Walter van de Ven (l) en Bart Peeters: ‘Nieuw segment gecreëerd.’

'Onze merken hebben mineraalwater uit het vergeethoekje gehaald'

Producten verkozen door de consument, gemakkelijk te vinden voor de shoppers, waarde creërend voor de klanten en ook nog eens ecologisch verantwoord, vatten Spadel sales director Nederland, Walter van de Ven, en country director Benelux & Export, Bart Peeters, het afgelopen jaar samen. 'Met de introductie van Spa Subtile hebben we wederom een nieuw segment gecreëerd, dat we samen met onze klanten groot maken. Aan de achterkant hebben we enorme commitments gemaakt op het vlak van duurzaamheid, waardoor het hele verhaal klopt.'

Evelien Sanders-De Boer: ‘We willen het drink- en aankoopgedrag nog beter leren begrijpen.’

'Ik pleit voor een suikervrij frisdrankschap in de supermarkt'

Net als de laatste drie jaar lag de focus bij Vrumona in 2019 op gezond. Met minder suiker in het complete portfolio en een ruimer aanbod in verantwoordere alternatieven, biedt de frisdrankproducent nu nog beter waar de consument om vraagt.

Unilever: 'We moeten met z'n allen meer guts hebben'

Unilever: 'We moeten met z'n allen meer guts hebben'

'We hebben een goed jaar achter de rug', concludeert Unilever's VP Sales Fred van Beek. 'Er gebeurt veel in de markt, maar ondanks die diversiteit aan ontwikkelingen zijn we met de juiste dingen bezig. Dit levert producten op die echt relevant zijn voor de consument en ook nog eens goed voor mens en planeet. Gezonde business creëren door goede dingen te doen.'

Paul Oudenhooven (l) en Hans de Gier op de vloer van innovatiebedrijventerrein Strijp T wat straks het nieuwe onderkomen van SyncForce gaat worden.

SyncForce: 'Over alle afdelingen heen, alle activiteiten managen'

SyncForce levert een uniek softwareplatform dat productontwikkeling verbindt met het delen van productinformatie, intern en met handelspartners. End-to-end. Alleen zo kunnen managers binnen hun eigen afdeling beslissingen nemen gebaseerd op inzichten vanuit de hele organisatie. Vooral in food wordt dat alleen maar belangrijker, want de druk komt van vele kanten.

‘We zijn nu een innovatief traditiebedrijf’, vertelt Gert-Jan Bosman.

Dr. Oetker: 'De groeimotor is aangezet door koerswijziging'

2019 was een dynamisch jaar voor Dr. Oetker. Het bedrijf deed een grote stap voorwaarts, wat zorgde voor interne en externe groei. 'We hebben meer de verbinding opgezocht', vertelt managing director Gert-Jan Bosman. 'Met zowel onze medewerkers, onze klanten als de consument. Hierdoor zijn we nu in staat om meer tailor made oplossingen te bieden, die daadwerkelijk bieden waar de shopper om vraagt.'

Timo Hoogeboom: ‘De consument zit vast in een routine, en in die routine zit te weinig groente.’

HAK wil groenten en bonen in elke maaltijd in Noordwest-Europa

De afgelopen jaren heeft HAK zich met innovaties en consumentencampagnes sterk ingezet voor het vergroten van de consumptie van groenten en peulvruchten. Natuurlijk gaat het bedrijf daarmee door. Maar HAK zet zich ook in voor duurzamere teelt, heeft grote ambities in koelvers en foodservice en breidt succesvol uit op de Duitse markt.