Thomas Stroo, operationeel verantwoordelijk voor HelloFresh in België, Nederland en Luxemburg. Foto's: HelloFresh

Topmanager HelloFresh: Stroom voor ons grootste uitdaging

HelloFresh claimt in de Benelux het grootste 100 procent gekoelde elektrische wagenpark in Europa te beheren. Thomas Stroo, operationeel verantwoordelijk voor het bedrijf in België, Nederland en Luxemburg, praat in een interview met Distrifood over de elektrische ontwikkelingen, de duurzame koers van het bedrijf en de grootste uitdagingen van de maaltijdbezorger. 'Hebben we wel voldoende stroom? Dat is hét superkritische punt.'

Foto: Distrifood

Snapt Flink hoe je winstgevend kunt flitsbezorgen?

Het vertrek van Getir uit Nederland afgelopen mei is een katalysator waardoor Flink extra gas kan geven. Dat moet op termijn leiden tot een marktaandeel van 5 procent. Nu heeft de van oorsprong Duitse flitsbezorger zo'n 0,4 tot 0,5 procent van de Nederlandse boodschappenmarkt in handen. Is het mogelijk voor Flink om op grote schaal winstgevend razendsnel boodschappen te bezorgen?

Crisp-ceo Tom Peeters. Foto: Crisp

Interview: 'Crisp vult de grootste mandjes met kleinste assortiment'

Met een van de kleinste assortimenten van de markt vult Crisp naar eigen zeggen een van de grootste mandjes. Vooral in België ligt het gemiddelde bestelbedrag van Crisp-klanten hoog, zegt ceo Tom Peeters in een interview met Distrifood.

Foto: Distirfood

Bezorgt flitsmonopolie Flink een gouden toekomst?

Flink heeft het rijk inmiddels alleen in Nederland, maar betekent dat ook automatisch dat de bezorger met het flitsmonopolie een winnaar is in de boodschappenmarkt? Retail-hoogleraar Laurens Sloot en logistiek expert Walther Ploos van Amstel laten hun licht schijnen over de kansen en bedreigingen voor Flink.