Verhalen van onze partners

Gerard van Dulmen (Superunie): 'Promo-motor gaat zijn tol eisen'

Gerard van Dulmen (Superunie): 'Promo-motor gaat zijn tol eisen'

Superunie heeft in 2019 grote stappen gezet. De eigenmerkoperatie G'woon is afgerond en het aanbod is verduurzaamd. Inkoopdirecteur Van Dulmen waarschuwt wel voor de extreme promodruk en wenst de toeleveranciers een wat langere horizon toe. Ze moeten niet denken in maanden of een jaar, maar in een relatie.

<h1>Leebeek en zijn team waren in januari dit jaar winnaar van de Industributietrofee 2019 voor de handel</h1>

Eric Leebeek (Plus): 'Denk ook eens in volumegroei'

'Zet in op meer volumegroei. Groei door waarde alleen is eindig en geeft andere kanalen ruimte om de supermarkten te beconcurreren', luidt het advies van commercieel directeur Eric Leebeek van Plus. En hij daagt de toeleveranciers ook uit: 'Denk met ons mee op het gebied van logistiek, maar ook bij het beperken van de loonkosten, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit die we onze klant willen bieden.'

Olaf de Boer (Jumbo): 'Ga voor meer beleving en meer winkelgemak'

Olaf de Boer (Jumbo): 'Ga voor meer beleving en meer winkelgemak'

Het gaat het niet alleen om de prijs, of extra service, of breed assortiment. 'Juist het samenkomen van deze elementen valt erg in de smaak bij de klant', stelt Olaf de Boer, Hij ziet kansen voor toeleveranciers om in te spelen op meer beleving op de vloer en op - wat hij noemt - meer winkelgemak.

Marit van Egmond: 'Doen is het nieuwe denken'

Marit van Egmond: 'Doen is het nieuwe denken'

'Doen is het nieuwe denken. Daarmee bedoel ik niet dat je moet stoppen met nadenken, maar de tijd om rustig achter over te leunen is er simpelweg niet meer', aldus ceo Marit van Egmond van Albert Heijn. Zij schetst een wereld die al veranderd is.

Walter van de Ven (l) en Bart Peeters: ‘Nieuw segment gecreëerd.’

'Onze merken hebben mineraalwater uit het vergeethoekje gehaald'

Producten verkozen door de consument, gemakkelijk te vinden voor de shoppers, waarde creërend voor de klanten en ook nog eens ecologisch verantwoord, vatten Spadel sales director Nederland, Walter van de Ven, en country director Benelux & Export, Bart Peeters, het afgelopen jaar samen. 'Met de introductie van Spa Subtile hebben we wederom een nieuw segment gecreëerd, dat we samen met onze klanten groot maken. Aan de achterkant hebben we enorme commitments gemaakt op het vlak van duurzaamheid, waardoor het hele verhaal klopt.'

Evelien Sanders-De Boer: ‘We willen het drink- en aankoopgedrag nog beter leren begrijpen.’

'Ik pleit voor een suikervrij frisdrankschap in de supermarkt'

Net als de laatste drie jaar lag de focus bij Vrumona in 2019 op gezond. Met minder suiker in het complete portfolio en een ruimer aanbod in verantwoordere alternatieven, biedt de frisdrankproducent nu nog beter waar de consument om vraagt.

Unilever: 'We moeten met z'n allen meer guts hebben'

Unilever: 'We moeten met z'n allen meer guts hebben'

'We hebben een goed jaar achter de rug', concludeert Unilever's VP Sales Fred van Beek. 'Er gebeurt veel in de markt, maar ondanks die diversiteit aan ontwikkelingen zijn we met de juiste dingen bezig. Dit levert producten op die echt relevant zijn voor de consument en ook nog eens goed voor mens en planeet. Gezonde business creëren door goede dingen te doen.'

Paul Oudenhooven (l) en Hans de Gier op de vloer van innovatiebedrijventerrein Strijp T wat straks het nieuwe onderkomen van SyncForce gaat worden.

SyncForce: 'Over alle afdelingen heen, alle activiteiten managen'

SyncForce levert een uniek softwareplatform dat productontwikkeling verbindt met het delen van productinformatie, intern en met handelspartners. End-to-end. Alleen zo kunnen managers binnen hun eigen afdeling beslissingen nemen gebaseerd op inzichten vanuit de hele organisatie. Vooral in food wordt dat alleen maar belangrijker, want de druk komt van vele kanten.

‘We zijn nu een innovatief traditiebedrijf’, vertelt Gert-Jan Bosman.

Dr. Oetker: 'De groeimotor is aangezet door koerswijziging'

2019 was een dynamisch jaar voor Dr. Oetker. Het bedrijf deed een grote stap voorwaarts, wat zorgde voor interne en externe groei. 'We hebben meer de verbinding opgezocht', vertelt managing director Gert-Jan Bosman. 'Met zowel onze medewerkers, onze klanten als de consument. Hierdoor zijn we nu in staat om meer tailor made oplossingen te bieden, die daadwerkelijk bieden waar de shopper om vraagt.'

Timo Hoogeboom: ‘De consument zit vast in een routine, en in die routine zit te weinig groente.’

HAK wil groenten en bonen in elke maaltijd in Noordwest-Europa

De afgelopen jaren heeft HAK zich met innovaties en consumentencampagnes sterk ingezet voor het vergroten van de consumptie van groenten en peulvruchten. Natuurlijk gaat het bedrijf daarmee door. Maar HAK zet zich ook in voor duurzamere teelt, heeft grote ambities in koelvers en foodservice en breidt succesvol uit op de Duitse markt.