Nieuwe verpakking Yakult, minder schapruimte

Nieuwe verpakking Yakult, minder schapruimte

Vanaf week 17 worden de 7-packs van Yakult Original, Light en Plus vervangen door een kartonnen 8-pack. Deze verandering heeft veel voordelen voor de supermarkt.

Voordelen voor de winkel

De nieuwe verpakking is 4 flesjes breed in plaats van 7, en neemt daardoor in de winkel tot 33 cm minder schapruimte in. Met 8 flesjes heeft de verpakking meer waarde en de besteleenheid wordt kleiner: van 10 naar 5 colli. Ook is de nieuwe verpakking handzamer, milieuvriendelijker én minder kwetsbaar door het gebruik van karton in plaats van folie. Met de perforatiestrip zijn de packs makkelijk te openen en door de omverpakking beter stapelbaar. Naast het nieuwe 8-pack blijft Yakult ook verkrijgbaar in het kartonnen 15-pack. De introductie wordt breed ondersteund met POS-materialen, on pack en diverse media.

Wat zegt de shopper?

Uit consumentenonderzoek is gebleken dat het nieuwe 8-pack op alle fronten als verbetering wordt gezien. Als voordelen werden spontaan genoemd ‘milieu, handig te plaatsen in de koelkast en meer gebruiksgemak.’

Sinds 1935

Yakult is een gefermenteerde zuiveldrank verkrijgbaar in drie frisse smaken: Original, Light en Plus. Ieder flesje bevat minimaal 6,5 miljard Lactobacillus casei Shirota bacteriën. Deze unieke bacteriën bereiken de darmen levend. In Nederland wordt Yakult dagelijks bijna 200.000 keer gedronken. Maar liefst 20% van Nederland drinkt Yakult minimaal één keer per jaar en 5% vrijwel elke dag. Het kleintje Yakult is vanaf 1994 in Nederland maar bestaat in Japan al sinds 1935. Inmiddels is
Yakult in 38 landen verkrijgbaar en genieten meer dan 35 miljoen mensen er elke dag van.

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.