FreshRecruitment
Boodschappenplatform Rechtstreex is failliet
Onlineboodschappenservice Rechtstreex heeft faillissement aangevraagd. Het platform leverde producten rechtstreeks van de boer.
Onlineboodschappenservice Rechtstreex heeft faillissement aangevraagd. Het platform leverde producten rechtstreeks van de boer.
Picnic-medeoprichter Michiel Muller is opgelucht dat zijn bedrijf dispensatie krijgt van de cao Levensmiddelenbedrijf. 'Het is fijn en we zijn opgelucht, maar het is wel een lange weg geweest.' Opponent Vakcentrum laat weten een gang naar de rechter te overwegen en vakbond CNV is 'verbijsterd'.
Jumbo voert in verschillende regio's in Nederland een hoger minimumbestelbedrag door voor online boodschappen. Een deel van de klanten moet nu voor minimaal €70, in plaats van €50, bestellen.
Mede-oprichter Michiel Muller van Picnic zette de discussie over de supermarkt-cao deze week verder op scherp. Deze week kwam minister Eddy van Hijum van Sociale Zaken en Werkgelegenheid met antwoorden op kamervragen over dit onderwerp.
Onlinesupermarkt Picnic overweegt een vertrek uit Nederland als het bedrijf van de minister geen dispensatie krijgt voor de verplichte deelname aan de supermarkt-cao.
Senior redacteur Joep Meijsen van Distrifood voelt zich geprikkeld door de stelling van Crisp-oprichter Tom Peeters dat het model van de klassieke supermarkt 'niet slim is'. Hij ziet dit nog niet direct. 'Ik sta regelmatig minutenlang achter een bezorger die mijn straat blokkeert, terwijl hij voor een deur wacht om te zien of een bewoner thuis is. Als daar honderdduizenden wagentjes bijkomen, kan ik vermoedelijk beter aan de rand van de stad parkeren en naar huis lopen.'
ABN Amro stapt als financier in bij websupermarkt Crisp.
Onlinesupermarkt Picnic heeft in Nederland afgelopen jaar een nettoverlies van €65 miljoen in de boeken gezet.
De omzet van websupermarkten in Nederland groeit na de post-covid-dip weer. Dat komt echter niet meer door de groei van het aantal online klanten, maar vooral door toename van de bestedingen per bestelling. Samen met onderzoeker Milan Peeters van YouGov zet Distrifood de belangrijkste ontwikkelingen rond de online verkoop van fmcg-assortiment op een rijtje. 'De invloed van Albert Heijn groeit.'
Online supermarkt Crisp heeft de omzet over 2023 fors opgevoerd tot €74 miljoen. Tegelijkertijd schreef het bedrijf wel weer dikke rode cijfers.