BEACH Recruitment
Picnic schrijft flinke rode cijfers, ook operationeel verlieslatend
Onlinesupermarkt Picnic heeft in Nederland afgelopen jaar een nettoverlies van €65 miljoen in de boeken gezet.
Onlinesupermarkt Picnic heeft in Nederland afgelopen jaar een nettoverlies van €65 miljoen in de boeken gezet.
De omzet van websupermarkten in Nederland groeit na de post-covid-dip weer. Dat komt echter niet meer door de groei van het aantal online klanten, maar vooral door toename van de bestedingen per bestelling. Samen met onderzoeker Milan Peeters van YouGov zet Distrifood de belangrijkste ontwikkelingen rond de online verkoop van fmcg-assortiment op een rijtje. 'De invloed van Albert Heijn groeit.'
Online supermarkt Crisp heeft de omzet over 2023 fors opgevoerd tot €74 miljoen. Tegelijkertijd schreef het bedrijf wel weer dikke rode cijfers.
De consumentenbestedingen in de Nederlandse supermarkten zijn in het eerste kwartaal met 1,1 procent afgenomen.
Webboodschappen zitten weer in de lift. Supermarkten passen hun online-assortiment steeds aan om kosten te verlagen en de marge te verbeteren. 'Supermarkten gooien de megalosers eruit', constateert logistiek expert Walther Ploos van Amstel.
Bezorgers stonden in 2024 vaker aan de deur om boodschappen af te geven en minder vaak om maaltijden te bezorgen.
Boon's Markt waarschuwt voor een winactie op Facebook met de naam van de supermarktketen. Het bedrijf is er echter helemaal niet bij betrokken. Meer dan 150 mensen reageerden er al op, in de hoop op een nieuwe auto.
Online supermarkt Crisp heeft een digitale pop-up store geopend samen met het Amsterdamse toprestaurant Toscanini.
Thuisbezorgd publiceert een lijst met de meest bestelde maaltijden en boodschappen. Verrassend: De banaan staat deze keer niet fier bovenaan. Ook deelt het bedrijf een aantal opmerkelijke bestelfeitjes.
Met click & collect ontlast Lidl komende feestdagen de filialen. Nu doet de keten dat bijvoorbeeld met serranoham met standaard. Klanten kunnen die in de app bestellen en in de winkel afhalen.