Alles over Crisp

Foto: Crisp

Crisp sluit alliantie met Amsterdams toprestaurant Toscanini

Online supermarkt Crisp heeft een digitale pop-up store geopend samen met het Amsterdamse toprestaurant Toscanini.

Foto: Crisp

Reorganisatie helpt Crisp aan operationele winst; omzet plust kwart

Onlinesupermarkt Crisp is sinds afgelopen juni in Nederland operationeel winstgevend. Een reorganisatie en andere maatregelen om kosten te besparen spelen daarbij een sleutelrol.

Tom Peeters. Foto: Crisp

Crisp-ceo: 'Een supermarkt vind ik een onprettig idee'

Tom Peeters, algemeen directeur en mede-oprichter van Crisp, is van mening dat zijn bedrijf ver af staat van het concept van traditionele supermarkt.

Beeld: Crisp

Crisp zet pioniers centraal in nieuwe reclamecampagne

Onlinesupermarkt Crisp zet vier voedselpioniers centraal in een nieuwe landelijke reclamecampagne.

Crisp-ceo Tom Peeters. Foto: Crisp

Interview: 'Crisp vult de grootste mandjes met kleinste assortiment'

Met een van de kleinste assortimenten van de markt vult Crisp naar eigen zeggen een van de grootste mandjes. Vooral in België ligt het gemiddelde bestelbedrag van Crisp-klanten hoog, zegt ceo Tom Peeters in een interview met Distrifood.

Foto: Crisp

Crisp ziet omzet fors groeien: 'We zitten boven de markt'

Onlineboodschappenbezorger Crisp boekte een flink hogere omzet in de eerste twee kwartalen van 2024 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Ook de ontwikkelingen als het gaat om winstgevendheid zien er goed uit, stelt ceo Tom Peeters in gesprek met Distrifood.

Foto: Crisp

Crisp krijgt B Corp-certificaat voor duurzame impact

Crisp is sinds vandaag B Corp-gecertificeerd. Het certificaat wordt uitgereikt aan bedrijven die naast winst sociale en ecologische impact nastreven.

Onderzoeker Milan Peeters van CPS GfK (rechts) overhandigt de prijs aan Vibeke van der Bilt en Maria Kolster van Picnic. Foto: Distrifood

Picnic wint E-commerce Rapport, Hoogvliet troeft AH en Jumbo af

Picnic is dit jaar alleen de hoogst gewaardeerde websupermarkt. Van de omnichannel-formules krijgt Hoogvliet van zijn klanten het hoogste rapportcijfer. Albert Heijn en Jumbo verbeteren zich, maar halen het podium niet.

Foto Crisp

Crisp lanceert weekbox met seizoensgroente

AMSTERDAM - Onlinesupermarkt Crisp biedt nu met een maaltijdbox gevuld met onder andere seizoensgroente.

Walther Ploos van Amstel. Foto: Cor Salverius

Ploos van Amstel: 'Verliezen onlinesupers geen groeipijntjes meer'

AMSTERDAM - Met de gestegen minimumlonen en de hogere kosten van elektrisch vervoer wachten de verlieslijdende onlinesupers Crisp, Picnic, Jumbo en Getir moeilijke tijden, voorspelt logistiek professor van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) Walther Ploos van Amstel. Volgens hem is er nog veel werk aan de winkel om uiteindelijk winst te laten zien.