Licor 43 introduceert het nieuwe zomerdrankje: Fresco

Licor 43 introduceert het nieuwe zomerdrankje: Fresco

De nummer-één-likeur van Nederland introduceert haar eerste ready-to-drink-cocktail; Licor 43 Fresco. De nieuwe cocktail is een bruisende mix met de unieke smaak van Licor 43 en echt fruitsap.

Licor 43 Fresco is verkrijgbaar in onder andere de Nederlandse supermarkt in de smaken Lemon en Berry.

Ries Bokken, senior brand manager bij Maxxium: ‘Als nummer-één-likeur van Nederland en snelst groeiende likeurmerk ter wereld zijn we altijd op zoek naar innovatie. Licor 43 Fresco is ons eerste ready-to-drink-product, waarmee we een doelgroep willen aanspreken die van gemak houdt. Consumenten zijn hier in steeds grotere mate naar op zoek en daar speelt het perfect op in. De cocktail is direct vanuit de fles te drinken en te koop in de supermarkt. Deze zomer brengen we veel tijd dicht bij huis door en Fresco is dan hét drankje om met je familie of vrienden te drinken.’

Inspelen op veranderende consumentenbehoefte

‘De trend om thuis meer variatie op te zoeken is natuurlijk al jaren aan de gang. Dat zien we ook terug in het groeiend aanbod van mixdranken en de groeiende consumptie van thuiscocktails in alle soorten en maten. Daarbij is de consument op zoek naar gemak en eenvoud, maar hunkert daarbij naar inspiratie, het gevoel van professionaliteit en ambacht. Met Fresco benadert Licor 43 deze sweet spot’, aldus Sasja Roskam, head of trade marketing bij Maxxium.

Binnen het aperitieven en ready-to-drink-schap domineren veelal de meer traditionele mixdranken in blik. Met Fresco biedt Licor 43 de retailer en de consument een vernieuwende, kwalitatieve propositie met natuurlijke ingrediënten in een mooie glazen fles (250ml). 'We zien dat de groei in deze categorie een flinke boost heeft gekregen door de groei van het ‘single serve’ RTD aanbod in glas. Door de beschikbaarheid in onder andere supermarkten vergroten we het bereik en de beschikbaarheid voor de consument.'

Vernieuwing in aperitieven categorie

'Met de introductie van Licor 43 Fresco brengen we met een sterk merk vernieuwing binnen de aperitieven categorie, welke voornamelijk gedreven werd door blikjes. De shopper vindt nu het nummer-één-likeurenmerk ook in de supermarkt in plaats van alleen de slijterij.'

De shopper vindt nu het likeurenmerk ook in de supermarkt”

Emile Stuyt, national account manager Food Retail bij Maxxium: ‘We zijn blij dat we met deze introductie de categorie een boost kunnen geven met een premium propositie, en zo ook in de supermarkt te kunnen profiteren van het sterke merk.’

Maxxium hoopt zo met de retailers met deze introductie meer waarde uit het schap te halen. Stuyt: ‘De rotaties in de eerste weken zijn veelbelovend, de retailers en Maxxium zijn klaar voor een verfrissing in het aperitieven schap.’

Ondersteuning brengt borrelmoment dicht bij huis

De introductie van Licor 43 Fresco kent veel nieuwe aspecten, dus er is een brede campagne ter ondersteuning ontwikkeld.

Bokken: ‘Met Licor 43 Fresco introduceren we een totaal ander product dan onze Original, Horchata en Baristo likeuren. Daarnaast betreden we een geheel nieuw afzetkanaal en spreken we een nieuwe, bredere doelgroep aan. We hebben de consument dus het nodige te vertellen.’

Licor 43 Fresco wordt ondersteund middels een crossmediale campagne die het borrelmoment dicht bij huis brengt. De campagne bestaat uit onder andere een tv-spot, out-of-home en in-store advertising en een doorvertaling naar digital en social. De campagne is te zien gedurende de maanden juli en augustus.

Dit artikel is gesponsord door Maxxium