Duurzaam kwaliteitsmerk Foamie verovert de lichtgroene consument

Duurzaam kwaliteitsmerk Foamie verovert de lichtgroene consument

Langzaam maar zeker verovert Foamie de Nederlandse markt. Het in Duitsland nummer één verzorgingsmerk voor de bewuste consument onderscheidt zich door planeetvriendelijke verzorgingsproducten die opvallen in het schap en kwalitatief uitmuntend zijn. Managing Director Niki Epstein: 'Onze nieuwste innovatie, Foamie Deo, is hier een perfect voorbeeld van.'

Foamie is sinds 2018 op de markt met de ambitie om een tegengeluid te geven aan de steeds ‘groener’ wordende varianten van grote A-merken. ‘Merken met een grote groep trouwe fans’, vertelt Epstein. ‘Ons streven is dan ook om het onderscheid te maken met fundamenteel andere producten in een sexy verpakking, met een ultieme performance.’

Iedereen heeft wel één of twee musthaves waar je trouw aan blijft”

Performance is key

Kwaliteit waar mensen voor willen betalen, benadrukt hij. ‘Daarom investeren we bijzonder veel in onze productontwikkeling, want je kunt nog zo duurzaam zijn, als je product niet doet wat het belooft, haakt de consument af. En juist die consument is nodig om de wereld stap voor stap een stukje mooier te maken.’ Foamie werkt er hard aan om een plasticvrij alternatief voor de gehele categorie Personal Care te ontwikkelen. ‘Iedereen heeft wel één of twee musthaves waar je trouw aan blijft. We hebben dan ook niet de illusie dat consumenten van deze musthaves afstappen. Maar als zij bij andere verzorgingsproducten wél die switch maken, is dat winst!’

De werking van Foamie Deo is getest door meer dan 88 respondenten met een gevoelige huid.
De werking van Foamie Deo is getest door meer dan 88 respondenten met een gevoelige huid.

48 uur lang fris

De nieuwste innovatie, Foamie Deo, is een mooi voorbeeld van de focus op performance bij productontwikkeling. ‘De 100 procent aluminium-, alcohol- en plasticvrije deodorant absorbeert een deel van het zweet’, legt Chemicus Lisa Michieletto uit, ‘reduceert de verdere vorming van lichaamsgeuren en neutraliseert nare luchtjes die eventueel toch nog vrijkomen. Mede door een het gepatenteerd magnesiumcomplex zorgt dit voor een effectieve controle van nare luchtjes gedurende 48 uur.’

De werking van de deodorant is getest door meer dan 88 respondenten met een gevoelige huid. ‘De test bevestigde de 48 uur bescherming tegen nare luchtjes en niemand vertoonde gevoeligheidsreacties.’

Met in het oog springende, duurzame kwaliteitsproducten trekken we de lichtgroene consument naar het schap”

Krachtige online marketingcampagne

De introductie van Foamie Deo wordt ondersteund met een krachtige online marketingcampagne. ‘Voor al onze producten investeren we volop in online zichtbaarheid’, besluit Epstein. ‘Met in het oog springende, duurzame kwaliteitsproducten, ondersteund door een goed verhaal, trekken we de lichtgroene consument naar het schap.’

Dit artikel is gesponsord door New Flag

'Ik voorspel over 5 jaar verdubbeling in categorie vers deeg'

'Ik voorspel over 5 jaar verdubbeling in categorie vers deeg'

De categorie deeg op rol kan in volume en omzet in 5 jaar nog verdubbelen. Die overtuiging hebben Dirk van Leenen en Henk Groeneveld van Tante Fanny. 'Steeds meer consumenten halen betaalbaar gemak in huis. Door corona en inflatie is deze ontwikkeling nog sterker geworden', zegt founder Dirk van Leenen.

Key Accountmanager Peter-Paul Balk en Head of Category Development Liesbeth Dufornee.

Bonduelle helpt consument meer peulvruchten te eten

Peulvruchten hebben de wind mee. Het segment is niet alleen gezond, lekker, veelzijdig en betaalbaar, maar speelt ook een belangrijke rol bij de eiwittransitie. 'De peulvrucht is een pure natuurlijke vervanger van vlees', verklaart Peter-Paul Balk, Key Accountmanager bij Bonduelle. En met de Reset je Recept-campagne gaat 's werelds grootste groentemerk consumenten helpen om op een makkelijke en lekkere manier meer groente en peulvruchten te eten.

Kim Rijnbeek, Portfolio Manager Petcare en Category Development Lead Rens van de Langenberg.

Pedigree doneert een miljoen maaltijden aan Nederlandse asielen

Huisdieren maken de wereld beter. Daarom zet Mars Petcare zich wereldwijd actief in om het leven van huisdieren gezonder en gelukkiger te maken. Met premium segmenten en merken en impactvolle campagnes. Campagnes zoals de PEDIGREE® dierendagactie, waarmee dit jaar een miljoen maaltijden worden gedoneerd aan Nederlandse asielen.

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Bolsius geeft een duurzame impuls aan de categorie Home Ambiance. De marktleider in kaarsen, geurkaarsen en geurstokjes inspireert de consument om op verschillende momenten en manieren de sfeer in huis te verhogen en introduceert deze maand het revolutionaire refill-concept CleanLight.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.