. Dynamische forecasts zijn dé oplossing voor dit probleem.
Gesponsord2025 was voor Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) een jaar van groei, samenwerking en impact. Het frisdrankconcern combineerde sterke merken en succesvolle campagnes, zoals "Share a Coke", om zowel consumenten als retailpartners optimaal te bedienen, met speciale aandacht voor nieuwe generaties zoals Gen Z en hun veranderende consumptiegewoonten. Daarbij lag de focus op relevantie bij alle gebruiksmomenten en het versterken van de waarde van de frisdrankcategorie.
GesponsordVrumona blijft de gezondheidstrend in frisdranken stimuleren, in combinatie met categoriegroei. Tegelijk is er de stap naar de nieuwe categorie alcohol met het merk GiG. Een nieuwe maar logische stap.
GesponsordHet afgelopen jaar speelde Bolletje succesvol in op verschillende eetmomenten en behield het A-merk een sterke verbinding met de consument. Ondanks uitdagingen in de markt, staat het bakkersmerk er dan ook stevig op bij retail en consument. 'We wíllen en kúnnen bouwen', vertelt Toine Bruins Slot, manager sales & category development. 'Bolletje blijft een onderscheidend merk. Met een doordachte categorievisie en relevante innovaties behouden we onze positie en relevantie.'
GesponsordOm samen met retailers sneller in te spelen op nieuwe ontwikkelingen en trends in de biercategorie, kiest Heineken Nederland voor een nieuwe aanpak. Naast de traditionele innovaties, gaat het in 2026 ook meer kleinschalig testen op de winkelvloer. Het nieuwe H.P. Heineken R&D Centrum in Zoeterwoude vormt hierbij een belangrijke schakel.
GesponsordAnderhalf jaar geleden besloot Unilever de ijsdivisie te verzelfstandigen. Deze maand ging The Magnum Ice Cream Company (TMICC) naar de beurs. Pieter Olierook, general manager Benelux, licht de stappen en de plannen toe.
GesponsordNa de jaren van laag consumentenvertrouwen zullen A-merken de komende tijd weer de wind in de zeilen hebben. Zeker die van Kraft Heinz; door de focus op smaak, datagedreven beslissingen en de creativiteit in campagnes zal Kraft Heinz de waarde in de categorieën verder gaan vergroten.
GesponsordParel Pure Power is een nieuw merk met een brede lijn reinigingsproducten. Naast huishoudelijke producten omvat het assortiment ook 'specialty cleaners'. Het merk is begin dit jaar geïntroduceerd onder het motto 'Net zo effectief, maar dan beter'. PearlPaint Group is vooral sterk in het doe-het-zelf-kanaal, maar zet nu de stap naar de foodretail.
GesponsordTwintig jaar geleden begon de Smaakspecialist met een duidelijke missie: écht voedsel, gemaakt met respect voor mens, dier en planeet, toegankelijker maken. Founder Pieter Dirven: 'Biologisch stond destijds nog veelal weggestopt in een vergeten hoekje van de supermarkt.' Inmiddels staat biologisch op de agenda van de hele categorie. 'Maar het blijft een uitdaging om systeemverandering en bewust biologisch kiezen echt vanzelfsprekend te maken. Daarom fungeren wij steeds meer als partner in systeemverandering.'