FreshRecruitment
Bierverkoop daalt door, ook alcoholvrij pils nu fors omlaag
De verkoop van bier in Nederland daalde vorig jaar met 3,4 procent. Volgens Stichting Dranken Nederland is dat vooral te wijten aan hogere accijns en suikertaks.
De verkoop van bier in Nederland daalde vorig jaar met 3,4 procent. Volgens Stichting Dranken Nederland is dat vooral te wijten aan hogere accijns en suikertaks.
Lowlander stopt dit jaar met het brouwen van reguliere alcoholhoudende bieren. De Nederlandse bierproducent ziet genoeg kansen om boegbeeld te worden van alcoholvrije en laag-alcoholische bieren (no en low).
Bierbrouwer Lowlander stopt volgend jaar met de verkoop van regulier alcoholhoudend bier.
Bart Wijn is de nieuwe directeur Retail bij Heineken Nederland. Er liggen mooie uitdagingen voor hem het komende jaar, en hij heeft er zin in: 'We zetten onze schouders eronder en over een paar jaar kijken we trots terug.'
De verkoop van alcoholvrij bier is in de eerste drie kwartalen van dit jaar gekelderd. Volgens de brouwers het gevolg van de limonadetaks.
Om ook in 2024 weer inzicht te verkrijgen in de consumentenervaring voor het bierschap, heeft AB InBev een schapimago-onderzoek laten uitvoeren door GfK. Met de recente overname van de winnaar van de laatste elf jaar, Jan Linders, door Albert Heijn, is er een nieuwe best beoordeelde biersupermarkt naar voren gekomen: Poiesz. Albert Heijn pakt daarnaast de eerste plaats onder de landelijke formules.
Bierbrouwers in België hebben een slecht jaar achter de rug. Het aantal faillissementen steeg, terwijl de verkopen en export daalden.
Texels Skuumkoppe 0.0 wint de Wheel of Retail in de categorie Bier. De alcoholvrije variant van het donkere tarwebier, in februari 2023 geïntroduceerd, slaat enorm aan bij de liefhebbers van speciaalbieren.
Texels Skuumkoppe 0.0 van Heineken is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2023 in de categorie Bier.
LEUVEN - Biergigant AB Inbev boekte het afgelopen jaar een winst van 6,15 miljard dollar. In Noord-Amerika blijft de verkoop onder druk staan na de rel rond een reclamecampagne van Bud Light met daarin een transgender influencer.