Een aantal jaar geleden spotte de onderneemster een ijsmachine bij Jumbo Breskens. “Hey, dat is leuk!”, dacht ik. “En ik ben gaan kijken of we er zelf ook een konden aanschaffen.” In eerste instantie alleen met milkshake, vertelt ze.
“In deze regio wordt ontzettend veel ijs verkocht maar ik wilde geen ondernemers voor het hoofd stoten.” Na een berekening van Dupon kwam er echter tóch het advies ‘ijs en milkshake’ uit. “Dus zijn we het maar gaan proberen.” Inmiddels is wel duidelijk dat het elkaar niet bijt. “Mensen die hier een ijsje kopen, doen dat echt spontaan. Voor een echte ijscoupe gaan ze gewoon nog steeds naar de ijsboer.”
Prijs bewust hoger
De ondernemers hebben de prijs bovendien bewust wat hoger gehouden. “We kunnen er misschien wel vijftig cent voor vragen, maar we houden het uit coulance op een euro.” Desondanks verkopen de ijsjes en de milkshakes goed. In het zomerseizoen wel zo’n 300 ijsjes en 200 milkshakes per week, schat Susanne.
Het zijn vooral de toeristen -in de zomermaanden klimt het inwoneraantal van Renesse van 1.400 naar 75.000-, ouderen en mensen met kinderen. “Die ouders vinden het meestal leuk”, vertelt ze. “Dan blijven die kids lekker rustig tijdens het boodschappen doen. Soms ook niet, omdat ze dan om een ijsje gaan zeuren (knipoogt). Maar dan denk ik ‘mooie oefening om eens ‘nee’ te verkopen’.”
Zó’n leuke funfactor
In eerste instantie huurden de ondernemers de machine, maar na een tijdje besloten ze het apparaat te kopen. “Best een investering, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit. En het is zó’n leuke funfactor in je winkel, dat we de machine echt niet meer kwijt willen.” De aanschaf van de ijs- en milkshakemachine is deels ook toe te schrijven aan de service van Dupon, vertelt ze.
“Dupon heeft enorm met ons meegedacht in de aanschaf en de machine exact zo bestickerd als wij wilden. Daarnaast hebben we in al die jaren zelden of nooit problemen aan het apparaat gehad. Je hoeft maar te bellen en ze staan klaar en iedere dinsdag wordt er netjes gebeld of we nog wat nodig hebben. Perfect!” Behalve het fun-element op de winkelvloer is het gewoon weer eens wat anders, omschrijft Susanne de meerwaarde van de Dupon-machine.
“Iedereen houdt van ijs en vindt het leuk. Daar kún je simpelweg niets verkeerd mee doen.”
Softijs en milkshakes in uw supermarkt?
Ziet u uw klanten ook graag met een glimlach naar buiten lopen? Dat kan! Wat is allemaal mogelijk? Vraag hier geheel vrijblijvend om meer informatie over zelftapijs…
Dit artikel is gesponsord door Dupon.