Siroopmerk RAAK lanceert nieuwe campagne 'Terug naar je innerlijke kind'

Siroopmerk RAAK lanceert nieuwe campagne 'Terug naar je innerlijke kind'

Het oer-Hollandse siropenmerk RAAK bestaat al sinds 1957 en roept bij velen goede herinneringen op. De siropen zijn sindsdien geëvolueerd van verschillende smaken tot minder suiker en suikervrij. In de nieuwe campagne luidt de pay-off: 'Zoooo dat is RAAK, maar dan zonder suiker!' en is 'plezier halen uit het alledaagse' de nieuwe merkstrategie.

RAAK heeft een marktonderzoek uitgevoerd, waar belangrijke inzichten uit naar voren zijn gekomen. Over het merk en over de afwegingen die de consument maakt bij het kopen van (fris)dranken. Zo blijkt dat men wil minderen met suiker, maar niet wil inleveren op smaak. Ook wil de consument kunnen kiezen uit een breed scala aan smaken.

Brandmanager Eva Dickmann zegt daarover: ‘Met Zero Sugar siroop in de hoofdrol van de campagne laten we zien dat je met RAAK zowel lekker als verantwoord kunt genieten. Daarnaast spelen we in op de behoefte van de consument die een brede keuze aan diverse smaken belangrijk vindt. RAAK Zero Sugar siroop is verkrijgbaar in acht varianten.’

RAAK Zero Sugar siroop is verkrijgbaar in acht verschillende smaken.
RAAK Zero Sugar siroop is verkrijgbaar in acht verschillende smaken.

Weer even kind zijn

RAAK is na een pitch in zee gegaan met het creatieve bureau STICK voor de ontwikkeling van de nieuwe merkstrategie en campagne. RAAK blijft in de nieuwe campagne dicht bij zichzelf.

Het merk brengt met de commercial voor veel mensen goede herinneringen uit hun kindertijd naar boven. In de nieuwe commercial gaan ze op humoristische wijze terug naar deze herinneringen en roepen ze iedereen op weer even te luisteren naar het innerlijke kind. Bekijk onderstaand de tv commercial:

Samen maakt trots

Bij de totstandkoming van de campagne is letterlijk het hele bedrijf betrokken. Vanaf de conceptfase tot en met de realisatie van de films en uitingen hebben werknemers geholpen. Van siroopmaker tot kantoorpersoneel. Eva Dickmann: ‘Samen zorgen we dag in dag uit ervoor dat RAAK beschikbaar en toegankelijk is voor iedereen. Zo ontstond het idee om het gehele bedrijf erbij te betrekken. Heel bijzonder die betrokkenheid en samenhorigheid binnen ons bedrijf. Collega’s figureren zelfs mee in de films.’ De campagne is te zien op tv, online en via digital OOH.

Dit artikel is gesponsord door United Soft Drinks.