FreshRecruitment
Spar University neemt snacks van restproduct bierindustrie op
Spar University neemt in Utrecht twee producten op in het assortiment die zijn gemaakt op basis van een restproduct uit de bierindustrie.

Spar University neemt in Utrecht twee producten op in het assortiment die zijn gemaakt op basis van een restproduct uit de bierindustrie.

Jumbo-ondernemer Bas Bobeldijk introduceert in zijn supermarkt in Amsterdam Buitenveldert het Franse foodconcept Le Point Chaud van het bedrijf My Pie.
GesponsordDe nominatie van Royal Smilde Bakery voor Industributie was voor het bedrijf zelf een prettige boodschap, maar helemaal een verrassing was het niet. Er is de laatste tien jaar een sterke strategische ontwikkeling geweest. Feike Jan Hoekstra en Femtinus Rozema lichten het succes toe.

Horeca geldt als proeftuin van innovatie. Maar welke van deze noviteiten stromen uiteindelijk door naar de supermarkt? Distrifood nam een kijkje op horecabeurs Horecava.

TILBURG - Het wereldkampioenschap in Qatar begint over een paar dagen, maar de vraag naar snacks als bitterballen en kroketten blijft flink achter signaleert fabrikant Van Geloven. Normaal gesproken ziet het bedrijf achter Mora en Van Dobben deze producten de schappen uitvliegen.
GesponsordMet de introductie van 'Tussendoorcrackers' speelt Bolletje in op het veranderende consumentengedrag van de Nederlander. Steeds meer consumenten switchen van 3 naar 6 eetmomenten per dag waarbij gemak een grote rol speelt. En hoewel gezondheid tijdens dit eetmoment steeds belangrijker is, moeten tussendooroplossingen ook écht lekker zijn.

ZAANDAM - Albert Heijn verkoopt vanaf vandaag een volledig veganistisch kaasbroodje in zijn To Go-winkels.

ZAANDAM - Albert Heijn waarschuwt er op zijn website voor dat in bepaalde verpakkingen Kwekkeboom Oven & Airfryer Old Amsterdam-bitterballen snacks met rundvlees terecht zijn gekomen.

Ondanks de suikerdiscussie blijft de zoetwarenconsumptie op peil, constateren zowel GfK als IRI in hun jaarlijkse trendvisie op de snacks- en zoetwarenmarkt. Opnieuw is er groei voor hartige versnaperingen. Opvallend daarin is de verschuiving naar premiumsnacks, de hogere consumptie van noten en de opmars van private label in 2019. Online blijkt in deze impulscategorie een uitdaging.

De keuze tussen zoet en hartig viel afgelopen jaar opnieuw uit in het voordeel van hartig. Consumenten kopen meer snacks, kiezen vaker voor premiumzoutjes en noten en tillen zo de categorie naar een hogere waarde. Binnen zoetwaren scoren de repen en tabletten, bitesizes, mixen en de 'meer verantwoorde' alternatieven.
