Gesponsord

Riedel introduceert een nieuwe generatie sappen

Riedel introduceert een nieuwe generatie sappen

Minder fruitsuiker, meer omzet en een hoger rendement De sappencategorie moet gezonder, vindt Riedel. Zowel letterlijk als figuurlijk. Daarom zorgt de fruitdrankenproducent met een nieuwe generatie sappen voor een hogere omzet, minder fruitsuiker voor de consument en meer rendement voor de handel.

Sponsored content door Riedel

Achter het sinaasappelsap van Appelsientje zit een bijzonder verhaal, ontdekte Judith van Riet, sinds begin dit jaar category development manager bij producent Riedel. ‘In eerste instantie benijdde ik mijn nieuwe collega's, die bij wijze van spreken het sap al door hun aderen hadden stromen. Maar door het mooie verhaal achter de sappen van Appelsientje, voelde ik al snel dezelfde passie.’ Sinaasappelbomen kunnen drie keer per jaar bloesems hebben en er zijn vroege en late rassen, ontdekte Van Riet. ‘Dat betekent dat er van juni tot en met december sinaasappeloogsten zijn. Pas na zo'n achthonderd uur volle zon zijn de sinaasappels rijp, en wanneer ze rijp lijken, reizen onze medewerkers af naar Brazilië om ze eigenhandig aan een smaaktest te onderwerpen.’ De fruitinkopers en fruitexperts van Appelsientje letten, behalve op de kwaliteit van het fruit, ook op veiligheid, milieu en de arbeidsomstandigheden, leerde de category development manager. ‘Ter plekke selecteren zij zo het beste en het lekkerste sap.’

'De nieuwe verpakking straalt vooral weer fun en vrolijkheid uit'”

Juist dat verhaal wil de sappenproducent dan ook weer terugbrengen op de winkelvloer en in de keukens van de consument. Van Riet: ‘Door in te spelen op trends, met relevante introducties die een antwoord vormen op de steeds sterker wordende behoefte aan gezonde producten en minder suikers, blazen we de sappencategorie weer nieuw leven in. Ons uitgangspunt hierbij is een hogere omzet, meer rendement voor de handel en minder fruitsuiker voor de consument.’

'Natuurlijke sappen passen prima in een gevarieerd voedingspatroon'”

Complete relaunch

Met een big bang naar de handel komen, was de ambitie van Riedel. Daarom besloot de fruitdrankenproducent niet alleen het merk Appelsientje nieuw leven in te blazen, maar eveneens kritisch te kijken naar zijn andere merken: DubbelFrisss, CoolBest en Taksi, en het nieuwe merk Van de Boom; een jonge, eigentijdse toetreder in de sappencategorie.

De relaunch van Appelsientje openbaart zich in de eerste plaats door een nieuwe verpakking, die vooral weer fun en vrolijkheid moet uitstralen. ‘Het drinken van sappen is gewoon leuk’, legt Van Riet uit. ‘Daarnaast staat nu, in plaats van de A van Appelsientje, de productinhoud weer centraal.’ Het gaat hier om fruitsappen, zonder toegevoegde suikers en de consument heeft keuze uit 100 procent pure sappen of combinaties van 70 procent fruit en 30 procent water , benadrukt de category development manager. ‘Bovendien zijn er een aantal nieuwe smaken aan het portfolio toegevoegd, die helemaal passen bij de behoefte anno 2018.’

Nieuwe varianten

Nieuw is Appelsientje Volle Smaak, met minder fruitsuiker. ‘Dit nieuwe drankje bestaat uit 70 procent sap en 30 procent water’, legt Van Riet uit. ‘Door het toevoegen van natuurlijke smaakstoffen behouden we de volle smaak, maar dan met 30 procent minder suiker. Met deze lichtere variant willen we nieuwe gebruikers aanspreken en houden we de bestaande consument langer vast.’ Hoeveel sap en water er in de fruitdrank zit, staat ook hier helder en transparant op de verpakking vermeld. ‘Zodat de shopper direct weet waar hij aan toe is.’ Eveneens nieuw is Appelsientje Frisfruit. Een 100 procent natuurlijke lemonade-achtige drank, laag in calorieën, met 35 procent fruitsap en water. ‘Fris en niet te zoet’, legt de category development manager uit. ‘Met een on-trend en relevant concept boosten we de penetratie in de categorie.’ Appelsientje is voor iedereen, vindt Riedel. Daarom lanceert de fruitdrankproducent eveneens een vernieuwde kids range. Met dezelfde transparante en kleurrijke verpakking, hetzij gericht op kinderen, in zowel 1,5 literpakken als drinkpakjes. ‘Goed van smaak, maar laag in calorieën, met 50 procent minder suiker. Wat voor ons vanzelfsprekend moet zijn bij producten voor kinderen.’
Het lekkere en het goede van sappen is een beetje op de achtergrond geraakt, ziet Riedel. "Daarom willen we sappen weer een positieve lading meegeven’, vertelt Van Riet. ‘En laten zien dat natuurlijke sappen prima passen in een gevarieerd voedingspatroon. Door uit te leggen hoe onze sappen worden gemaakt, wat er in zit en waarom het zo lekker en gezond is, maken we sap weer een product om zorgeloos van te genieten.’

Voor meer informatie: www.riedel.nl

Sales Manager BeNeDuLux Femtinus Rozema en Key Accountmanager Feike Jan Hoekstra van Royal Smilde Bakery.Gesponsord
Gesponsord
bakkerij

Gesponsord 'Snacks op broodafdeling zijn groot geworden'

De nominatie van Royal Smilde Bakery voor Industributie was voor het bedrijf zelf een prettige boodschap, maar helemaal een verrassing was het niet. Er is de laatste tien jaar een sterke strategische ontwikkeling geweest. Feike Jan Hoekstra en Femtinus Rozema lichten het succes toe.

Sanne van Berkel, Category Specialist Ice Tea en Alexandra Knoef, Country Lead Lipton Ice Tea Nederland. Gesponsord
Gesponsord
frisdranken

Gesponsord Lipton Ice Tea: 53 procent minder suiker in 10 jaar

Steeds meer consumenten zijn op zoek naar suikervrije en -arme frisdranken. Met een suikerreductie van maar liefst 53 procent over de afgelopen tien jaar, sluit Lipton Ice Tea met haar portfolio goed aan op deze trend. 'Dat gaan we de consument nóg beter vertellen!'

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.Gesponsord
Gesponsord
Arla Foods

Gesponsord 'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Gesponsord
Gesponsord
kip

Gesponsord Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.