Alles over Hartige snacks

7. Mora vegetarisch

Snackfabrikant Van Geloven: Vraag bitterballen blijft achter ondanks naderend WK

TILBURG - Het wereldkampioenschap in Qatar begint over een paar dagen, maar de vraag naar snacks als bitterballen en kroketten blijft flink achter signaleert fabrikant Van Geloven. Normaal gesproken ziet het bedrijf achter Mora en Van Dobben deze producten de schappen uitvliegen.

Nieuw van Bolletje: Tussendoorcrackers

Nieuw van Bolletje: Tussendoorcrackers

Met de introductie van 'Tussendoorcrackers' speelt Bolletje in op het veranderende consumentengedrag van de Nederlander. Steeds meer consumenten switchen van 3 naar 6 eetmomenten per dag waarbij gemak een grote rol speelt. En hoewel gezondheid tijdens dit eetmoment steeds belangrijker is, moeten tussendooroplossingen ook écht lekker zijn.

Foto: Upfield

AH legt vegan-kaasbroodje bij To Go-winkels

ZAANDAM - Albert Heijn verkoopt vanaf vandaag een volledig veganistisch kaasbroodje in zijn To Go-winkels.

Bron: AH.nl

Supers roepen Kwekkeboom-bitterballen terug

ZAANDAM - Albert Heijn waarschuwt er op zijn website voor dat in bepaalde verpakkingen Kwekkeboom Oven & Airfryer Old Amsterdam-bitterballen snacks met rundvlees terecht zijn gekomen.

<h1>Vegan snoep groeit hard, tot een aandeel van ruim 10 procent</h1>

Snoepen blijft op peil, snacken in hogere versnelling

Ondanks de suikerdiscussie blijft de zoetwarenconsumptie op peil, constateren zowel GfK als IRI in hun jaarlijkse trendvisie op de snacks- en zoetwarenmarkt. Opnieuw is er groei voor hartige versnaperingen. Opvallend daarin is de verschuiving naar premiumsnacks, de hogere consumptie van noten en de opmars van private label in 2019. Online blijkt in deze impulscategorie een uitdaging.

Foto: Foodmagazine

Notenmixen: gezond én premium

De keuze tussen zoet en hartig viel afgelopen jaar opnieuw uit in het voordeel van hartig. Consumenten kopen meer snacks, kiezen vaker voor premiumzoutjes en noten en tillen zo de categorie naar een hogere waarde. Binnen zoetwaren scoren de repen en tabletten, bitesizes, mixen en de 'meer verantwoorde' alternatieven.

Gezondheid verkoopt in zoet en hartig

Gezondheid verkoopt in zoet en hartig

De strijd tussen traditionele tussendoortjes en als 'gezond' beschouwde alternatieven met minder of geen toegevoegde suikers is definitief beslecht in het voordeel van de nieuwe generatie. Er wordt goed gescoord met repen en biscuits die uitsluitend natuurlijke suikers uit fruit, extra vezels, noten en zaden en/of proteïnes bevatten.

Peter Doodeman, vertrekkend ceo (l) en zijn opvolger jan Aaltzen Linde

Van Geloven: 'Marketing op basis van feiten'

TILBURG - De top van Van Geloven treedt terug. De opvolgers staan klaar. 'Nee, dit is geen coup, dit is zorgvuldig gepland', aldus vertrekkend directeur Peter Doodeman. Onder zijn leiding groeide de omzet van Van Geloven naar €240 miljoen. 'Wat ons succesvol maakt? Korte lijnen en snel schakelen op basis van inzicht en feiten.' Zijn opvolger Jan Aaltzen Linde over de uitdaging: 'We moeten als groot bedrijf vooral klein blijven: afdelingen blijven linken, snel schakelen, geen silo's.'

Foto: Aldi

Duyvis wint zaak tegen Aldi-nootjes

ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft besloten dat Aldi per direct moet stoppen met de verkoop van Girafnootjes. Deze lijken uiterlijk te veel op de Tijgernootjes van Duyvis.

<h1>Het schap van suikervrij snoep is nog te beperkt</h1>

Zoet onder druk binnen snacks en zoetwaren

Er wordt minder gesnoept en vaker gekozen voor hartige alternatieven. Suiker blijft een dingetje, vooral in tussendoortjes waar suikers vooral 'natuurlijk' moeten zijn. Mogelijk dat zoet dit jaar weer een impuls krijgt, want aanbieders gaan in de bus blazen.