FreshRecruitment
Supermarkten verkopen meer snoep, suikerarm daalt
Binnen het segment suikerwerk maakt snoep in het supermarktkanaal een flinke groei door. Het aandeel suikerarm/suikervrij binnen snoep daalt.
Binnen het segment suikerwerk maakt snoep in het supermarktkanaal een flinke groei door. Het aandeel suikerarm/suikervrij binnen snoep daalt.
Aandelen van grote snoepfabrikanten zijn de afgelopen jaren flink gekelderd. Vooral Nestlé incasseerde een schrikbarende koersdaling.
Aldi scoort het hoogst in een speculaastest van het AD. De keten wordt op de voet gevolgd door Lidl en Albert Heijn.
Pringles-chips stromen de winkels van Jumbo weer binnen. De kenmerkende bussen waren lang niet te krijgen bij de Veghelse formule.
Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.
Jumbo-ondernemer Bas Bobeldijk begint met de verkoop van de Dubai-chocoladeletter, het feestelijke equivalent van de op sociale media razend populaire Dubai-reep.
Er is een chipsoorlog uitgebroken tussen het Belgische Croky en de Duitse concurrent Chio. Het gaat om de zogenoemde Hula Hoops-chips.
Jumbo-klanten kunnen na maanden weer Haribo-snoep kopen in de winkels. De snoepfabrikant hoopt dat het aanbod de komende tijd verder uitbreidt.
Jumbo begint de komende weken in de winkels met de verkoop van Sinterklaas-assortiment.
Een Mars, een blikje Red Bull of Autodrop. De schappen bij de kassa's van supermarkten puilen nog altijd uit van de ongezonde producten. De gewoonte van supermarkten om klanten te verleiden om nog snel een reep mee te grissen, is inmiddels ook al volop doorgedrongen tot de zelfscankassa's.