Alles over Kant-en-klaarmaaltijden

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

Mark Soetman

Van maaltijdbox tot kant-en-klaar

Picnic komt met de weekplanner in de app, waarmee consumenten hun onlinekarretje kunnen vullen met ingrediënten voor allerhande (pun intended) weekrecepten. Volgens de redactie van Distrifood: 'Picnic gaat met de focus op gerechten de concurrentie aan met maaltijdboxpartijen als HelloFresh. Dat bedrijf beweegt juist meer richting kant-en-klaarmaaltijden en investeert flink in het aanbod van die producten. Albert Heijn biedt klanten online ook al gepersonaliseerde weekmenu's.' Er is veel te doen in gemaksland…

Foto: Ronald Hissink

Kritiek op kant-en-klaar Hoogvliet, Vomar en Dekamarkt

Wakker Dier baalt van de samenstelling van de meeste kant-en-klaarmaaltijden in supermarkten. De kritiek van de actiegroep richt zich met name op Hoogvliet, Vomar en Dekamarkt.

Foto: Ronald Hissink

Gezondheid kant-en-klaar punt van zorg, ketens nemen maatregelen

Kant-en-klaarmaaltijden en maaltijdsalades zijn onverminderd populair. Tijdens de coronajaren kwam de klad erin, maar inmiddels zijn de omzetten weer gestegen. De zoektocht naar gemak en het grote aandeel eenpersoonshuishoudens zijn belangrijke verklaringen. De Consumentenbond is bezorgd over de gezondheid ervan.

Foto: Ronald Hissink

Flinke omzetgroei voor kant-en-klaar

De omzetten van kant-en-klaar maaltijden in het supermarktkanaal stijgen. Waar in 2022 € 641,3 miljoen werd omgezet, groeide dat door naar € 677,1 miljoen in 2023.

Foto: Albert Heijn

AH lanceert nieuwe campagne 'Lekker eten, lekker snel'

ZAANDAM- Albert Heijn zet met een nieuwe campagne in op een uitgebreid aanbod aan gerechten die snel en makkelijk te bereiden zijn. Het sluit aan op de trend waarbij consumenten steeds minder tijd en zin hebben om te koken.

Serdar Tolenaar. Foto: Distrifood

Serdar Tolenaar (ex-Plus) is met Mama's Maaltijden Foodheld 2023

VEGHEL - Voormalig Plus-ondernemer Serdar Tolenaar is met zijn concept Mama's Maaltijden uitgeroepen tot een van de zes Foodhelden van 2023. Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, en Merle Koopmans van den Dries, directeur bij Odin, staan ook in de top-100.

Orfirah Hogeman-Helstone Route to Bloom. Foto's: Route to Bloom en Distrifood

Hoe kom je als nieuwkomer in het schap van de supermarkt?

Jaarlijks worden duizenden nieuwe, soms echt innovatieve producten bedacht en aangeboden bij supermarkten. Daarvan halen er misschien enkele honderden écht het schap. De rest niet, terwijl die best heel innovatief en lekker zijn en verpakkingen er fantastisch uitzien. Waarom sneuvelen ze op de route naar het schap?

Consumentenbond: Volkoren in kant-en-klaar zeldzaam

Consumentenbond: Volkoren in kant-en-klaar zeldzaam

DEN HAAG - Kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt bevatten zelden volkoren granen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Archieffoto Rick Hageman, Serdar Tolenaar en Henk Brussaard tijdens hun pitch in tv-programma Dragon's Den. Foto: Mama's Maaltijden

Kijk op tv hoe Mama's Maaltijden een miljoen binnensleepte

ZEIST - Maaltijdconcept Mama's Maaltijden haalde €1 miljoen binnen in het tv-programma Dragons Den. Vrijdag is te zien hoe ze dat deden.