blog

Smaakt: een merk met een missie

Assortiment 327

Smaakt: een merk met een missie

Smaakt vult met haar assortiment inmiddels al jaren het nationale supermarktschap. Altijd biologisch, zonder geraffineerde suikers en met de juiste toegevoegde waarde. Maar Smaakt gaat verder. PLUS Supermarkten werkt inmiddels mee aan het lesprogramma Kidsproef voor basisscholen.

– Artikel komt van de Smaakspecialist – 

“Kennis- en inspiratiedeling over voeding levert een wezenlijke bijdrage aan het maken van een bewuste keuze over wat je als mens eet”, vertelt Maarten de Leng van de Smaakspecialist. “Een keuze die door iedereen op basis van andere motieven gemaakt kan worden. Wij geloven dat het belangrijk is dat iedereen deze keuze kan maken. Deze heeft namelijk impact op bijvoorbeeld natuur, dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden of gezondheid. Met Smaakt hebben wij met het lesprogramma KidsProef de ambitie om een substantiële bijdrage aan dit bewustzijn te leveren.

Lesprogramma KidsProef

Het lesprogramma KidsProef is inmiddels op vele scholen gedoceerd en de deelname groeit snel. Het doel is om uiteindelijk alle basisscholen ‘bewust’ te maken. Het lesprogramma is professioneel ontwikkeld in samenwerking met docenten en wordt gedurende het hele jaar in heel Nederland door ambassadeurs gegeven. De ambassadeurs die lessen verzorgen worden getraind en ontvangen voor elke les een KidsProef-box.

Samenwerking met de retail

Om de uitrol van het lesprogramma te versnellen wordt een intensieve samenwerking gezocht met de retail. PLUS Supermarkten doet ook mee met het initiatief: “Het programma is een laagdrempelige en goede manier om een bijdrage te leveren aan de educatie van de kinderen in de omgeving. Het heeft ook goodwill en positieve publiciteit opgeleverd voor ons”, aldus Sabine Zondag van PLUS.

Aanmelden voor KidsProef kan via www.smaakt.bio

Reageer op dit artikel