FreshRecruitment
Investeerders eisen via rechter €5 miljoen terug van Crisp
Vier investeerders hebben een bodemprocedure aangespannen tegen Crisp. Ze beschuldigen de onlinesupermarkt van het achterhouden van financiële informatie.
Vier investeerders hebben een bodemprocedure aangespannen tegen Crisp. Ze beschuldigen de onlinesupermarkt van het achterhouden van financiële informatie.
De partijen die betrokken zijn bij de strijd rond de cao voor het levensmiddelenbedrijf laten momenteel flink van zich horen. Zowel Picnic, Crisp, Flink als het Vakcentrum verspreiden hun standpunten, onder meer via sociale media.
Senior redacteur Joep Meijsen van Distrifood voelt zich geprikkeld door de stelling van Crisp-oprichter Tom Peeters dat het model van de klassieke supermarkt 'niet slim is'. Hij ziet dit nog niet direct. 'Ik sta regelmatig minutenlang achter een bezorger die mijn straat blokkeert, terwijl hij voor een deur wacht om te zien of een bewoner thuis is. Als daar honderdduizenden wagentjes bijkomen, kan ik vermoedelijk beter aan de rand van de stad parkeren en naar huis lopen.'
ABN Amro stapt als financier in bij websupermarkt Crisp.
Crisp stapt in de wereld van de foodservice.
De omzet van websupermarkten in Nederland groeit na de post-covid-dip weer. Dat komt echter niet meer door de groei van het aantal online klanten, maar vooral door toename van de bestedingen per bestelling. Samen met onderzoeker Milan Peeters van YouGov zet Distrifood de belangrijkste ontwikkelingen rond de online verkoop van fmcg-assortiment op een rijtje. 'De invloed van Albert Heijn groeit.'
Picnic en Crisp zijn de hoogst gewaardeerde websupermarkten van Nederland. De twee pure players krijgen van hun klanten het rapportcijfer 8,1, waarmee ze alle omnichannelspelers aftroeven.
Jumbo, Plus, Vomar en Picnic verkopen vanaf deze week nieuwe plantaardige producten van Redefine Meat. De voedingswaarden van de nieuwste generatie 'nieuw-vlees' zijn flink verbeterd.
Online supermarkt Crisp heeft de omzet over 2023 fors opgevoerd tot €74 miljoen. Tegelijkertijd schreef het bedrijf wel weer dikke rode cijfers.
Online supermarkt Crisp heeft een digitale pop-up store geopend samen met het Amsterdamse toprestaurant Toscanini.