Foamie is sinds 2018 op de markt met de ambitie om een tegengeluid te geven aan de steeds ‘groener’ wordende varianten van grote A-merken. ‘Merken met een grote groep trouwe fans’, vertelt Epstein. ‘Ons streven is dan ook om het onderscheid te maken met fundamenteel andere producten in een sexy verpakking, met een ultieme performance.’
Performance is key
Kwaliteit waar mensen voor willen betalen, benadrukt hij. ‘Daarom investeren we bijzonder veel in onze productontwikkeling, want je kunt nog zo duurzaam zijn, als je product niet doet wat het belooft, haakt de consument af. En juist die consument is nodig om de wereld stap voor stap een stukje mooier te maken.’ Foamie werkt er hard aan om een plasticvrij alternatief voor de gehele categorie Personal Care te ontwikkelen. ‘Iedereen heeft wel één of twee musthaves waar je trouw aan blijft. We hebben dan ook niet de illusie dat consumenten van deze musthaves afstappen. Maar als zij bij andere verzorgingsproducten wél die switch maken, is dat winst!’
48 uur lang fris
De nieuwste innovatie, Foamie Deo, is een mooi voorbeeld van de focus op performance bij productontwikkeling. ‘De 100 procent aluminium-, alcohol- en plasticvrije deodorant absorbeert een deel van het zweet’, legt Chemicus Lisa Michieletto uit, ‘reduceert de verdere vorming van lichaamsgeuren en neutraliseert nare luchtjes die eventueel toch nog vrijkomen. Mede door een het gepatenteerd magnesiumcomplex zorgt dit voor een effectieve controle van nare luchtjes gedurende 48 uur.’
De werking van de deodorant is getest door meer dan 88 respondenten met een gevoelige huid. ‘De test bevestigde de 48 uur bescherming tegen nare luchtjes en niemand vertoonde gevoeligheidsreacties.’
Krachtige online marketingcampagne
De introductie van Foamie Deo wordt ondersteund met een krachtige online marketingcampagne. ‘Voor al onze producten investeren we volop in online zichtbaarheid’, besluit Epstein. ‘Met in het oog springende, duurzame kwaliteitsproducten, ondersteund door een goed verhaal, trekken we de lichtgroene consument naar het schap.’
Dit artikel is gesponsord door New Flag