Smaakt: merk met toegevoegde waarde

Smaakt: merk met toegevoegde waarde

Smaakt vult met haar assortiment inmiddels al jaren het nationale supermarktschap. De consument heeft de weg naar de verantwoorde producten van het merk gevonden. Altijd biologisch, zonder geraffineerde suikers en met de juiste toegevoegde waarde. Bij dit alles staat natuurlijk de smaak voorop, de consument vindt het lekker maar wat kenmerkt nog meer het merk Smaakt?

Wat kenmerkt het merk Smaakt? We zetten een aantal belangrijke punten op een rij:

Goed voor jezelf

Lekker
Smaakt heeft een breed DKW assortiment aan overheerlijke producten die terug te vinden zijn in veel categorieën van het supermarktschap. Zo zijn de producten van Smaakt de perfecte basis voor de meest favoriete recepten van de consument. Van crunchy havermoutkoekjes, tot robuuste broden en kruidige schotels en curries.

Vrij van geraffineerde suikers
Te veel suiker past niet in een verantwoorde levensstijl. Het is daarom de missie van Smaakt om het volledige assortiment vrij van geraffineerde suikers te produceren. Door het raffineren van suikerbronnen worden namelijk allerlei mooie voedzame stoffen (vitamines, mineralen, vezels,…) uit de suikerbron gehaald.

Rijk aan voedingsstoffen – Vegan
Doordat het assortiment van Smaakt vrij is van geraffineerde suikers en er geen gebruik wordt gemaakt van chemische pesticiden, bevatten de producten van Smaakt veel voedingsstoffen. Daarnaast bestaat het assortiment merendeel uit veganistische producten welke rijk zijn aan eiwitten en voor een groot gedeelte glutenvrij.

Goed voor jouw omgeving

Met liefde voor mens, dier en natuur
Smaakt gelooft oprecht in de kracht van biologische voeding en zijn positieve invloed op de gezondheid van de mens en de wereld. Met aandacht en liefde voor mens, dier en natuur worden de mooiste biologische producten gemaakt.

Duurzame verpakkingen
Smaakt blijft continue innoveren. Zo ook de verpakkingen van het merk waarbij onlangs de overstap is gemaakt naar een verpakking die volledig gerecycled kan worden. Deze verpakkingen worden voor meer dan 70% uit hernieuwbare grondstoffen gemaakt.

Goed voor onze toekomst

Educatie en bewustwording
De keuze die je maakt op het gebied van voeding heeft impact op natuur, dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden en gezondheid, daarom inspireert Smaakt kinderen uit groep 7 verantwoord te eten met het educatieve lesprogramma KidsProef. Tijdens de gratis gastles waarbij verantwoorde voeding voor mens, dier en natuur centraal staat, krijgen ze antwoord op de vragen; wat is voeding, waar komt het vandaan, wat is suiker en wat is precies biologisch?Bekijk wat KidsProef voor jou als ondernemer kan betekenen en hoe je Smaakt kan helpen zijn ambitie waar te maken op: www.kidsproef.bio/info-retailers.

Dit artikel is gesponsord door De Smaakspecialist

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.