Voordelen voor de winkel
De nieuwe verpakking is 4 flesjes breed in plaats van 7, en neemt daardoor in de winkel tot 33 cm minder schapruimte in. Met 8 flesjes heeft de verpakking meer waarde en de besteleenheid wordt kleiner: van 10 naar 5 colli. Ook is de nieuwe verpakking handzamer, milieuvriendelijker én minder kwetsbaar door het gebruik van karton in plaats van folie. Met de perforatiestrip zijn de packs makkelijk te openen en door de omverpakking beter stapelbaar. Naast het nieuwe 8-pack blijft Yakult ook verkrijgbaar in het kartonnen 15-pack. De introductie wordt breed ondersteund met POS-materialen, on pack en diverse media.
Wat zegt de shopper?
Uit consumentenonderzoek is gebleken dat het nieuwe 8-pack op alle fronten als verbetering wordt gezien. Als voordelen werden spontaan genoemd ‘milieu, handig te plaatsen in de koelkast en meer gebruiksgemak.’
Sinds 1935
Yakult is een gefermenteerde zuiveldrank verkrijgbaar in drie frisse smaken: Original, Light en Plus. Ieder flesje bevat minimaal 6,5 miljard Lactobacillus casei Shirota bacteriën. Deze unieke bacteriën bereiken de darmen levend. In Nederland wordt Yakult dagelijks bijna 200.000 keer gedronken. Maar liefst 20% van Nederland drinkt Yakult minimaal één keer per jaar en 5% vrijwel elke dag. Het kleintje Yakult is vanaf 1994 in Nederland maar bestaat in Japan al sinds 1935. Inmiddels is
Yakult in 38 landen verkrijgbaar en genieten meer dan 35 miljoen mensen er elke dag van.