Grow Recruitment
Onderzoek: Hondenbezitters geven meer uit in supermarkt
Klanten met een hond geven gemiddeld meer uit tijdens een bezoek aan de supermarkt dan mensen zonder dit huisdier.
Klanten met een hond geven gemiddeld meer uit tijdens een bezoek aan de supermarkt dan mensen zonder dit huisdier.
ZEIST - Klanten van onlinedierenspeciaalzaak Zooplus kunnen nu ook in Nederland gebruikmaken van een flexibele abonnementsdienst.
AMSTERDAM - De grootste verkoper van dierenvoeding en -benodigdheden wordt door een overname weer actief op de Nederlandse markt.
Het Vitakraft Poésie assortiment, complete natvoeding voor katten, heeft in de afgelopen jaren distributie opgebouwd zonder veel publiciteit. Nu is Vitakraft een grootse campagne gestart om de groep trouwe kopers van deze lijn sterk uit te breiden.
Soms denkt Vitakraft-directeur Constantijn van Gerwen weleens 'wie zijn wij nu eigenlijk?'. 'Want als je kijkt naar de gehele wereld, zijn wij natuurlijk maar een speler op microschaal.' Heel veel microschalen tegelijk echter, maken wel degelijk impact, beseft hij. 'Wat we kúnnen doen op het vlak van duurzaamheid, doen we dan ook.'
Met merken als Profine en Riverwood is Johnson Petfoods een gevestigde naam binnen de wereld van dierenspeciaalzaken en tuincentra. Om haar afzetmarkt uit te breiden, begeeft het Brabantse familiebedrijf zich nu met de merken PrimaDog en PrimaCat op nieuw terrein: het supermarktkanaal. 'In korte tijd hebben al meer dan 25 supermarkten onze producten opgenomen', zegt eigenaar John Sars. 'En we gaan voor verdere groei.'
ABCOUDE - Consumenten die naar de supermarkt gaan om dierenproducten te kopen, geven gemiddeld €220 per jaar uit.
Alle honden, van klein tot groot, genieten van vers vlees. Toch was het aanbod in de supermarkt tot voor kort alleen geschikt voor grote honden. De grote verpakkingen zijn in bevroren toestand moeilijk te portioneren. Voor veel eigenaren van middelgrote en kleine honden voelde dit als te veel gedoe. De nieuwe 4 x 60 grams portiebakjes brengen daar verandering in.
Het televisieprogramma Radar heeft de winnaar van zijn 'Wie heeft de kleinste'-prijs bekendgemaakt.
Er ligt een enorme potentie voor het diepvries diervoedingssegment in de supermarkt. Die overtuiging hebben managing director Robin van de Bruinhorst en accountmanager Maarten Valks van Q-Petfood. 'Steeds meer categoriemanagers en inkopers geloven in de groeimogelijkheden, en de rol die de nieuwe Smuldier innovaties hierbij spelen.'