FreshRecruitment
YouGov Kerstrapport 2024: Dit zijn de genomineerden
De genomineerden voor het Kerstrapport van YouGov en Distrifood zijn bekend. Het gaat om drie landelijke ketens en drie regionale formules.
De genomineerden voor het Kerstrapport van YouGov en Distrifood zijn bekend. Het gaat om drie landelijke ketens en drie regionale formules.
'Waarom zou je een product introduceren zonder eerst diepgravend onderzoek te doen? En dus puur af te gaan op aannames?' vraagt Wim van den Berg, retail marketing manager. 'Dat is zonde. Want zo presenteer je wellicht een product dat niet voldoet aan de actuele behoefte van shoppers. Of dat niet aansluit bij de ontwikkelingen in de markt. Om vervolgens nauwelijks verschil te maken in omzet en rotatie bij retailers.' Benieuwd hoe het dan wel moet?
Jumbo hamert op samenwerking in de foodbranche bij het investeren in verpakkingsdata.
In theorie kunnen supermarkten merken perfect helpen bij het behalen van de verkoopdoelstellingen. Via retailmedia kan een merk immers veel doelgroepen bereiken. Is die manier van adverteren al professioneel genoeg of moet er nog veel gebeuren voordat supermarkten echt als uitgevers denken?
'Retailers starten met de analyse van productrotatie: wat is de verkoopfrequentie? Vervolgens kijken ze naar het rendement: wat is de winstgevendheid? Maar de cruciale vraag, volgens Wim van den Berg, retail marketing manager bij Growers United, is: hoe handhaaf je deze hoge niveaus? 'Investeren in een relevant assortiment is essentieel.'
De Merken Top 100 over 2023, de complete ranglijst.
De Merken Top 100, maar dan gesorteerd op groeipercentage.
Verstegen Spices & Sauces zet een grote stap voorwaarts in de aansturing van zijn supply chain. Door de transitie van order- naar forecast-gestuurd werken kan het foodbedrijf beter inspelen op de vraag, slimmer inkopen en de productielijnen beter benutten. COO Manfred Lukkezen van Verstegen en director food Arjan Levisson van Slimstock vertellen hoe ze dit hebben aangepakt.
Continental Candy Industries gebruikte Slim4 eerder alleen voor forecasting, maar gaat hier nu ook de productie en inkoop mee aansturen. Dit zorgt voor een betere benutting van productiecapaciteit, minder incourantie en een efficiënter planningsproces.
In een wereld waar elke indruk, klik en euro telt, is wendbaarheid een kunst. Snakeware, een data-driven digital agency, belichaamt deze flexibiliteit en daadkracht. De klantreis staat centraal in de strategie. Ook bij de digitale transfomatie van DekaMarkt, Dirk, Poiesz Supermarkten en Vomar.