Lidl dringt verkoop tabak in België terug
Lidl gaat in nieuwe winkels en onlangs verbouwde winkels in België geen tabak meer verkopen.
Lidl gaat in nieuwe winkels en onlangs verbouwde winkels in België geen tabak meer verkopen.
De tabaksban in supermarkten heeft grote gevolgen voor de omzet van tankstations.
Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.
Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) kijkt terug op een dynamisch jaar. 'Een jaar waarin we onze strategische visie aanscherpten', vertelt Martijn van Weele, Director Commercial Development. 'Waarin commercie en digitalisering samenkwamen en we veel positieve impact konden maken, samen met onze klanten.'
De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.
Sinds september vorig jaar is Vrumona onderdeel van het Deense Royal Unibrew. Wat brengt de nieuwe moeder Vrumona? En wat gaat de retailstrategie van de Nederlandse drankentak brengen? Directeur Retail Sandra Vingerling licht de plannen toe.
Lidl gaat in nieuwe winkels en onlangs verbouwde winkels in België geen tabak meer verkopen.
Koffieprijzen blijven in rap tempo stijgen en bereikten woensdag op de beurs van New York het hoogste niveau in ruim 40 jaar.
Wat in België en Frankrijk al een succes was, werd in Nederland als een trial in de markt gezet, maar is uitgegroeid tot dé drijver van de categorie snoep: Haribo Soda Straws F!ZZ. Patrick Tax en Jorick van der Miessen van Haribo vertellen hoe het succes verder wordt uitgebouwd.
De tabaksban in supermarkten heeft grote gevolgen voor de omzet van tankstations.
De boycot van Douwe Egberts-koffie bij Jumbo is voorbij. De koffiebonen, -pads en -cups vloeien de winkels weer in.
Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.
Aldi schroefde het aantal biologische producten terug van 83 in 2021 naar 38 in het afgelopen jaar. Fairtrade- en veganassortiment namen daarentegen wel toe. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde duurzaamheidsverslag over 2023.
Plus introduceert deze week in alle winkels een vernieuwd schap frisdranken & sappen. Ook gaat de formule van start met het segment speciaal fris.
Pieter Zwart, ceo van Coolblue, steekt via Instagram de draak met Albert Heijn en diens recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur.
Lidl breidt het assortiment vegan fors uit in het Verenigd Koninkrijk. De keten ziet de vraag naar plantaardige producten sterk groeien.
De invoering van de hogere belasting op niet-alcoholische dranken leidt tot een dip in de verkoop van fruitsappen. Dat stellen fabrikanten, die een andere methodiek van de suikertaks willen.
Tabaksconcerns Philip Morris, British American Tobacco en Japan Tobacco betalen omgerekend bijna €22 miljard aan ex-rokers.
Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.
De trend dat steeds meer supermarktondernemers een drogisterij integreren in hun winkels zet door. Het is een goede manier om de uitgaven per klant te verhogen en meer marge binnen te trekken, stelt franchiseorganisatie De Nationale Franchisegids.
Albert Heijn gaat keukenapparatuur onder het eigen merk Blue Home verkopen.