Alles over PLMA

De New Product Expo op de PLMA 2024. Foto: PLMA

Fotoserie: Opmerkelijke producten in spotlights PLMA 2024

Of ze snel de supermarktschappen gaan domineren, is de vraag. Maar tijdens de afgelopen PLMA stonden er tussen de honderden nieuwe producten heel wat opmerkelijke introducties.

De PLMA 2024 in de Rai. Foto: PLMA

PLMA 2024: Vegan en proteïnerijk domineren nieuwe introducties

Op PLMA presenteerden fabrikanten hun nieuwste producten. En het is duidelijk: ze blijven geloof houden in vegan.

Foto: Distrifood

Recordomzet voor huismerken, lopen verder uit op A-merken

ZEIST - Opnieuw kochten consumenten meer huismerken dan A-merken. Het aandeel private label in alle pakjes, bakjes, potjes, flesjes en blikjes die langs de kassa gingen, kwam over 2023 uit op 50,8 procent. Een jaar eerder was dat 50,3 procent.

Ook Picnic zet vol in op private labelproducten. Foto: Cor Salverius

Huismerken winnen in heel Europa, op één land na

AMSTERDAM - Huismerken blijven aan populariteit winnen. In Europa hebben privatelabelfabrikanten nu ruim 38 procent van de markt in handen. Slechts in één land wonnen A-merken marktaandeel.

Foto:Ditrifood

Recordaantal bezoekers voor PLMA-beurs in Amsterdam

AMSTERDAM - De PLMA-beurs heeft afgelopen maand meer bezoekers getrokken dan ooit. De beurs voor private label fabrikanten wist meer dan 16.0000 geïnteresseerden naar de RAI te krijgen.

Een vrachtwagen met spullen die overbleven van de PLMA-beurs. Opgehaald door Zending over Grenzen.  Foto: Zending over Grenzen

Dit gebeurt er met overgebleven luiers, fruit en koekjes van PLMA

AMSTERDAM - 50.000 kilo, of bijna zeven vrachtwagens vol. Zoveel producten blijven na afloop van de huismerkbeurs PLMA over en zijn opgehaald door Zending over Grenzen.

Foto:Ditrifood

Huismerkbeurs PLMA: minder verpakkingen, meer boer, geen vlees en heel veel verwennerij

AMSTERDAM - Op de huismerkbeurs PLMA barst het van de innovatieve concepten. Allen jagen een betere wereld na hetzij door te letten op het milieu, hetzij door de klant zich te latenverwennen. In de wandelgangen stijgt echter de vraag naar basic-producten om het inflatiespook weg te jagen. Die etaleren de aanbieders niet of nauwelijks.

Corona: Huismerkbeurs PLMA in Amsterdam afgelast

Corona: Huismerkbeurs PLMA in Amsterdam afgelast

AMSTERDAM - De PLMA-beurs die voor halverwege december op het programma stond in Amsterdam is onder invloed van de aangescherpte covidregels afgelast.

<h1>Innovaties in private label trekken 15.000 bezoekers naar PLMA-beurs</h1>

Huismerkstorm blaast door de RAI

AMSTERDAM - Iedereen die iets voorstelt in de wereld van huismerken streek afgelopen week neer in de RAI in Amsterdam voor de PLMA-beurs. Thema dit jaar: 'Listen to the buzz'. Distrifood maakte een rondgang op de beurs op zoek naar trends in private label.

Leebeek (Plus): 'Wachten op saneren AH Basic

Leebeek (Plus): 'Wachten op saneren AH Basic

DRIEBERGEN - ´We zitten als branche te wachten op AH, tot ze Basic gaan saneren. Tot die tijd voeren wij ook bij Plus Ok€ als budgetmerk, hoewel de kwaliteit niet altijd past bij onze formule', aldus commercieel directeur Eric Leebeek.