Coca-Cola lanceert grootste zomercampagne ooit

Coca-Cola lanceert grootste zomercampagne ooit

Het wordt letterlijk een endless summer met Coca-Cola. Maar liefst vijf maanden lang loopt één van de grootste zomercampagnes van het frisdrankmerk ooit, waarbij consumenten tickets kunnen winnen voor de populairste muziekfestivals en sportevenementen. 'Samen met onze klanten integreren we dé sport- en muziekmomenten in de zomer van 2024. Samen sport kijken: een groot(s) moment voor Nederland én onze klanten.'

Wie herkent zich niet in de huidige commercials van Coca-Cola: je wil dolgraag naar Lowlands, Tomorrowland, het WK of de Olympische Spelen, maar die prijs van een kaartje… En dan heb je nog niet eens de reis en het verblijf gecoverd. ‘Met de Endless Summer-campagne kunnen consumenten daarom tickets winnen voor de grootste zomerevents van 2024’, vertelt Brand manager bij The Coca-Cola Company, Tessa Spanjersberg, enthousiast. ‘En niet alleen dat: we geven een totaalbeleving weg. Zodat onze fans een complete experience kunnen meemaken, van de reis tot het verblijf en uiteindelijk het event.’

De magie van een sport- of muziekevenement

De campagne loopt van 1 april tot 31 augustus, vult Associate Director Customer Activation bij CCEP, Thijs de Vos, aan. ‘En wordt in meer dan twintig landen uitgerold. Het is dan ook met recht onze grootste zomercampagne ooit. Vijf maanden lang bieden we onze fans, samen met onze klanten, de unieke kans om bij de meest onmisbare evenementen van de zomer te zijn. Variërend van muziekfestivals als Lowlands en Tomorrowland, tot UEFA EURO 2024 en ook de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs.’

Endless Summer sluit naadloos aan bij de wereldwijde merkfilosofie en de beweging ‘Real Magic’ die in 2021 is ingezet door Coca-Cola. ‘Wat is er immers magischer dan het bijwonen van een uniek sport- of muziekevenement? Met deze campagne versterken we onze belofte om mensen iedere dag weer samen te brengen en maken we het mogelijk om een eindeloze zomer te ervaren.’

Met deze campagne versterken we onze belofte om mensen iedere dag weer samen te brengen en maken we het mogelijk om een eindeloze zomer te ervaren”

Endless Summer gaat namelijk veel verder dan het verstrekken van tickets voor geweldige events, reageert Spanjersberg. ‘Het is onze missie om mensen samen te brengen.’ Dat betekent dus ook met elkaar van het WK of de Olympische Spelen genieten, motiveert ze. ‘Of buiten met elkaar socializen op het terras. Deze zomer geeft Coca-Cola fans de kans om volop van het leven te genieten en een gevoel van saamhorigheid en verbondenheid te creëren, door onvergetelijke ervaringen te bieden die bij hun interesses passen.’

Endless Summer-game

Het vinden van nieuwe manieren om mensen met elkaar in contact te laten komen via hun passies is cruciaal voor de groeistrategie van Coca-Cola. In de praktijk wordt dit de komende tijd zichtbaar middels een gigantische 360-campagne. 'Stel je voor dat iemand druk scrollend tickets zoekt. Ineens verspringt het beeld en staat de hoofrolspeler met die smartphone in de hand te springen op een festival of sportevent', illustreert Spanjersberg. 'Consumenten worden via de QR-code op verpakkingen en POS-materiaal naar de Coca-Cola app gebracht. Daar kunnen zij de Endless Summer-‘wristband game’ spelen en kans maken op tickets.’

Niet te missen winkelactivaties

Versterkt via een multi channel marketingcampagne wordt de promotie tot leven gebracht via televisiecommercials, opvallende out-of-home uitingen en digitale advertenties. Spanjersberg: ‘Ondersteund door gerichte sociale media, influencers en niet te missen winkelactivaties.’

'Op die winkelvloer kan de consument inderdaad echt niet om de actie heen', vertelt De Vos. ‘Met themapleinen brengen we de actie tot leven en communiceren we volop over die endless summer. Tijdens de boodschappentrip komt de consument langs displays, die vervolgens naar het schap leiden, waar de actie met POS-materiaal letterlijk uit de schappen springt.’

Samen met onze klanten

Alle touch points zijn uiteraard belangrijk, benadrukt Vos, ‘maar we beseffen dat de campagne met name voor onze retailklanten een hele belangrijke is. Daarom integreren we samen met hen de unieke sport- en muziekmomenten die deze zomer markeren. Neem 'de sportzomer van 2024 samen sport kijken, een groot(s) moment voor Nederland!' Samen met retailers geven we pakketreizen voor UEFA EURO 2024 weg en laden we de gelegenheid tot ‘samen voetbal kijken’ door grote verpakkingen voor die gezamenlijke momenten een podium te geven, zoals de 1.5 liter fles en 20-pack blikjes.’

We beseffen dat de zomer ook voor onze retailklanten een hele belangrijke is”

Ook buiten de fysieke retail is Endless Summer overigens meer dan zichtbaar, vertelt Spanjersberg: ‘We laten consumenten goed weten dat we deze onvergetelijke ervaringen over een langere periode weggeven. Op plekken waar ze graag ons product kopen; van festivals tot onderweg op een station of in de supermarkt en online. Nederland kan niet om Endless Summer heen.’

Dominant in de gehele marketing en branding is de zero sugar variant, besluit ze. ‘Zo'n 80 procent van onze marketing zet de zero sugar keuze centraal: zowel op het schap, in displays, middels activaties en in de folder. We zetten al jaren in op de groei van de suikervrije variant: Coca-Cola Zero Sugar, zonder concessies te doen aan smaak. Ons uiteindelijke doel is om met Coca-Cola Zero Sugar net zo groot worden als met Coca-Cola Original Taste. En wat leent zich daar nu beter voor dan de grootste zomercampagne ooit?’

Dit artikel is gesponsord door Coca-Cola Europacific Partners Nederland.

Tim Geelen, Senior Brand Manager Fuze Tea,
Sprite& Adults en Petra Wesseling, Channel Marketing Manager.

Coca-Cola breidt portfolio uit met suikervrije varianten Fuze Tea

Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar drankjes met weinig suiker en calorieën, maar ook naar meer smaakvariatie en beleving. Het is voor Coca-Cola een prioriteit om in te spelen op die veranderende consumentenvoorkeur. Dit voorjaar worden twee nieuwe suikervrije varianten van Fuze Tea gelanceerd.

Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola
Europacific Partners Nederland

Coca-Cola Europacific Partners focust op duurzaamheid, digitalisering en samenwerking

De klappen in out-of-home gaan ook niet aan de frisdrankindustrie voorbij, in deze bizarre tijden. Desondanks zet Coca-Cola onverminderd in op belangrijke thema's van de categorie, zoals duurzaamheid, digitalisering en suikerreductie. Een nog nauwere samenwerking met de klanten in de keten staat daarin centraal.   

De fabriek van Coca-Cola in Dongen. Foto: Distrifood

Coca-Cola Nederland nu over op volledig gerecycled plastic

DONGEN - Coca-Cola is deze week compleet overgestapt op flessen die voor 100 procent uit gerecycled plastic bestaan. Het bedrijf is de eerste frisdrankproducent in Nederland die nieuw plastic volledig uitbant.

Job Rombout, Associate Director Category Development Management en Catrien Dix, Associate Director Commercial Development Home.

Coca-Cola European Partners wint Marketing Award 2021

'Fantastisch nieuws! We zijn heel blij en trots op de woorden van de jury. Dit motiveert ons nóg meer om samen met onze partners de groeikansen die de categorie biedt zo optimaal mogelijk te benutten.' Coca-Cola European Partners (CCEP) reageert enthousiast op het winnen van de Foodmagazine Marketing Award 2021. Het is een bevestiging van de initiatieven die de frisdrankenproducent in de markt neemt.