FreshRecruitment
Picnic haalt A-merken nu ook uit Oost-Europa
Picnic koopt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië. Daarmee breidt de onlineretailer het aanbod buitenlandse A-merkproducten nu nog verder uit.

Picnic koopt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië. Daarmee breidt de onlineretailer het aanbod buitenlandse A-merkproducten nu nog verder uit.

Michiel Muller (Picnic) snakt naar een kabinet dat de arbeidsmarkt moderniseert. 'De arbeidsmarkt dreigt de emmer achter de boot van de Nederlandse economie te worden als er niets verandert.'

Picnic heeft geld opgehaald om zijn expansie in vooral Duitsland te financieren.

Albert Heijn en Jumbo attenderen hun klanten online op mogelijke toekomstige noodsituaties.

In Wenen opende vorige maand 'het meest geavanceerde fulfilmentcentrum ter wereld' van Picnic-concurrent Rohlik. Dat bedrijf zet flinke stappen richting volledige automatisering en supersnelle bezorging, net als Walmart en Amazon in de VS. Bekijk boodschappenbezorging niet louter door de bril van nu, bepleit Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink.

Het in Amsterdam gevestigde inkoopblok Everest, met Picnic als Nederlands lid, strijdt met bierreus AB InBev over prijsverhogingen.

Picnic laat klanten zelf een noodpakket samenstellen. Het ruimt daarvoor een aparte sectie in de app in.

Een concurrent van Picnic in het oosten van Europa, Rohlik, zet al ruim tien jaar in op 'same day delivery'. Boodschappen worden binnen een paar uur bezorgd in Tsjechië en Hongarije. Winstgevend, claimt dat bedrijf. Picnic is niet ingericht op same day delivery, maar kiest voor het melkboerrondje. Is dat houdbaar op de lange termijn?

Picnic-concurrent Rohlik koerst snel af op volledige automatisering. Het bedrijf is actief in vijf landen, in Duitsland bijvoorbeeld met Knuspr, en boekt nettowinst in Tsjechië en Hongarije. Dat doet Rohlik met een ander model dan Picnic: ultrasnelle bezorging en premium assortiment. Distrifood sprak in Wenen onder meer met de ceo's van Rohlik en softwaretak Veloq om een beeld te krijgen van de Picnic-concurrent.

Het assortiment vegan producten in het (online) supermarktkanaal wordt steeds omvangrijker. Zo heeft Picnic het afgelopen jaar alleen al 20 nieuwe varianten toegevoegd. Ketens werken hard aan de doelstellingen van de eiwittransitie en streven er naar in 2030 60 procent van de verkochte eiwitten plantaardig te laten zijn. Producenten verwachten een sterke groei van tofu de komende jaren.
