Jumbo rolt assortiment non-food uit naar 47 vestigingen
Jumbo breidt het in de Foodmarkt in Echt gelanceerde non-foodconcept uit naar 47 supermarkten.
Jumbo breidt het in de Foodmarkt in Echt gelanceerde non-foodconcept uit naar 47 supermarkten.
Bruynzeel, bij het brede publiek bekend van keukens en potloden, schudt sinds november 2023 de schoonmaakmiddelencategorie bij 700 Albert Heijn-winkels op. In het schap met de steriele, witte verpakkingen van HG nemen de opvallende paars-bronzen flessen van Bruynzeel cosmetic homecare nu één of twee HG-meters in. 'Binnen retail zagen we het saaie schoonmaakschap en dachten we: daar kunnen we wat van maken', stelt ceo Alex van Wijk.
Albert Heijn grijpt de eerste verjaardag van het Blue Home-merk aan om uit te breiden. Er worden negen apparaten voor buiten de keuken toegevoegd.
Jumbo breidt het in de Foodmarkt in Echt gelanceerde non-foodconcept uit naar 47 supermarkten.
Bruynzeel, bij het brede publiek bekend van keukens en potloden, schudt sinds november 2023 de schoonmaakmiddelencategorie bij 700 Albert Heijn-winkels op. In het schap met de steriele, witte verpakkingen van HG nemen de opvallende paars-bronzen flessen van Bruynzeel cosmetic homecare nu één of twee HG-meters in. 'Binnen retail zagen we het saaie schoonmaakschap en dachten we: daar kunnen we wat van maken', stelt ceo Alex van Wijk.
Albert Heijn grijpt de eerste verjaardag van het Blue Home-merk aan om uit te breiden. Er worden negen apparaten voor buiten de keuken toegevoegd.
Albert Heijn lanceert nieuwe koffiesmaken, twee koffiezetapparaten en gaat een exclusieve samenwerking aan met A-merken.
Het onlinekoffiemerk De Koffiejongens zet voor het eerst grootschalig de stap naar het supermarktschap.
Steeds meer sigaretten in Nederland zijn geproduceerd in illegale fabrieken. Sinds 2023 is dat aantal vervijfvoudigd, meldt de Vereniging Sigaretten- en Kerftabakfabrikanten.
Vleesvervangers van Lidl komen als gezondste uit de bus. Het merendeel voldoet aan de criteria van de Schijf van Vijf, blijkt uit onderzoek van ProVeg.
Al jarenlang staat Katja bekend als dé gelatinevrije favoriet in het zoetwarenschap. Sinds 2022 is nagenoeg het volledige assortiment van Katja zelfs vegan. De snoepfabrikant breidt deze vegan missie nu uit met een B Corp-certificering die een positieve impact heeft op mens, maatschappij en milieu.
Premium koffiebonen uit Indonesië, met een sterke focus op duurzaamheid en herkomst, maken hun entree in de Nederlandse supermarkten. Wat betekent dit voor het schap - en voor de retailer?
JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts en Pickwick, wordt voor €15,7 miljard overgenomen door het Amerikaanse Keurig Dr. Pepper. Daardoor moet een nieuwe wereldwijde koffiekampioen ontstaan. Vraag is nu wat dit gaat betekenen voor de prijs van koffie en de aanhoudende ruzies tussen JDE Peet's en de Nederlandse supermarkten.
Lidl prijst alle non-foodartikelen in de winkels flink af. Gereedschap, kleding en sportattributen gaan allemaal met 40 procent korting de deur uit. Klanten moeten wel de app scannen bij het afrekenen.
De regering van Denemarken maakt zich zorgen over de gestegen prijzen van koffie en chocolade en wil die met belastingmaatregelen te lijf.
Het Amerikaanse bedrijf Keurig Dr Pepper neemt voor €15,7 miljard Douwe Egberts-moederconcern JDE Peet's over.
Koffie staat in het middelpunt van de inkoopstrijd tussen supermarkten en fabrikanten. Supermarkten vinden de prijzen die JDE Peet's vraagt te hoog. De koffiebrander, bekend van Douwe Egberts, zegt juist dat de prijzen van huismerkkoffie sterker zijn gestegen.
Tussen 2020 en begin 2025 sloten zo'n 250 supermarkten hun deuren. In supermarktland raast een 'perfect storm': tabaksban, energiecrisis en felle concurrentie van grotere supermarkten zijn de belangrijkste oorzaken van de sluitingen.
Koffie- en chocoladeproducenten gebruiken het vaaks claims die mogelijk misleidend zijn. Ze gebruiken termen die te vaag zijn, vindt de ACM
Lidl opent in Duitsland een testwinkel waarin alleen non-food te koop is: Lidl Home & Living.
Koffie- en theebedrijf JDE Peet's is optimistischer geworden over de jaarresultaten voor 2025, nadat het in de eerste helft van dit jaar de prijzen met meer dan 20 procent verhoogde.