Persil lanceert met Power Bars nieuwe generatie wasmiddel

Persil lanceert met Power Bars nieuwe generatie wasmiddel
Lisa Brouwer en Frank Beelen presenteren de Persil Power Bars.

Met trots lanceert Persil een nieuwe generatie wasmiddel: Persil Power Bars. De bijzondere capsules bezorgen de consumenten veel gemak. 'En dit wasmiddel is zeer duurzaam,' legt Frank Beelen namens Henkel uit.

Sinds enkele weken zijn de nieuwe Persil Power Bars op de markt. Door de reinigingskracht, het gebruiksgemak en een milieuvriendelijke verpakking is dit wasmiddel in een nieuwe vorm een moderne oplossing voor een perfect schone was. ‘Er zijn zoals bekend drie soorten wasmiddelen. De vloeibare, de poeder en de capsules. Deze Power Bars vormen een nieuw soort binnen deze laatste categorie’, legt Category Manager Laundry & Homecare Frank Beelen van Henkel uit. ‘En dus is geen dosering nodig bij het draaien van een was.’

Recyclebare doos

Samen met Lisa Brouwer, Brand Manager Persil, legt Beelen uit wat de grote voordelen zijn van dit duurzame product. ‘Onderzoek van GfK toont aan dat 57 procent van de mensen tegenwoordig voor duurzame oplossingen gaat. Vandaar dat we kiezen voor een wasmiddel in een recyclebare doos, die 97 procent minder plastic verbruikt in vergelijking met de verpakking van een vloeibaar wasmiddel.’

Compact en eenvoudig

Persil Power Bars zijn compact en praktisch op te bergen dankzij hun handige vorm. Hierdoor zijn ze ook makkelijk te gebruiken. ‘En vanwege de compactheid, kunnen we er heel veel tegelijkertijd vervoerd worden. Er wordt geen lucht verscheept en dit zorgt al met al weer voor minder CO2-uitstoot tijdens het transport’, geeft Beelen aan.

Persil Power Bars produceren dus minder CO2 per 100 km transport in vergelijking met vloeibaar wasmiddel. Hiermee draagt het nieuwe wasmiddel bij aan het doel van het wasmiddelenconcern om CO2-neutraal te worden.

‘Het feit dat 97 procent minder plastic wordt verbruikt, dat de verpakking honderd procent recyclebaar is en bovendien een in water oplosbare en biologisch afbreekbare film kent, maakt de capsules heel erg milieuvriendelijk. En dat spreekt anno 2022 aan bij de consument. Een consument die overigens in zijn algemeenheid niet bereid is om prestaties op te offeren voor duurzaamheid.’ Maar daar hoeft hij of zij ook niet bang voor te zijn met de Persil Power Bars.

Snelheid en gemak

Voor iedereen zijn dit soort Power Bars een uitkomst, maar vooral voor degenen die op zoek zijn naar snelheid en gemak, denkt Lisa Brouwer. ‘Deze Power Bar doe je in de wasmachine, je legt de was er op en je zet de machine aan. Tijd is schaars en daarom worden producten die focussen op gemak steeds belangrijker’, aldus Brouwer, die verder aangeeft dat voor een perfect resultaat Persil Power Bars zelfs oplossen vanaf een temperatuur van 20 graden.

‘En hoe lager de temperatuur, hoe beter, in deze tijden van energiebesparing. Het scheelt gewoon in de energierekening. Wassen op 30 of 40 graden is niet nodig. De capsules zorgen voor honderd procent Persil waskracht.’

Focus op innovatie

Persil werd in 1908 voor het eerst geïntroduceerd in Nederland. Destijds bracht Persil het eerste zelfwerkende wasmiddel op de markt en sinds het ontstaan is het altijd gefocust geweest op innovatie. Brouwer legt uit dat de kracht van de Persil Power Bars de komende tijd via verschillende kanalen voor het voetlicht wordt gebracht bij het grote publiek. ‘We doen dat op tv met spotjes, filmpjes op YouTube, online video’s en een grote Facebookcampagne is aanstaande’, legt ze uit. Daarin wordt het concept uitgelegd aan de consument.

sinds het ontstaan is Persil altijd gefocust geweest op innovatie”

De vuile was

Persil timmert de laatste tijd ook flink aan de weg in samenwerking met &C, het mediamerk van Chantal Janzen dat een maandelijks magazine, website, app en online shop kent. Persil, onderdeel van Henkel, kijkt graag mee hoe het er bij anderen aan toe gaat. En al helemaal bij bekende mensen. ‘In de serie ‘De vuile was van…’ kijken we binnen bij bekende Nederlanders, die ongefilterd hun vuile was buitenhangen’, legt Brouwer uit.

De campagnevideo’s geven een blik in het leven van onder meer Nicolette Kluijver, Olcay Gulsen en Yuki Kempees. Hebben zij, in tegenstelling tot wat de social media-realiteit soms laat zien, ook vuile was? Dat blijkt uit de video’s. Door de verschillende marketingcampagnes is Persil het hele jaar zichtbaar met als doel het merk verder te bouwen en de naamsbekendheid te verhogen. Bij Albert Heijn, Plus en Jumbo liggen de Power Bars inmiddels in de schappen en ook is het gebruiksvriendelijke wasmiddel te koop bij Bol.com.

Dit artikel is gesponsord door Henkel.

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.