Riedel verbreedt assortiment met oog op de bewuste consument

Riedel verbreedt assortiment met oog op de bewuste consument
Met de nieuwe Fruit&Groente lijn wil Appelsientje groente toegankelijker maken voor de consument.

Gezondheid en duurzaamheid worden steeds belangrijker voor de consument. Met bekende merken zoals Appelsientje, DubbelFrisss, Taksi, CoolBest, DubbelDrank en Healthy People laat drankenfabrikant Riedel zien dat dranken gezonder en duurzamer, maar minstens net zo lekker kunnen zijn. 'We willen de gezondere alternatieven niet opdringen aan de consument, maar hen zelf de keuze laten maken.' Mandarijntje is de nieuwste loot aan de stam.

‘Door goed te kijken naar de behoefte van de consument introduceren we nieuwe producten, dáár waar de consument zich bevindt’, legt Iris van Zwol, Marketing Manager bij Riedel, uit. Er is duidelijk steeds meer vraag naar gezondere en duurzamere producten. Vandaar dat de sappen van Appelsientje en CoolBest geen toevoegingen, zoals suiker of zoetstoffen, bevatten. 100% fruit sappen zijn te herkennen door de natuurlijke smaak, geur en kleur van het fruit.

Verder speelt Riedel in op de behoeftes van de consument met nieuwe gezondere introducties van onder andere Appelsientje en DubbelFrisss. Hierin vindt het drankenconcern het belangrijk dat de gezondere varianten naast het huidige assortiment worden toegevoegd, en niet als vervanging. ‘We willen de gezondere alternatieven niet opdringen aan de consument, zo kan de consument zelf de keuze maken’, aldus de Marketing Manager.

Iedereen DubbelFrisss

Naast de vertrouwde 1,5L pakken is het assortiment van DubbelFrisss nog verder uitgebreid door 1kcal varianten van de welbekende smaken uit te brengen. En met succes. Deze 1kcal varianten zijn een gezonder alternatief in het fruitdranken segment. Op deze manier geeft Riedel de consumenten een keuze tussen de vertrouwde pakken of de gezonde varianten.

‘Het is belangrijk dat iedereen kan genieten van DubbelFrisss. We willen de consument een gezonder alternatief aanbieden, maar hen nog wel de keuzevrijheid geven. We hebben nu voor iedere smaak een 1 kcal variant’, zegt Marketing Manager DubbelFrisss Tim van der Hulst.

Churandy Martina

Dat DubbelFrisss voor iedereen is, is ook de rode draad in de nieuwe campagne in samenwerking met Olympisch atleet Churandy Martina. In deze campagne, waar Churandy rent voor de liefde om haar hart te veroveren met DubbelFrisss, staat het feest dat DubbelFrisss brengt centraal. De altijd goedlachse atleet past hier perfect bij.

‘De positiviteit die Churandy altijd en overal met zich meebrengt is precies waar de consument op dit moment behoefte aan heeft en wat wij uit willen stralen’, zegt Tim van der Hulst. ‘Niemand heeft een hekel aan Churandy, dat past bij onze dranken.’

Proef het zelf

Naast DubbelFrisss komt ook Appelsientje met nieuwe producten die inspelen op de gezondheidstrend. Met de nieuwe Fruit&Groente lijn wil Appelsientje het binnen krijgen van groente stimuleren. ‘Groenten hebben qua smaak vaak een wat slechter imago, daarom willen we groente toegankelijker maken voor de consument. Door een combinatie van groentesap en fruitsap te maken kunnen we de consument laten proeven hoe lekker groenten zijn,’ legt Iris van Zwol uit.

‘Een fruitdrank , met toegevoegd sap van rode bieten en komkommer is hier een voorbeeld van. We willen vooral een bredere doelgroep aanspreken. Een echt lekkere smaak is een belangrijk uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van deze sappen.’

Door een combinatie van groentesap en fruitsap te maken kunnen we de consument laten proeven hoe lekker groenten zijn”

Mandarijntje

Er ook een nieuwe smaak van Appelsientje Proef!, verrassende en spannende blends van smaken, waarbij consumenten zelf kunnen stemmen op hun favoriete smaak. De winnende smaak komt dan in het schap te liggen. Dit jaar is de smaak Sinaasappel Mango Kurkuma de grote winnaar. ‘Met dit concept spreken we weer een andere doelgroep aan, vaak de wat jongeren die graag met smaken experimenteren. Hierdoor wordt Appelsientje nóg relevanter voor zowel jong en oud.’

Verder wordt de nieuwe drank Mandarijntje toegevoegd aan het portfolio. ‘Een fris en zoet drankje, we zijn de eerste fabrikant die ermee komt. De citrusvrucht mandarijn is rijk aan vitamine c en na veel testen en proeven is een kwalitatief goede drank ontwikkeld’, stelt Iris van Zwol.

Pakje

Ook op het gebied van duurzaamheid zit Riedel niet stil. Zo worden de kleine PET flesjes voor zowel retail als out of home vervangen door duurzame kartonverpakkingen voor de merken Appelsientje, CoolBest en DubbelDrank. Een mooie mijlpaal, zegt Iris van Zwol.

‘Hierdoor zijn we nog steeds altijd en overal beschikbaar, maar dan in een duurzamere verpakking. Na twee jaar corona is iedereen weer vaker onderweg en met deze kleine kartonverpakkingen met een hersluitbare dop kan de consument verantwoord genieten van fruitige dranken op elke plek en ieder moment’, denkt Van Zwol.

Riedel zit nooit stil

Ook de andere merken bij het drankenconcern zitten niet stil. Het merk Healthy People heeft nieuwe shots geïntroduceerd, met smaken als blauwe bes, cranberry en gember. ‘Je ziet dat de consument behoefte heeft aan een gezonde boost en dat de vraag naar shots blijft groeien’ zegt Marketing Manager van Healthy People Jiska van Rhenen.

Verder wordt er bij het spannende Taksi al uitgekeken naar een tropische zomer. De blauwe slang is ook dit jaar niet weg te denken bij Taksi en krijgt een steeds grotere rol in de communicatie. Zo kunnen consumenten sinds kort sparen voor een blauwe opblaasslang. Op elk pak (1,5L/1L/mini’s) staat een actiecode die je online kan invullen. Bij 5 pakken kun je voor 4,95 een opblaasslang bestellen.

Dit artikel is gesponsord door Riedel.

Henkel: 'Duurzame focus op sterke merken'

Henkel: 'Duurzame focus op sterke merken'

Met een samenvoeging van business units en een sterke focus op onderscheidende merken is Henkel een krachtiger en efficiënter partner in wasmiddelen en haarverzorging. Ondertussen behoort het bedrijf ook tot de koplopers in duurzaamheid.

Algemeen directeur Nicole Freid: ‘Hoe meer HAK verkoopt, hoe meer positieve impact we maken op mens en natuur.’

HAK: 'Nauwer samenwerken om de eiwittransitie te versnellen'

'Hoe beter het met HAK gaat, hoe beter het is voor alle stakeholders: de teler, de retailer, de consument en de planeet. Dat maakt het mooi om voor HAK te werken', stelt algemeen directeur Nicole Freid. 'Het doel is om met nauwere samenwerking met de supermarkten de eiwittransitie verder te versnellen.'

Area President André Ruikes en 
Sales Director Inge van Horne: ‘Binnen het sustainability programma richten we ons op drie niveaus: “For You”, “For the People” en “For the Planet”.’

Cloetta focust op duurzame groei: 'Let's create a sweeter future together'

Categoriegroei en verduurzaming, dat zijn de kernpunten in de strategie en categorievisie van Cloetta. Grote merken als Red Band, Venco, Sportlife en The Jelly Bean Factory zullen die groei ondersteunen. Verdere stappen in duurzaamheid helpen de retailer bij zijn Scope 3 CO2-reductie.

Martijn van Weele, Director Commercial Development bij Coca-Cola Europacific Partners Nederland: ‘Doordat we overal aanwezig waren, hebben we unieke ervaringen aan mensen kunnen weggeven, dat zorgt echt voor engagement.’

'De potentie van onze categorie is groot, daar gaan we de komende jaren het maximale uithalen'

Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) kijkt terug op een dynamisch jaar. 'Een jaar waarin we onze strategische visie aanscherpten', vertelt Martijn van Weele, Director Commercial Development. 'Waarin commercie en digitalisering samenkwamen en we veel positieve impact konden maken, samen met onze klanten.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.