FreshRecruitment
Online groeit hard door, aantal transacties blijft dalen
De consumentenbestedingen in de Nederlandse supermarkten zijn in het eerste kwartaal met 1,1 procent afgenomen.
De consumentenbestedingen in de Nederlandse supermarkten zijn in het eerste kwartaal met 1,1 procent afgenomen.
Webboodschappen zitten weer in de lift. Supermarkten passen hun online-assortiment steeds aan om kosten te verlagen en de marge te verbeteren. 'Supermarkten gooien de megalosers eruit', constateert logistiek expert Walther Ploos van Amstel.
Bezorgers stonden in 2024 vaker aan de deur om boodschappen af te geven en minder vaak om maaltijden te bezorgen.
Boon's Markt waarschuwt voor een winactie op Facebook met de naam van de supermarktketen. Het bedrijf is er echter helemaal niet bij betrokken. Meer dan 150 mensen reageerden er al op, in de hoop op een nieuwe auto.
Online supermarkt Crisp heeft een digitale pop-up store geopend samen met het Amsterdamse toprestaurant Toscanini.
Thuisbezorgd publiceert een lijst met de meest bestelde maaltijden en boodschappen. Verrassend: De banaan staat deze keer niet fier bovenaan. Ook deelt het bedrijf een aantal opmerkelijke bestelfeitjes.
Met click & collect ontlast Lidl komende feestdagen de filialen. Nu doet de keten dat bijvoorbeeld met serranoham met standaard. Klanten kunnen die in de app bestellen en in de winkel afhalen.
Na jaren van voorbereiding konden Aart en Marion Pater eindelijk hun flink verbouwde Plus in Harskamp heropenen. De winkel is niet alleen een stuk groter, ook prijkt er een groot magazijn achter de zaak. Wat maakt deze volledig gerenoveerde supermarkt zo bijzonder?
Plus lanceert een webshop voor de verkoop van kerstpakketten.
Albert Heijn, Picnic en Jumbo zijn samen goed voor een onlineomzet van €3,26 miljard. Op de ranglijst van grootste webwinkels heeft Picnic afgelopen jaar Jumbo ingehaald.