Jumbo Renesse verrast klanten met ijs- en milkshake

Jumbo Renesse verrast klanten met ijs- en milkshake
Eigenaar Suzanne, met medewerkster Marije (l).

Thieu en Susanne Pepels, eigenaren van Jumbo Renesse Pepels, hebben sinds 2015 een ijs- en milkshakemachine van Dupon in de winkel staan. "Rijk word je er niet van", vertelt Susanne lachend, "maar ik wil 'm zeker niet meer kwijt! Het is een ontzettend leuke funfactor in je winkel'.

Een aantal jaar geleden spotte de onderneemster een ijsmachine bij Jumbo Breskens. “Hey, dat is leuk!”, dacht ik. “En ik ben gaan kijken of we er zelf ook een konden aanschaffen.” In eerste instantie alleen met milkshake, vertelt ze.

“In deze regio wordt ontzettend veel ijs verkocht maar ik wilde geen ondernemers voor het hoofd stoten.” Na een berekening van Dupon kwam er echter tóch het advies ‘ijs en milkshake’ uit. “Dus zijn we het maar gaan proberen.” Inmiddels is wel duidelijk dat het elkaar niet bijt. “Mensen die hier een ijsje kopen, doen dat echt spontaan. Voor een echte ijscoupe gaan ze gewoon nog steeds naar de ijsboer.”

Prijs bewust hoger

De ondernemers hebben de prijs bovendien bewust wat hoger gehouden. “We kunnen er misschien wel vijftig cent voor vragen, maar we houden het uit coulance op een euro.” Desondanks verkopen de ijsjes en de milkshakes goed. In het zomerseizoen wel zo’n 300 ijsjes en 200 milkshakes per week, schat Susanne.

Dan blijven de kids lekker rustig tijdens het boodschappen doen”

Het zijn vooral de toeristen -in de zomermaanden klimt het inwoneraantal van Renesse van 1.400 naar 75.000-, ouderen en mensen met kinderen. “Die ouders vinden het meestal leuk”, vertelt ze. “Dan blijven die kids lekker rustig tijdens het boodschappen doen. Soms ook niet, omdat ze dan om een ijsje gaan zeuren (knipoogt). Maar dan denk ik ‘mooie oefening om eens ‘nee’ te verkopen’.”

Zó’n leuke funfactor

In eerste instantie huurden de ondernemers de machine, maar na een tijdje besloten ze het apparaat te kopen. “Best een investering, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit. En het is zó’n leuke funfactor in je winkel, dat we de machine echt niet meer kwijt willen.” De aanschaf van de ijs- en milkshakemachine is deels ook toe te schrijven aan de service van Dupon, vertelt ze.

“Dupon heeft enorm met ons meegedacht in de aanschaf en de machine exact zo bestickerd als wij wilden. Daarnaast hebben we in al die jaren zelden of nooit problemen aan het apparaat gehad. Je hoeft maar te bellen en ze staan klaar en iedere dinsdag wordt er netjes gebeld of we nog wat nodig hebben. Perfect!” Behalve het fun-element op de winkelvloer is het gewoon weer eens wat anders, omschrijft Susanne de meerwaarde van de Dupon-machine.

“Iedereen houdt van ijs en vindt het leuk. Daar kún je simpelweg niets verkeerd mee doen.”

Softijs en milkshakes in uw supermarkt?

Ziet u uw klanten ook graag met een glimlach naar buiten lopen? Dat kan! Wat is allemaal mogelijk? Vraag hier geheel vrijblijvend om meer informatie over zelftapijs… 

Dit artikel is gesponsord door Dupon.

Laura Crowley, manager van de Nederlandse vestiging van Bord Bia: ‘Ons doel is om dit kwaliteitsvlees ook betaalbaar en beschikbaar te maken voor de consument.’

Bord Bia partner voor impact in het vleesschap

Kleinschalige productie kan een grote rol spelen in een kwalitatief hoogwaardig assortiment. Om Nederlandse retailers in contact te brengen met een groot arsenaal aan groot- en kleinschalige leveranciers in Ierland is er Bord Bia, de Irish Food Board. Dankzij deze samenwerking kunnen retailers optimaal profiteren van de kwaliteiten van de Ierse landbouw en ontstaat er een beter assortiment in het Nederlandse schap.

Ashkan Danaei, Sales Director bij Tetra Pak: 'De Nederlandse voedingsindustrie staat voor drie grote uitdagingen.'

Zo blijf je als retailer concurrerend

Toenemende internationale concurrentie, stijgende kosten door inflatie en de noodzaak om over te stappen naar een circulaire economie. Hoe kunnen retailers in deze veranderende markt hun positie versterken? Ashkan Danaei, Sales Director bij Tetra Pak, legt uit hoe bedrijven het hoofd kunnen bieden aan deze uitdagingen door te focussen op innovatie.

Shopopop maakt gebruik van bestaande verplaatsingen en voertuigen om boodschappen te bezorgen.

Je buurman als bezorger? Shopopop maakt het mogelijk

Stel je voor: je boodschappen worden dezelfde dag nog bezorgd, niet door een anonieme koerier, maar door je eigen buurman of buurvrouw. 'Door gebruik te maken van de bestaande routes van particuliere bezorgers kunnen we de laatste kilometers flexibeler, duurzamer en socialer maken', zegt Sacha Buyck, countrymanager Benelux.

Kola met een K pakt de aandacht in het craft soda schap

Kola met een K pakt de aandacht in het craft soda schap

Hoe verover je als relatief nieuw merk je plekje in het boodschappenmandje? Natuurlijk met een onderscheidende smaak, maar ook met een unieke uitstraling en een aansprekend verhaal. Fritz-kola heeft de ingrediënten in huis om de bewuste consument van deze tijd voor zich te winnen en daar kunnen supermarkten van profiteren.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.