Vrumona drijvende kracht achter gezonder maken frisdrankenschap

Vrumona drijvende kracht achter gezonder maken frisdrankenschap

Tegen de verdrukking in blijft Vrumona tekenen voor groei. Het gezonder maken van het frisdrankenschap door sterk te innoveren, is een strategische keuze die zich uitbetaalt. Vrumona groeit zowel in volume als in omzet sterk door, terwijl de markt onder druk blijft staan.

- artikel aangeleverd door Vrumona

De perceptie dat frisdranken ongezond zijn, leeft sterk bij de consument/shopper. Dat zorgt ervoor dat shoppers steeds minder vaak frisdranken kopen en ook minder flessen/pakken per keer. De visie van Vrumona om de categorie gezonder te maken is daarom een logische strategische keuze om weer groei voor de gehele categorie te creëren. Doordat Vrumona in alle segmenten proposities heeft, wordt Vrumona gezien als de ideale partner om dat doel te bereiken. Retail directeur Esther Tromp-Strijdveen signaleert dat ook retailers nu echt een ommezwaai hebben gemaakt en actief meedenken met Vrumona om het schap ook echt gezonder te maken. Door bijvoorbeeld meer ruimte te geven aan waters en laag tot mid-calorische proposities of de keuze maken om binnen de traditionele frisdranken als cola, sinas en lemon lime de gezondere varianten meer de ruimte te geven.

Innoveren op caloriereductie

De innovaties die Vrumona één ding gemeen hebben, naast dat zij lekker zijn: het aantal calorieën is substantieel teruggebracht. Vorig jaar is Vrumona de drijvende kracht geweest achter de reductie van 3,8 procent calorieën per liter die in de hele categorie is bereikt. Voor alle merken van Vrumona tezamen geldt dat er een daling van 8,5 procent in calorieën is gerealiseerd. Het doel is om zeker 5% reductie van calorieën per liter per jaar te bereiken tot 2020. Dat is een uitdaging, maar de nieuwe innovaties van dit eerste half jaar laten weer goed zien hoe serieus Vrumona is om het de consument steeds gemakkelijker te maken te kiezen voor een gezonder alternatief. Zo bieden de recente introducties onder het watermerk Sourcy en een koolzuurvrije Rivella in fles weer meer variatie binnen de gezondere frisdrank alternatieven.

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.