Food Data

Snoepfabrikant CCI brengt sales en supply chain op één lijn
Continental Candy Industries gebruikte Slim4 eerder alleen voor forecasting, maar gaat hier nu ook de productie en inkoop mee aansturen. Dit zorgt...

Hoe vier supermarkten succesvol digitaal transformeerden
In een wereld waar elke indruk, klik en euro telt, is wendbaarheid een kunst. Snakeware, een data-driven digital agency, belichaamt deze...

Het belang van een goede forecast
Voor foodbedrijven is een goed forecastproces cruciaal. Want kun je nauwkeurig voorspellen wat je klant gaat bestellen, dan kun je efficiënter...

Een nieuwe flitsdataspeler dient zich aan
Hoofdredacteur Peter Garstenveld werkt al jaren samen met bureaus als Nielsen, GfK en Circana/IRI. Ineens ziet hij een nieuwkomer: flitsbezorger...

Top Tien: Grootste supermarkten en fabrikanten van Nederland
ZEIST - Nederland heeft een grote foodsector en dat valt duidelijk terug te zien in de lijst met 500 grootste bedrijven. Het bulkt hier namelijk van...

Direct inzicht in de opbrengst van promoties met Promo-Analyzer
Onderzoeksbureau IRI en IPV Data (voorheen In Prijs Verhoogd) gaan een samenwerkingsverband aan. Per 1 januari 2023 lanceren de nieuwe partners de...

Prijsstijging huismerken loopt op naar 17,5 procent
DIEMEN - Het prijsniveau van huismerken lag in de afgelopen periode 17,5 procent boven het niveau van vorig jaar. Bij A-merken gaat het om een...

Onderzoek: Lidl beste prijs-kwaliteitsformule
AMSTERDAM - Klanten zien Lidl volgens bureau Beerda als de beste prijs-kwaliteitsformule. De keten heeft de positie al sinds 2015.

Online: Klantenkring groeit, marktaandeel daalt
MAASTRICHT - Het aandeel van online in de supermarktomzet is na enkele jaren van stevige groei ineens aan het dalen. Het is de vraag of dit een...

ABN: minder transacties flitsbezorgers, gemiddelde besteding €16,88
AMSTERDAM - Het aantal transacties bij flitsbezorgers is gedaald nu er geen lockdowns meer zijn. De gemiddelde ordergrootte is €16,88.