Alles over Schoonmaak-en onderhoudsartikelen

Foto: Distrifood

Nieuwe koers: Aldi smelt chocomerken om tot Choceur

Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.

Archieffoto: Distrifood

Vaatwastabletten: Aldi, AH en Lidl scoren goed, Jumbo matig

All-in-one vaatwastabletten van Aldi, Albert Heijn en Lidl komen goed uit een test van de Consumentenbond. De Jumbo ecologische vaatwastablet all-in one scoort beduidend minder.

Industributie 2024 categorie drogmetica, schoonmaak- en onoerhoudsartikelen. Genomineerde Allowin Aarden van Kimberly Clark

Podcast Industributie: 'Domino-effect door hoge kosten'

LEUSDEN - In de aanloop naar het Industributie-onderzoek publiceert Distrifood tien podcast-afleveringen. Daarin komen de genomineerden in de verschillende categorieën aan het woord.

Frank Heus, Commercieel Directeur Europa en Maarten Krommendijk, Country 
Manager Nederland.

HG International: 'Je moet kunnen dansen met je klanten'

De markt verandert, en snel, weet HG International. Tegelijkertijd blijft er altijd een basisschoonmaakbehoefte aanwezig die ingevuld moet worden. Door de kern van haar schoonmaakassortiment additioneel aan te vullen, en zo veel mogelijk op maat, zet de expert in specialty cleaning de juiste brandblocks in de juiste winkels.

Bregtje van Aalten (l) en Lisanne Bassa: ‘58 procent van ons gehele assortiment is al 100 procent biologisch afbreekbaar.’

HG: 'Op ingrediënten en verpakkingen weten we nu al het verschil te maken'

Sinds 2021 is duurzaamheid prioritair onderdeel van het gehele proces bij HG International. 'Van begin tot eind wordt het nu meegenomen', legt Marketing Director Bregtje van Aalten uit. 'Zowel in de operatie als in de productie. De kwaliteit van de producten gaat dan ook altijd hand in hand met de ingrediënten en de verpakkingen. Waar we impact kunnen maken, doen we dat!'

Retail én consument blij met Dreft Max Power

Retail én consument blij met Dreft Max Power

Met goed marktonderzoek en een ijzersterke productontwikkeling weet Procter & Gamble zowel de retail als de consument aangenaam te verrassen en te overtuigen van de kwaliteit van Dreft Max Power. Twee Wheels zijn de beloning.

Foto: Distrifood

Procter & Gamble wint Wheel of Retail met Dreft Handafwas Max Power

ROTTERDAM - Dreft Handafwas Max Power van Procter & Gamble is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2022 in de categorie Homecare & cleaners.

Ton van Wetten, Chief Sales Officer van HG International.

Ton van Wetten, HG: 'Kostenstijgingen dwingen ons tot efficiency'

Ondanks roerige tijden, blijft de missie van HG International om Europees marktleider in schoonmaakmiddelen te worden overeind. Met nog meer relevantie verovert HG steeds meer winkelpunten, de toevoeging aan het portfolio van de merken Blue Wonder en Ecozone versterken de positie van de organisatie als winstgevende handelspartner.

Allowin Aarden, general manager bij Kimberly-Clark (links), bij host Annemarie Brüning en hoofdredacteur Peter Garstenveld (rechts). Foto's: Jan Willem Stad

PODCAST - De genomineerden van Industributie: Drogmetica, schoonmaak- en onderhoudsartikelen

Industributie is al 35 jaar lang dé ontmoetingsplek, waar de bedrijfstop van (food)retailers en levensmiddelenfabrikanten samenkomen. Hoogtepunt van het event is de bekendmaking van de resultaten van het Industributie-onderzoek. In deze podcast gaan host Annemarie Brüning en hoofdredacteur Peter Garstenveld in gesprek met de genomineerden.

Foto: HG

Fabrikant HG stelt nieuwe topman aan

ALMERE - Fabrikant van schoonmaak- en onderhoudsproducten HG heeft een nieuwe topman.