Duurzame impuls voor Home Ambiance

Bolsius geeft een duurzame impuls aan de categorie Home Ambiance. De marktleider in kaarsen, geurkaarsen en geurstokjes inspireert de consument om op verschillende momenten en manieren de sfeer in huis te verhogen en introduceert deze maand het revolutionaire refill-concept CleanLight.

De consument heeft, mede versterkt door de coronacrisis, een grote behoefte aan een fijn gevoel in huis. Bolsius ziet daardoor nog veel groeipotentieel in de categorie Home Ambiance. Helemaal nu de inflatie er hoogstwaarschijnlijk voor zorgt dat mensen meer thuis zullen zijn, omdat ze minder vaak uit eten of op vakantie gaan. Bolsius wil deze potentie samen met retailpartners benutten.

Bolsius heeft recent verschillende onderzoeken verricht om meer inzicht te krijgen in het shoppergedrag rond de aankoop van (geur)kaarsen en geurstokjes. Op basis van deze inzichten heeft Bolsius de categorievisie verder aangescherpt om de groei van Home Ambiance een verdere, duurzame impuls te geven.

Samen groeien

Met een optimale presentatie, het juiste assortiment en educatie is er in supermarkten nog heel veel groei mogelijk in Home Ambiance. Vooral op het gebied van geur. ‘Geur draagt bij aan een extra beleving in huis en een gevoel van welzijn’, zegt Cerès Cornelissen, Category manager bij Bolsius. ‘Bolsius inspireert de consument volop om gebruik te maken van geur als sfeerverhogend element; niet om nare geurtjes te maskeren of neutraliseren, maar met name om een prettige en persoonlijke sfeer te creëren.’

Duidelijke schapinrichting

Voor de consument is het echter niet altijd eenvoudig om een goede keuze te maken; waar begin je, hoe ruikt het product exact en welke geur past bij mij? Bolsius pleit daarom voor een duidelijke indeling van het schap, het gebruik van pos-materiaal op de relevante momenten in het jaar en advisering in de winkel.

Met het uitgebreide aanbod van geuren binnen de True Scents-collectie weet Bolsius nieuwe consumenten over te halen om geurproducten te kopen. Ook voor de meer ‘ervaren consument’ heeft het bedrijf een relevant assortiment met luxere geuren, gericht op nog meer beleving.

‘De consument vindt ook binnen Home Ambiance natuurlijke ingrediënten en duurzame producten steeds belangrijker’, vertelt Brand Experience Manager Renee van Rens op basis van onderzoek uitgevoerd door Bolsius. Het bedrijf speelt daar met zijn collecties al op in door bijvoorbeeld meer plantaardige ingrediënten te gebruiken.

Nieuw refillconcept CleanLight

Deze maand introduceert Bolsius bovendien het nieuwe, duurzamere geurconcept CleanLight. Dit is een houder van dubbelwandig glas voor speciale refill-geurkaarsen. De revolutionaire technologie achter het dubbelwandige glas zorgt ervoor dat de refill volledig opbrandt en alleen het lontplaatje overblijft. ‘Met CleanLight creëer je dus niet alleen sfeer en geur, maar óók schoon brandgedrag én weinig afval’, zegt Renee van Rens.

Bolsius CleanLight duurzamen impuls voor Home Ambiance
De CleanLight-set van Bolsius

Nieuwe manier van geurbeleving

De geurkaarsen zonder cup zijn verkrijgbaar in vier heerlijke geuren en zijn gemaakt zonder palmolie, met natuurlijke vegan-wax en natuurlijke extracten. Hiermee biedt Bolsius de consument een nieuwe manier van geurbeleving. CleanLight bestaat uit een startpakket met een houder en één refill. Voor de refills zijn er vier geuren beschikbaar.

Uitgebreide ondersteuning

Vanaf dit najaar gaat Bolsius het merk weer uitgebreid ondersteunen via een 360 graden-campagne, om te blijven bouwen aan de groeidrijvers van het merk en de categorie. Ook de lancering van CleanLight wordt speciaal onder de aandacht gebracht van consumenten. De winkelvloer speelt daarbij een belangrijke rol. Shoppers verwachten inspiratie en beleving bij Home Ambiance. Bolsius biedt retailers een uitgebreide toolkit; van schapadvies tot pos-materialen en displays met geurbeleving. Zo maakt Bolsius de verwachtingen waar en speelt het optimaal in op de groei van deze categorie.

Dit artikel is gesponsord door Bolsius.