Houdbaar

Martijn van Weele, Director Commercial Development bij Coca-Cola Europacific Partners Nederland: ‘Doordat we overal aanwezig waren, hebben we unieke ervaringen aan mensen kunnen weggeven, dat zorgt echt voor engagement.’

'De potentie van onze categorie is groot, daar gaan we de komende jaren het maximale uithalen'

Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) kijkt terug op een dynamisch jaar. 'Een jaar waarin we onze strategische visie aanscherpten', vertelt Martijn van Weele, Director Commercial Development. 'Waarin commercie en digitalisering samenkwamen en we veel positieve impact konden maken, samen met onze klanten.'

Commercieel directeur Leonie Kortleve en Algemeen directeur Bas Boswinkel staan samen met Jan Paul Koorn, Manager Performance Excellent en Chantal Singels, Commercieel Directeur op het dak van het hoofdkantoor van Riedel in Ede.

Riedel 2025: duurzaam en betaalbaar voor iedereen

De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.

Directeur Retail bij Vrumona Sandra Vingerling: ‘Het schap moet op orde zijn, geen out-of-stocks, en confrontatie op de juiste plekken in de winkel.’

Winning instore by offering more

Sinds september vorig jaar is Vrumona onderdeel van het Deense Royal Unibrew. Wat brengt de nieuwe moeder Vrumona? En wat gaat de retailstrategie van de Nederlandse drankentak brengen? Directeur Retail Sandra Vingerling licht de plannen toe.

Foto: Archief Distrifood

Lidl dringt verkoop tabak in België terug

Lidl gaat in nieuwe winkels en onlangs verbouwde winkels in België geen tabak meer verkopen.

Foto: Distrifood

Koffieprijzen op hoogste niveau in 40 jaar door mondiale schaarste

Koffieprijzen blijven in rap tempo stijgen en bereikten woensdag op de beurs van New York het hoogste niveau in ruim 40 jaar.

Lancering Haribo F!zz met links Patrick Tax en rechts Jorick van der Miessen.

Soda Straws F!ZZ: de opkomst van de categoriedrijver

Wat in België en Frankrijk al een succes was, werd in Nederland als een trial in de markt gezet, maar is uitgegroeid tot dé drijver van de categorie snoep: Haribo Soda Straws F!ZZ. Patrick Tax en Jorick van der Miessen van Haribo vertellen hoe het succes verder wordt uitgebouwd.

Afbeelding ter illustratie. Foto: Shutterstock

Tabaksban supers heeft flinke impact op omzet tankstations

De tabaksban in supermarkten heeft grote gevolgen voor de omzet van tankstations.

Het schap met koffie van Douwe Egberts raakt leeg. Foto: Distrifood

Jumbo-boycot Douwe Egberts ook voorbij

De boycot van Douwe Egberts-koffie bij Jumbo is voorbij. De koffiebonen, -pads en -cups vloeien de winkels weer in.

Foto: Distrifood

Nieuwe koers: Aldi smelt chocomerken om tot Choceur

Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.

Foto: Shutterstock

Aldi halveerde bio-aanbod, wel meer vegan en huismerken

Aldi schroefde het aantal biologische producten terug van 83 in 2021 naar 38 in het afgelopen jaar. Fairtrade- en veganassortiment namen daarentegen wel toe. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde duurzaamheidsverslag over 2023.

Foto: Shutterstock

Plus: Vernieuwd schap frisdranken & sappen en speciaal fris

Plus introduceert deze week in alle winkels een vernieuwd schap frisdranken & sappen. Ook gaat de formule van start met het segment speciaal fris.

Coolblue-ceo Pieter Zwart sneert naar Albert Heijn. Foto: Instagram @pieterzwart77

Coolblue-ceo steekt de draak met Albert Heijns Blue Home

Pieter Zwart, ceo van Coolblue, steekt via Instagram de draak met Albert Heijn en diens recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur.

Vegan assortiment Lidl GB. Foto: Lidl

Lidl verdrievoudigt vegan aanbod in Groot-Brittannië

Lidl breidt het assortiment vegan fors uit in het Verenigd Koninkrijk. De keten ziet de vraag naar plantaardige producten sterk groeien.

Fruitsappen. tycho.photo

Sapfabrikanten zien verkoop dalen en leggen schuld bij suikertaks

De invoering van de hogere belasting op niet-alcoholische dranken leidt tot een dip in de verkoop van fruitsappen. Dat stellen fabrikanten, die een andere methodiek van de suikertaks willen.

Foto: Shutterstock

Tabaksgiganten betalen 22 miljard aan gedupeerden

Tabaksconcerns Philip Morris, British American Tobacco en Japan Tobacco betalen omgerekend bijna €22 miljard aan ex-rokers.

Het Amerikaanse snoepschap in een Jumbo-winkel. Foto: Distrifood

Populair en prijzig: Amerikaans snoep en fris rukt op in supers

Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.

Foto: Distrifood

Franchiseclub: Inpandige drogisterij biedt concurrentievoordeel

De trend dat steeds meer supermarktondernemers een drogisterij integreren in hun winkels zet door. Het is een goede manier om de uitgaven per klant te verhogen en meer marge binnen te trekken, stelt franchiseorganisatie De Nationale Franchisegids.

De keukenapparaten van Blue Home, het nieuwe merk van Albert Heijn. Foto: Albert Heijn

Albert Heijn lanceert nieuw huismerk keukenapparatuur: Blue Home

Albert Heijn gaat keukenapparatuur onder het eigen merk Blue Home verkopen.