Deze voordelen hebben witte, roze én rode cranberry's voor je gezondheid

Deze voordelen hebben witte, roze én rode cranberry's voor je gezondheid

De populariteit van gezondere dranken groeit bij de consumenten. Daarom introduceert Oceay Spray een nieuwe lichtbruisende drank met de smaak van roze, rode en witte cranberry's. De cranberry kan een belangrijke rol spelen bij een evenwichtig dieet en een gezonde levensstijl dankzij zijn voedingsstoffen met bewezen gezondheidsvoordelen.

‘Uit het Nationale FWS frisdrank onderzoek is gebleken dat 62% van de frisdrankdrinkers let op het suikergehalte. Daarnaast let 58% bewust op het aantal calorieën als ze frisdrank drinken.’ Aan het woord is Brand Manager Timothy Nuijen. ‘Daarom komt Ocean Spray, de nummer 1 cranberry drank in Nederland en België, met Ocean Spray Pink: het gezondere alternatief in het frisdrankschap. De producten bevatten minder suiker, zijn laag in calorieën, rijk aan vitamine C, en zonder conserveermiddelen en kunstmatige kleur- en zoetstoffen.’ Ocean Spray Pink heeft de herkenbare smaak van cranberry en is verkrijgbaar in de smaken Ocean Spray Pink Cranberry & Ocean Spray Pink Framboos.

Wit, roze of rood?

Het is slechts een kwestie van tijd. Witte cranberry’s worden een paar weken eerder geoogst dan de roze en rode cranberry's. Dan zijn de meeste gezondheidsvoordelen al in de bessen aanwezig, en hebben ze nog een zoete, milde smaak. De nog niet geoogste bessen kleuren langzaam van wit naar roze, waarbij de roze cranberry’s de zoete smaak behouden, maar nog minder scherp zijn dan de uiteindelijk rode cranberry’s. In de laatste fase kleurt de cranberry rood en ontwikkelt deze de meest krachtige antioxidanten.

  • Witte cranberry’s: hebben een zoete, milde smaak. Iets minder scherp dan hun rode tegenhangers.
  • Roze cranberry’s: zijn zoet met een minder scherpe smaak dan de rode cranberry’s. Ze zitten er zo'n beetje tussenin.
  • Rode cranberry’s: hebben de meest krachtige antioxidanten. Van de drie varianten is deze smaak het meest (licht) pittig.

Geteeld door families

Sinds 1930 biedt Ocean Spray een assortiment overheerlijke cranberryproducten. De fabrikant maakt hiervoor gebruik van de allerbeste cranberry’s uit de Verenigde Staten, Canada en Chili. De cranberry’s worden zorgvuldig geteeld, verzorgd en geoogst, waardoor de producten de allerbeste cranberry’s bevatten. Ocean Spray is een coöperatie van 700 families, die al generaties lang cranberry’s telen. Het merk is eigendom van de families, en zij zijn er trost op dat de winst van het fruit direct bij de telers zelf terechtkomt.

Together In Pink

Ocean Spray zet zich sinds 2019 samen met Think Pink in voor de strijd tegen borstkanker. Om dit mooie goede doel te steunen, dragen de flessen van Ocean Spray Pink Cranberry & Ocean Spray Pink Framboos het roze lint om de zichtbaarheid van deze strijd, waar ongeveer 1 op de 7 vrouwen mee te maken krijgen, te vergroten. Het hele jaar door wordt er voor elke gekochte fles 10 cent aan Think Pink gedoneerd. Deze verbintenis is gebaseerd op een gemeenschappelijk missie:  voorlichting en bewustwording over borstkanker, het aanmoedigen van screeningsonderzoek en het promoten van het belang van voldoende beweging.

Dit artikel is gesponsord door Ocean Spray.

'Ik voorspel over 5 jaar verdubbeling in categorie vers deeg'

'Ik voorspel over 5 jaar verdubbeling in categorie vers deeg'

De categorie deeg op rol kan in volume en omzet in 5 jaar nog verdubbelen. Die overtuiging hebben Dirk van Leenen en Henk Groeneveld van Tante Fanny. 'Steeds meer consumenten halen betaalbaar gemak in huis. Door corona en inflatie is deze ontwikkeling nog sterker geworden', zegt founder Dirk van Leenen.

Key Accountmanager Peter-Paul Balk en Head of Category Development Liesbeth Dufornee.

Bonduelle helpt consument meer peulvruchten te eten

Peulvruchten hebben de wind mee. Het segment is niet alleen gezond, lekker, veelzijdig en betaalbaar, maar speelt ook een belangrijke rol bij de eiwittransitie. 'De peulvrucht is een pure natuurlijke vervanger van vlees', verklaart Peter-Paul Balk, Key Accountmanager bij Bonduelle. En met de Reset je Recept-campagne gaat 's werelds grootste groentemerk consumenten helpen om op een makkelijke en lekkere manier meer groente en peulvruchten te eten.

Kim Rijnbeek, Portfolio Manager Petcare en Category Development Lead Rens van de Langenberg.

Pedigree doneert een miljoen maaltijden aan Nederlandse asielen

Huisdieren maken de wereld beter. Daarom zet Mars Petcare zich wereldwijd actief in om het leven van huisdieren gezonder en gelukkiger te maken. Met premium segmenten en merken en impactvolle campagnes. Campagnes zoals de PEDIGREE® dierendagactie, waarmee dit jaar een miljoen maaltijden worden gedoneerd aan Nederlandse asielen.

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Bolsius geeft een duurzame impuls aan de categorie Home Ambiance. De marktleider in kaarsen, geurkaarsen en geurstokjes inspireert de consument om op verschillende momenten en manieren de sfeer in huis te verhogen en introduceert deze maand het revolutionaire refill-concept CleanLight.