Alles over gezonde voeding

Foto: Distrifood

Eén op zes wil gezonder eten, maar kan dat niet betalen

DEN HAAG - Een deel van de mensen in Nederland die gezonder willen eten, kan dat eten naar eigen zeggen niet betalen.

Foto: Shutterstock

Prof pleit voor waarschuwing op ultrabewerkt voedsel

AMSTERDAM - Professor Chris van Tulleken, een van 's werelds toonaangevende experts op het gebied van ultrabewerkt voedsel, wil dat er een...

Foto: Bert Jansen

Plus en AH winnen stokbrodentest van Consumentenbond

DEN HAAG - Plus scoort het hoogst in een test van de Consumentenbond hoe gezond donkere stokbroden zijn. Ook Albert Heijn presteert goed. Bakker Bart...

Salesmanager Roy Wolf van Müller naast Brandmanager Annelène Bulder.

Almhof richt zich met submerk op nieuwe generatie zuivelliefhebbers

Almhof lanceert een submerk: Almhof I Feel Good. Met twee soorten vezelyoghurt en twee varianten proteïnekwark richt de Duitse zuivelgigant Müller...

Bernadette Kooijman van No Fairytales. Foto: Archief Distrifood

No Fairytales: 'Wraps Unilever zijn kopie en verdienen geen innovatieprijs'

AMSTERDAM - Het verbaast oprichter Bernadette Kooijman van groentetortillaproducent No Fairytales dat Unilever een innovatieprijs ontvangt voor de...

De (Nutri-)kogel is door de kerk

De (Nutri-)kogel is door de kerk

Het kabinet heeft besloten dat Nutri-Score mag worden ingevoerd. Hoewel ze invoering positief vindt, verwacht advocaat Mirjam von Meijenfeldt er geen...

Foto: Cor Salverius

Gesteggel over 9 procent

Duurzaamheidsexpert Mark Soetman volgt de discussie over het nultarief voor groente en fruit met aandacht. En constateert daarbij de nodige haken en...

Dennis Berg, Marketing & Intelligence Manager.

Nederland maakt kennis met de onbewerkte producten van TastyBasics

Nieuwe verpakkingen, een nieuwe website, een nieuwe uitstraling en een aangescherpte propositie: TastyBasics wil nu echt het grote publiek aanspreken...

Foto: Distrifood

Gaat Nutri-Score scoren in de schappen?

Of en hoe Nutri-Score het koopgedrag gaat beïnvloeden, is een groot vraagteken bij gebrek aan shopperonderzoek in de supermarkt. Het is überhaupt de...

Johan Veld, Commercieel Directeur TastyBasics.

Johan Veld, TastyBasics: 'Bij echte voeding hoort een echt A-merk'

TastyBasics heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Dat roept om een nieuwe positionering die past bij een A-merk. In de nieuwe aanpak...