Alles over Alcoholvrij bier

Bart Wijn, directeur Retail: ‘We blijven investeren in ons merkportfolio.’

Heineken terug bij Nederlandse roots: 'De klant centraal, in alles wat we doen'

Bart Wijn is de nieuwe directeur Retail bij Heineken Nederland. Er liggen mooie uitdagingen voor hem het komende jaar, en hij heeft er zin in: 'We zetten onze schouders eronder en over een paar jaar kijken we trots terug.'

Foto: Distrifood

Limonadetaks funest voor verkoop alcoholvrij bier

De verkoop van alcoholvrij bier is in de eerste drie kwartalen van dit jaar gekelderd. Volgens de brouwers het gevolg van de limonadetaks.

Wouter Seerden (AB InBev), Mark Smit (Poiesz) en Richard Poiesz (Poiesz) bij de uitreiking van het GFK schap-imago onderzoek.

Poiesz kroont zich tot beste biersupermarkt

Om ook in 2024 weer inzicht te verkrijgen in de consumentenervaring voor het bierschap, heeft AB InBev een schapimago-onderzoek laten uitvoeren door GfK. Met de recente overname van de winnaar van de laatste elf jaar, Jan Linders, door Albert Heijn, is er een nieuwe best beoordeelde biersupermarkt naar voren gekomen: Poiesz. Albert Heijn pakt daarnaast de eerste plaats onder de landelijke formules.

Foto: ANP

Belgische brouwers hebben slecht jaar nu ook export daalt

Bierbrouwers in België hebben een slecht jaar achter de rug. Het aantal faillissementen steeg, terwijl de verkopen en export daalden.

Het team van Heineken tijdens de uitreiking van de Wheel of Retail.

Nieuw succes van Texels bezorgt Heineken een Wheel

Texels Skuumkoppe 0.0 wint de Wheel of Retail in de categorie Bier. De alcoholvrije variant van het donkere tarwebier, in februari 2023 geïntroduceerd, slaat enorm aan bij de liefhebbers van speciaalbieren.

Foto: Distrifood

Heineken wint Wheel of Retail met Texels Skuumkoppe 0.0

Texels Skuumkoppe 0.0 van Heineken is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2023 in de categorie Bier.

Foto: ANP

Bud Light-rel blijft AB InBev financieel achtervolgen

LEUVEN - Biergigant AB Inbev boekte het afgelopen jaar een winst van 6,15 miljard dollar. In Noord-Amerika blijft de verkoop onder druk staan na de rel rond een reclamecampagne van Bud Light met daarin een transgender influencer.

Foto: Roel Dijkstra

Supermarkten verkopen meer dure wijn, omzet naar €1,1 miljard

ZEIST - Consumenten kopen in de supermarkt minder, maar duurdere wijn. Alcoholvrije en biologische wijnen winnen aan populariteit.

De Heineken-fabriek in Amsterdam. Foto: Shutterstock

Heineken: Volume daalt, omzet stijgt en 0.0 scoort

ZOETERWOUDE - Bierbrouwer Heineken zag het aantal verkochte flesjes, blikjes en kratten dalen, maar wist met prijsverhogingen alsnog de omzet op peil te houden.

Archieffoto Distrifood

Verrassend: Verkoop alcoholvrije dranken daalt tijdens Dry January

ZEIST - Het volume van alcoholvrije dranken is afgelopen maand met 7,5 procent afgenomen ten opzichte van Dry January vorig jaar, blijkt uit cijfers die Distrifood opvroeg bij onderzoeksbureau Circana. Door prijsverhogingen nam de omzet wél met 2,5 procent toe.