Alles over Schappen

Foto: Shutterstock

Plus: Vernieuwd schap frisdranken & sappen en speciaal fris

Plus introduceert deze week in alle winkels een vernieuwd schap frisdranken & sappen. Ook gaat de formule van start met het segment speciaal fris.

Foto: Cor Salverius

Schapindeling: wat werkt het best?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Ditmaal kijkt Nikki Numan naar schapindeling van supermarkten. Wat werkt beter: indelen op productvoordelen of -kenmerken?

Poepbacterie in drinkwater, run op flessen in supermarkt

Poepbacterie in drinkwater, run op flessen in supermarkt

In Apeldoorn en omgeving is bij supermarkten een run ontstaan op water in flessen. Er is een poepbacterie opgedoken in het drinkwater

Spar-ondernemer Philip Roels uit Creil. Foto: Anne van der Woude

Spar-ondernemer Roels vraagt achterban om invulling schapruimte

Welk product is de beste invulling voor een kopstelling in een dorpswinkel? Om die vraag beantwoord te krijgen, zette Spar-ondernemer Philip Roels een bericht op Linkedin. Hij kreeg een lange lijst aan ideeën en suggesties.

Foto: Albert Heijn

AH lanceert assortimentsplan per winkel, mogelijk rol AI

ZAANDAM - Albert Heijn zet in het nieuwe jaar een belangrijke stap in het bepalen van het assortiment per winkel. AI (artificial intelligence) gaat hierbij mogelijk ook een rol spelen.

Foto: Distrifood

Lege schappen kosten Belgische supers 5,4 procent omzet

BRUSSEL - Belgen grijpen het vaakst mis in het schap met alcoholische dranken. Tot die conclusie komt onderzoeksbureau NielsenIQ. De Belgische krant het Nieuwsblad schrijft over de beschikbaarheid.

De nieuwe signing bij Lidl. Klanten kunnen gemakkelijker producten vinden. Foto: Distrifood.

Lidl rolt signing met productgroepen in gangpaden uit

HUIZEN - Discounter Lidl maakt het de klanten makkelijker producten te vinden met signing in de gangpaden.

Foto met ceo Ton van Veen die winkelteam helpt met schapindeling. Foto: LinkedIn

Jumbo pakt schapindeling aan, hoofdkantoor helpt mee

VEGHEL - Jumbo gaat de schappen in de winkels opnieuw inrichten. Op initiatief van operationeel directeur Anrico Maat helpen medewerkers van het hoofdkantoor mee bij de operatie.

Altijd volle schappen met schapautomatisering

Altijd volle schappen met schapautomatisering

Retailers zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun winst te verhogen. Winkelefficiëntie is cruciaal voor de winstgevendheid, maar personeelstekorten kunnen dit moeilijker maken.

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Duurzame impuls voor Home Ambiance

Bolsius geeft een duurzame impuls aan de categorie Home Ambiance. De marktleider in kaarsen, geurkaarsen en geurstokjes inspireert de consument om op verschillende momenten en manieren de sfeer in huis te verhogen en introduceert deze maand het revolutionaire refill-concept CleanLight.