Warsteiner haalt 'sunshine beer' Salitos naar Nederlandse retailschap

Warsteiner haalt 'sunshine beer' Salitos naar Nederlandse retailschap

Er verschijnt een nieuw sunshine bier in het retailschap. Salitos Tequila (tequila flavoured beer), Salitos Cerveza (pils) en de cocktail mixdrinks Pink, Ice en Blue zijn dankzij Warsteiner Benelux bij diverse ketens verkrijgbaar.

Het portfolio van Warsteiner Benelux bestond al uit een rijk geschakeerd aanbod met de merken: Warsteiner, König Ludwig Weissbier, Pater Linus en ook het Spaanse Estrella Galicia. ‘Met de toevoeging van het tropische merk Salitos aan de productrange boren we een voor ons nieuwe doelgroep aan’, vertelt Salesmanager Retail Niek Brandriet.

Feestmerk

De Haus Cramer Group, de overkoepelende organisatie achter de Warsteiner Brouwerijen, werkt aan een strategie om mondiaal op solide basis door te groeien. En met enkel het merk Warsteiner is dat niet mogelijk. Daarom is besloten mooie merken van elders binnen te halen, zodat in de landen waar de Haus Cramer Group  actief is, een zo breed mogelijk aanbod gebracht kan worden.

Niek Brandriet: ‘Salitos is een feestmerk en staat voor fun. Het roept naar vakantie en zon. Deze bijzondere toevoeging betekent dat wij dit merk ook anders benaderen in onze communicatie-uitingen.’

Trendproducten

Brandriet legt uit dat continu gezocht wordt naar trendproducten, buiten het bekende portfolio van Warsteiner om. ‘We kijken naar categorieën die we nog missen, zoals bijvoorbeeld deze mixed drinks. Met Salitos beschikken we over een mooie categorie die we met Warsteiner nog niet bedienden. Het retailschap was naar ons idee in die categorie wat te eentonig. Ook in de horeca zijn we vol van start gegaan zodat klanten de Salitos producten zowel in het schap in de supermarkt als op het terras tegen gaan komen vanaf deze zomer.’

Trendbier voor zomer

Salitos Tequila is een bier met een duidelijke tequila twist, een hint van limoen en een splash van citroen. Deze gouden biermix van alc. 5,9% vol. komt in een sixpack van 33cl flessen. De Salitos Cerveza is zoals de naam al aangeeft de pilsener versie van Salitos. Elegant van stijl, 4,6% alcohol en bekend om de aromatische, moutige zoetheid.

De drie cocktailmixdrinks Salitos Pink, Ice en Blue zijn kleurrijke aanvullingen in het mixed drinks schap. Salitos Pink (6 x 33cl, alc. 5% vol.) 33cl wordt gekenmerkt door de volle smaak van aardbeien. Salitos Ice (6 x 33cl, alc. 5,2% vol.) is er voor de limoensmaak en Salitos Blue (6 x 33cl, alc. 5% vol.) bestaat uit een bosbessenmix met een verrassende sparkling.

De Salitos Pink, Ice en Blue fles bevatten een opener.
De Salitos Pink, Ice en Blue fles bevatten een opener.

Salrita cocktail

De exotische producten van Salitos lenen zich er uitstekend voor om deze in de supermarkten te combineren met een mooie give away. 'De mogelijkheden hierin zijn bijna eindeloos', aldus Bandriet.

'We kunnen werken met mooie ijsemmers, grappige strohoeden of bijvoorbeeld met een wel erg speciale eyecatcher, het "Salrita" cocktailglas. Salitos heeft namelijk voor ieder product diverse cocktails bedacht waarbij je uiteindelijk de fles middels een speciale clip in het unieke cocktailglas serveert. Wat betreft het credo "bier is beleving" is dit wel het últieme voorbeeld!’

Dit artikel is gesponsord door Warsteiner.

Van links naar rechts: Chiel Reugebrink, Ferdy Geertsma en Richard ten Pas.

Accountantskantoor UNP sluit zich aan bij KroeseWevers

Het samengaan van de accountantskantoren KroeseWevers en UNP per 1 januari 2023 is goed nieuws voor de supermarktwereld. Samen bedienen zij zo'n 300 franchise-ondernemers. 'We hebben meer slagkracht en kennis in huis en dat is belangrijk, zeker in de huidige roerige en uitdagende tijden,' stelt Richard ten Pas.

Dico Bogerd adviseert wat je kunt doen om loonkosten te drukken.

Dit kan je doen tegen stijgende loonkosten

Welke maatregelen kun je als supermarktondernemer nemen tegen de stijgende loonkosten? Verschillende, weet BVD advocaten, gespecialiseerd in juridische dienstverlening aan de retail. 'Ook wanneer je nog steeds goede omzet draait valt er winst te behalen. Kijk nu al kritisch naar je functiehuis, zodat je daar in de praktijk beter op kunt sturen.'

Director business process management Frank den Hartog.

Wijnimporteur zet stap vooruit met nieuwe tool voorraadbeheer

LFE heeft miljoenen flessen wijn op voorraad en moet deze voortdurend kunnen afstemmen op de vraag. Met het softwaresysteem Slim4 en de trainingen van de Slimstock Academy heeft het bedrijf een grote stap vooruit gezet. 'We zijn veel efficiënter geworden en zitten dichter op de klant.'

Siroopmerk RAAK lanceert nieuwe campagne 'Terug naar je innerlijke kind'

Siroopmerk RAAK lanceert nieuwe campagne 'Terug naar je innerlijke kind'

Het oer-Hollandse siropenmerk RAAK bestaat al sinds 1957 en roept bij velen goede herinneringen op. De siropen zijn sindsdien geëvolueerd van verschillende smaken tot minder suiker en suikervrij. In de nieuwe campagne luidt de pay-off: 'Zoooo dat is RAAK, maar dan zonder suiker!' en is 'plezier halen uit het alledaagse' de nieuwe merkstrategie.