Geld als water: Bickery Food Group steunt Pink Ribbon

Afgelopen week overhandigde Shella Blancaflor, sales director bij Bickery Food Group, een cheque van 10.000 euro aan relatiemanager bij Pink Ribbon Willemijn van den Berg. Hiermee bezegelde de distributeur een duurzame samenwerking tussen het mineraalwater van Solán de Cabras en Pink Ribbon.
Delen:

Het bekende Spaanse merk verwisselde daarvoor tijdelijk haar iconische blauwe fles voor een roze. Distributeur Bickery draagt voor deze actie een deel van de omzet van de verkochte flesjes Solán de Cabras Pink af met een minimale opbrengst van 10.000 euro. Daarmee ondersteunt het merk samen met haar distributeur de strijd tegen borstkanker en hoopt zelfs na oktober een extra donatie te kunnen bewerkstelligen.

Samenwerking

De samenwerking met een fonds als Pink Ribbon heeft een logische achtergrond. Solán de Cabras kent een lange geschiedenis die gekenmerkt wordt door de heilzame werking van de bron. Dankzij de overlevering werd deze bron een bedevaartsoord voor zieken vanwege de vermeende geneeskrachtige werking. Tot in de jaren ‘60 was Solán de Cabras in Spanje slechts in apotheken verkrijgbaar.

‘In Nederland werken we al met verschillende supermarkten en ketens voor de grootst mogelijke opbrengst. We hopen dat meer klanten zich melden met acties in oktober zodat we boven de 10.000 euro uit zullen komen!’ aldus Shella Blancaflor.

Wetenschappelijk onderzoek

Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker. Met als doel de juiste behandeling en optimale begeleiding én een beter en langer leven voor iedere borstkankerpatiënt. Inmiddels zijn al meer dan 200 onderzoeken en projecten gefinancierd. Een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van de ziekte. Dat is de missie van Pink Ribbon, in een tijd waarin steeds meer mensen borstkanker krijgen. Solán de Cabras Pink Ribbon mineraalwater (limited edition) wordt tijdelijk verkocht in 33 cl PET.

Bickery Food Group is een familiebedrijf met meer dan 40 jaar expertise in fast moving consumer goods (FMCG). Zij zijn gespecialiseerd in verkoop, marketing, distributie, food concepting, opslag en transport. Als full service organisatie met een team van 80 gemotiveerde medewerkers beschikt zij over een eigen distributiecentrum, eigen magazijn en 14 vrachtwagens voor transport.”

Dit artikel is gesponsord door Bickery Food Group.