Dat staat in het vandaag verschenen nummer van Foodmagazine, de zustertitel van Distrifood. De Foodmagazine Marketing Award is de prijs voor de beste marketingprestatie van levensmiddelenfabrikanten. Aan de basis liggen drie onderzoeken, uitgevoerd in opdracht van Foodmagazine: Industributie, introducties en groei. In dertien categoriën worden fabrikanten genomineerd.De jury – Marit van Egmond (Albert Heijn), Gerard van Dulmen(Superunie) en Roy van Keulen(Jumbo) – wijst op onafhankelijke basis een winnaar aan per categorie.
Prijs voor marketingkampioen terecht
De overallwinnaar is Heineken. ' ‘De introducties blijven trouw aan het krachtige merk waarmee de brouwer telkens weer inspeelt op de trends in de markt. De prijs voor deze marketingkampioen is dan ook terecht. Op het gebied van marketing een verdiende prijs. Met de introductie en het vermarkten van Heineken 0.0 zet de brouwer het hele alcoholvrijsegment echt op de kaart', zegt de jury over de winnaar van de award.
In razendsnel tempo een indrukwekkende groei
De jury vervolgt: ‘Heineken heeft in een razendsnel tempo een indrukwekkende groei van dit segment gerealiseerd met een dito marktaandeel.’ De bierbrouwer was tevens de winnaar van de prijs in de categorie bieren, wijnen en aperitieven. Andere winnende fabrikanten zijn Henkel, Tony's Chocolonely, Unilever (2x), Verstegen, Jacobs Douwe Egberts, Coca-Cola, Bolletje, Arla, Cono Kaasmakers, Johma en Coroos.
Lees ook: Magnum Pint wint Gouden Wheel