Bart Peeters, General Manager Benelux van Spadel.

100 jaar SPA: 'Een goede basis voor de toeksomst'

Zowel het merk SPA Reine als de bottelarij bestaan dit jaar honderd jaar. Van regionale koploper groeide het bedrijf uit tot Europese marktleider. Het geheim achter dit succesvol voortbestaan is 'durven investeren', vertelt Bart Peeters, General Manager Benelux bij moederbedrijf Spadel. 'Zowel in periodes van groei als in crisistijd zijn we blijven focussen op het gezonder en duurzamer maken van onze producten en de omgeving. Dit blijven we ook de komende honderd jaar doen!'

Gert-Jan Bosman, 
Managing Director
van Dr. Oetker.

Dr. Oetker: 'De sustainability train gaat keihard rijden in 2022'

Het tempo in het verduurzamen en verbeteren van het productportfolio zit er bij Dr. Oetker goed in. 'De intrinsieke motivatie om te streven naar een betere wereld is groot binnen ons bedrijf', vertelt managing director Gert-Jan Bosman, 'en dat inspireert enorm. De energie die hieruit voortvloeit zien we duidelijk terug in de teams, die tot in hun vezels gedreven zijn om lekkere, duurzame en verantwoorde innovaties in de markt te zetten.'

Stefan Pichler: 'We willen een klimaat-positief bedrijf worden.'

Henkel roept op: Stop met kleding kopen, rethink fashion

In de supermarkt is Henkel een van de grote drie leveranciers van wasmiddelen. Maar achter de bedrijfsnaam gaat al tientallen jaren een bedrijf schuil dat sterk gericht is op duurzaamheid. Komende introducties gaan dat nog verder onderstrepen.

Commercial 
Managing Director 
Jerry Griep (links) 
en CEO Wim Betten.

'CONO Kaasmakers communiceert waar het al 120 jaar voor staat'

Dit jaar vierde CONO Kaasmakers het 120-jarig bestaan van de coöperatie. Door te pionieren op het vlak dierenwelzijn, duurzaamheid en producten wist de relatief kleine speler met het merk Beemster uit te groeien tot hét A-merk in kaas. 'We willen nóg 120 jaar mee', blikt CEO Wim Betten vooruit. 'Door ons eerlijke verhaal te blijven voortzetten en te vertellen. Maar dat kunnen we niet alleen.'

Blancaflor: ‘Wij investeren in healthy, sustainable, conscious consumption, convenience merken 
met een verhaal.’

'Een merk groot maken doe je door de eerste, de enige of de beste te zijn'

'Met een uniek product kun je een behoefte perfect vervullen of… creëren', aldus Blancaflor. In een retail landschap dat momenteel continu verandert, is dit best een uitdaging. 'Met onze waardevolle premium merken die écht anders zijn, zijn wij wel een beetje de mover & shaker die de branche nodig heeft.'

Directeur Retail Sander Bakker en Managing Director Evelien Sanders-De Boer.

Onbezorgd genieten van fris met Vrumona

De afgelopen jaren werkte Vrumona er, samen met de retail, hard aan om de categorie gezonder te maken. 'Als partner', benadrukt Managing Director Evelien Sanders-De Boer. 'Door transparant te zijn over zowel successen als verbeterpunten, hebben we elkaar goed gevonden en grote stappen gezet. Het komende jaar gaan we onze gezamenlijke missie om de consument gezonder te laten drinken, nog verder uitrollen.'