Gesponsord

Old Amsterdam brengt smaak in het 'Belegen' kaasschap

Old Amsterdam brengt smaak in het 'Belegen' kaasschap

Westland Kaas introduceert Old Amsterdam Belegen. Met dezelfde karakteristieke eigenschappen als de Original, maar dan milder van smaak, spreekt het kaasmerk nu een nog bredere doelgroep aan. 'Met een nieuwe variant binnen een premium gepositioneerd merk, voegen we waarde toe aan de categorie.'

Iedere dag genieten

‘Old Amsterdam is al decennia geliefd vanwege de karakteristieke, intense smaak’, vertelt Trade Marketing Manager Roel Verhagen. ‘Juist die smaak maakt het merk bij consumenten zeer populair voor speciale momenten. Maar we weten ook dat de intense smaak de kaas minder toegankelijk maakt voor dagelijks gebruik.’ Old Amsterdam heeft de ambitie om verschillende eetmomenten echt bijzonder te maken, legt hij uit. ‘Daarom introduceerden we afgelopen augustus Old Amsterdam Belegen.’

Onderzoek wijst uit dat er behoefte is aan een variant voor dagelijks gebruik.”

Verrijking voor de categorie

Consumentenonderzoek wijst uit dat er onder Old Amsterdam consumenten behoefte is aan een variant voor dagelijks gebruik’, vult Senior Brand Manager Mara de Vroed aan. ‘Met haar pittige, ziltige tonen en rijke, lichtzoete nasmaak brengt Old Amsterdam Belegen smaak in de categorie. Een variant met wél die gelaagde smaak, maar dan wat milder dan Old Amsterdam Original, zorgt voor een dagelijks geluksmoment.’ ‘En een échte premium positionering binnen Belegen kaas ontbreekt in het schap’, vult Verhagen aan. ‘Deze positie gaat Old Amsterdam Belegen invullen.’

Als broodbeleg en om mee te koken

‘Kaas wordt het meest als broodbeleg gegeten, maar kaas als broodbeleg groeit niet in volume’, vertelt Verhagen. ‘Producten met een hoge waarde kunnen de omzet van kaas als broodbeleg verder laten groeien. Ook wordt koken met kaas steeds populairder. Daarom introduceren we Old Amsterdam Belegen in plakken en stukken voor op de boterham en een rasp om heerlijk mee te koken.’

Brede ondersteuning

Sinds eind augustus stromen de Old Amsterdam Belegen varianten in bij de verschillende Nederlandse supermarkten. Vanaf deze week start Westland Kaas met een zeer brede ondersteuning van deze introductie, vertelt De Vroed.

‘Dit najaar geven we de introductie een boost via een gloednieuwe televisiecommercial en bijpassende zichtbaarheid op de winkelvloer. Met deze impactvolle commercial, met uiteraard weer een link naar de stad Amsterdam, gaan we de consument vertellen over de karakteristieke, unieke en gelaagde smaak van Old Amsterdam Belegen. Ondersteund door online activaties, advertenties in de bladen en (lokale) activaties op de winkelvloer maken we een 360 graden-doorvertaling.’

‘Als sterk premium merk wordt Old Amsterdam aantrekkelijker voor een grotere groep consumenten, voegen we waarde toe aan de categorie en verstevigen we de positie van het merk binnen de kaascategorie als geheel’, besluit De Vroed.

Dit artikel is gesponsord door Old Amsterdam

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.