Alles over Gezond eten

Beeld uit tv-commercial Lidl. Foto: Lidl

Lidl lanceert campagne met focus op gezondere keuzes

Lidl lanceert een nieuwe campagne om het brede assortiment aan gezondere en duurzamere producten te benadrukken. Daarnaast loopt er een spaaractie waarbij klanten kunnen sparen voor gratis gezonde producten uit de Schijf van Vijf.

Maudie van den Broek, Marketing Coördinator met CEO Piet Driessen: ‘De internationale retail pikte 
Callowfit veel sneller op dan we hadden verwacht.’

Callowfit-sauzen: een gezondere en smaakvolle keuze

Bereid een smakelijke saus die er ook nog eens lekker uitziet, maar dan zónder vet, toegevoegde suikers, dierlijke producten, lactose en gluten. De meeste koks zouden lachend bedanken voor deze uitdaging, maar de Driessen Group of Companies uit Deurne zette er hun tanden in en bracht een nieuw, gezonder sausmerk op de markt: Callowfit. Na zeven jaar volharden en ontwikkelen staat het nu in meer dan veertig landen op de schappen.

Foto: Roel Dijkstra - Vlaardingen

Albert Heijn geeft gezonde leefstijl plek op de website

Albert Heijn maakt op zijn website extra plek voor gezonde leefstijl. In deze online omgeving staat informatie over bijvoorbeeld beter eten en goed slapen.

Joep Meijsen, senior redacteur bij Distrifood

Echt waar? Fabrikanten en supers als georganiseerde misdaad?

Distrifood-redacteur Joep Meijsen keek de film Unfrosted en las het nieuwe boek van Teun van de Keuken. Twee producties waarin de voedingsindustrie (bijna) wordt neergezet als een variant op de georganiseerde misdaad. Het is tijd om consumenten te helpen gezonder te eten.

Protaste vers bereide premium maaltijden boordevol eiwitten en groenten

Protaste vers bereide premium maaltijden boordevol eiwitten en groenten

Eind oktober maakt Protaste - Premium Protein Meals haar intrede in het vers bereide kant-en-klare maaltijden schap. Voor de lekkere eters die bewust kiezen voor een gezonde levensstijl, voor sporters die elke dag opnieuw willen presteren en voor de singles die geen tijd óf door de waan van de dag geen zin hebben om te koken.

Foto Plus

Plus lanceert samenwerking met Stichting Thuisgekookt

UTRECHT - Plus en Stichting Thuisgekookt slaan de handen ineen om goed eten toegankelijk te maken voor de hele buurt. Ze lanceren hiertoe een campagne.

AH berispt door ministerie VWS om campagne Nutri-Score

AH berispt door ministerie VWS om campagne Nutri-Score

DEN HAAG - Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) gaf Albert Heijn een standje omdat het een reclamecampagne voerde om voedelkeuzelogo Nutri-Score te promoten.

Plus start campagne Goed Eten

Plus start campagne Goed Eten

UTRECHT - Plus trapt 2022 af met een campagne die zich richt op het maken van gezonde en bewuste voedingskeuzes: Goed Eten. Singer-songwriters schreven hiervoor een speciaal lied.

Pizza's vormen nog een uitdaging.

'Supermarktpizza bevat relatief meer zout dan afhaalpizza'

VENLO - Pizza's in supermarkten bevatten relatief gezien meer zout dan die van pizzaketens.

'Vlees moet niet worden gepromoot in de supermarkt'

'Vlees moet niet worden gepromoot in de supermarkt'

ZEIST - De Schijf van Vijf die we in Nederland al jaren kennen is schadelijk voor het milieu en ouderwets. Dat stelt een groep diëtisten die nu met een plantaardig alternatief komt, de zogeheten Schijf for Life. Het gaat om een nieuw voedingsadvies dat is gericht op de gezondheid van de mens en een beter klimaat.