Nieuw van Duo Penotti: dubbele innovatie in het chocoladeschap

Nieuw van Duo Penotti: dubbele innovatie in het chocoladeschap

Duo Penotti blijft zoeken naar hoe het nóg lekkerder kan. Dat het geliefde merk daarbij geen grenzen kent, blijkt wel uit de nieuwste introducties: de Duo Penotti Wafelreep en Duo Penotti Discs.

Duo Penotti Wafelreep

De Duo Penotti Wafelreep is knapperig, gevuld met de dubbel lekkere smaak van Duo Penotti hazelnoot & vanille en gelaagd met zachte karamel. Omhuld met melkchocolade, bestrooid met kleine stukjes hazelnoot en versierd met strepen witte chocolade. De look & feel van de verpakking (4x36g) past bij de positionering van Duo Penotti: vrolijk, kwalitatief en smaakvol. Naast de 4-pack is er een singleverpakking beschikbaar.

Duo Penotti Discs

Bruin-wit gestreepte chocolade, in de vorm van een disc. Een onderscheidende propositie maar tegelijkertijd héél herkenbaar Duo Penotti! Bereid met zachte melkchocolade én romige, witte chocolade. Deze hapklare chocolade is ideaal als tussendoortje onderweg of om te delen met vrienden. Duo Penotti Discs worden aangeboden in een handige, hersluitbare stazak (150g).

Duurzame ingrediënten

Met beide introducties speelt Duo Penotti in op de trend “dubbel lekker genieten”, legt Marcel van de Ven, Sales Manager Benelux van Ludwig Schokolade uit. ‘Een verwenmomentje, puur genieten, dat moet af en toe kunnen. En wat past daar dan beter bij dan chocolade? Duo Penotti heeft een positieve kijk op de wereld en kiest sinds 2011 bewust voor verantwoorde inkoop van duurzame Rainforest Alliance gecertificeerde cacao en RSPO gecertificeerde palmolie. Bovendien bevat Duo Penotti geen kleurstof en conserveermiddel. Beide verpakkingen zijn 100% recycleerbaar.’

Brand fit

Het is de eerste stap van het merk in de categorie Chocolade. De producten zijn vooraf uitvoerig getest. Marketing Manager Madelon de Beer:‘Uit het marktonderzoek blijkt dat consumenten de nieuwe chocolade-items een logische volgende stap vinden, uitstekend passend bij het sympathieke merk Duo Penotti. Naast de hoge brand fit (86%) wordt ook de smaak gewaardeerd.’

De nieuwe items zullen ongetwijfeld nog meer kopers aan het merk Duo Penotti binden”

‘Innovaties zijn belangrijk voor de categorie chocolade’, vertelt Product Manager Liana Brüseke. ‘Succesvolle introducties trekken immers nieuwe kopers aan en zorgen voor omzetgroei. Variatie en kwaliteit staan hierbij centraal. Met Duo Penotti Wafelreep en Duo Penotti Discs introduceert Duo Penotti "fun en dubbel lekker" (de onmiskenbare Duo Penotti ingrediënten) in het chocoladeschap. Het draagt daarmee bij aan vernieuwing en waardegroei. Deze nieuwe items zullen ongetwijfeld nog meer kopers aan het merk Duo Penotti binden.’ Beide items zijn vanaf heden verkrijgbaar.

Doelgroep

Het merk Duo Penotti is geliefd bij jong en oud, maar heeft met name een enorme aantrekkingskracht op de waardevolle doelgroep ‘huishoudens met kinderen’. Zo zijn Duo Penotti kopers bovengemiddelde besteders in de categorie boterhampasta én totaal FMCG. Met Duo Penotti Wafelreep wordt tevens de aantrekkelijke doelgroep jong volwassenen goed bereikt. Niet alleen doelgroepen maar ook gebruiksmomenten worden vergroot. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verrassende bakcreaties met de speelse, bruin-wit gestreepte Duo Penotti Discs. Of on-the-go momenten.

De markt

De categorie Chocolade groeit +1% in waarde maar staat -2% onder druk in volume (% in euro en kg, MAT04_2022 Nielsen). Met name het grootste segment ‘Repen en tabletten’ heeft het zwaar (-7% in waarde, -6% in volume). ‘Candy bars’ (+8% in waarde, +3% in volume) en ‘Bite sizes’ (+9% in waarde, +2% in volume), de relevante segmenten voor Duo Penotti Wafelreep en Duo Penotti Discs, groeien sterk. Ondersteuning vindt plaats middels een opvallende online mediacampagne, instore activaties, sampling en print.

Dit artikel is gesponsord door Ludwig Schokolade, member of the Krüger Group.

'Ik voorspel over 5 jaar verdubbeling in categorie vers deeg'

'Ik voorspel over 5 jaar verdubbeling in categorie vers deeg'

De categorie deeg op rol kan in volume en omzet in 5 jaar nog verdubbelen. Die overtuiging hebben Dirk van Leenen en Henk Groeneveld van Tante Fanny. 'Steeds meer consumenten halen betaalbaar gemak in huis. Door corona en inflatie is deze ontwikkeling nog sterker geworden', zegt founder Dirk van Leenen.

Key Accountmanager Peter-Paul Balk en Head of Category Development Liesbeth Dufornee.

Bonduelle helpt consument meer peulvruchten te eten

Peulvruchten hebben de wind mee. Het segment is niet alleen gezond, lekker, veelzijdig en betaalbaar, maar speelt ook een belangrijke rol bij de eiwittransitie. 'De peulvrucht is een pure natuurlijke vervanger van vlees', verklaart Peter-Paul Balk, Key Accountmanager bij Bonduelle. En met de Reset je Recept-campagne gaat 's werelds grootste groentemerk consumenten helpen om op een makkelijke en lekkere manier meer groente en peulvruchten te eten.

Kim Rijnbeek, Portfolio Manager Petcare en Category Development Lead Rens van de Langenberg.

Pedigree doneert een miljoen maaltijden aan Nederlandse asielen

Huisdieren maken de wereld beter. Daarom zet Mars Petcare zich wereldwijd actief in om het leven van huisdieren gezonder en gelukkiger te maken. Met premium segmenten en merken en impactvolle campagnes. Campagnes zoals de PEDIGREE® dierendagactie, waarmee dit jaar een miljoen maaltijden worden gedoneerd aan Nederlandse asielen.

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Bolsius geeft een duurzame impuls aan de categorie Home Ambiance. De marktleider in kaarsen, geurkaarsen en geurstokjes inspireert de consument om op verschillende momenten en manieren de sfeer in huis te verhogen en introduceert deze maand het revolutionaire refill-concept CleanLight.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.