Alles over De Top Duurzaamheid

'We hebben 12 miljoen maaltijden gered van de prullenbak'
Uit onderzoek blijkt dat we nog steeds ontzettend veel voedsel weggooien met z'n allen. Maar liefst 40 procent van het wereldwijd geproduceerde...

Herbruikbaar verszakje vervangt traditionele groente- en fruitzakjes
Vorig jaar maakte Albert Heijn bekend de plastic zakjes op de groente- en fruitafdeling af te schaffen. Als alternatief kunnen klanten gebruik maken...

Duurzamer en gezonder genieten met Vrumona
Frisdrankleverancier Vrumona is een ambitieuze en transparante partner op het gebied van duurzaamheid, milieu én gezondheid, een gesprekspartner die...

Biologisch afbreekbare afvalzakken steeds vaker op het boodschappenlijstje
Biologisch afbreekbare en composteerbare afvalzakken zijn een groeisegment. De vraag neemt toe, ziet Walki Plastiroll, in Scandinavië met Bioska hét...

De groene lat gaat verder omhoog voor HAK
Een jaar geleden introduceerde HAK het manifest 'Het Groene Normaal': een oproep voor meer groenten op het bord van de consument, lokale consumptie,...

CONO Kaasmakers in 2030 klimaatpositief: van koeienbek tot winkelrek
Een goed verhaal mag best verteld worden, vindt CONO Kaasmakers. Door de koeien en melkveehouders in de spotlight te zetten en de duurzame herkomst...

Ambities van Unilever: 'Omdat we groot zijn, heeft wat we doen echt impact'
Doelen stellen is mooi, ze concreet maken nog beter. Daarom vertaalde Unilever Benelux recent de wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen van het...

Spadel scherpt duurzaamheidsambities aan
Het afgelopen decennium zette Spadel grote stappen in het verkleinen van haar klimaatvoetafdruk, die erkenning opleveren uit de markt. 'Een enorme...

Circulaire bedrijfskleding: 'Een mooi statement naar klanten én medewerkers'
'Met circulaire bedrijfskleding help je één van de meest vervuilende industrieën schoner te maken én draag je bij aan het welzijn van je...

PepsiCo: 'We maken het kiezen voor verantwoord zo makkelijk mogelijk'
Dagelijks nuttigen consumenten wereldwijd meer dan een miljard keer een PepsiCo-product. 'We kunnen als bedrijf dus enorme impact creëren op het vlak...