Alles over Food Data

Retail directeur Irene Hendriksen en Joost Slagt, commercieel directeur van de Nederlandse tak van Circana.Gesponsord
Gesponsord
Circana

Gesponsord Circana: People, Coverage & Technology

Afgelopen jaren is er hard gewerkt door Circana aan het uitbreiden van haar universum. Door over te stappen op scanningsdata van Lidl, en het toevoegen van Picnic en Pieter Pot heeft Circana een significante uitbreiding in haar universum gerealiseerd. Dit biedt meerdere voordelen voor zowel fabrikanten als retailers.

Winnaars Dirk en Nettorama in het Zomerrapport. Foto's: Distrifood
Food Data

YouGov Kerstrapport 2024: Dit zijn de genomineerden

De genomineerden voor het Kerstrapport van YouGov en Distrifood zijn bekend. Het gaat om drie landelijke ketens en drie regionale formules.

Gesponsord
Gesponsord
Food Data

Gesponsord Lanceer impactvolle producten met data en onderzoek

'Waarom zou je een product introduceren zonder eerst diepgravend onderzoek te doen? En dus puur af te gaan op aannames?' vraagt Wim van den Berg, retail marketing manager. 'Dat is zonde. Want zo presenteer je wellicht een product dat niet voldoet aan de actuele behoefte van shoppers. Of dat niet aansluit bij de ontwikkelingen in de markt. Om vervolgens nauwelijks verschil te maken in omzet en rotatie bij retailers.' Benieuwd hoe het dan wel moet?

Foto: GS1
Food Data

Jumbo: Samen investeren in productdata is noodzaak

Jumbo hamert op samenwerking in de foodbranche bij het investeren in verpakkingsdata.

Foto: Plus
retailmedia

Potentie retailmedia enorm, maar nog volop valkuilen

In theorie kunnen supermarkten merken perfect helpen bij het behalen van de verkoopdoelstellingen. Via retailmedia kan een merk immers veel doelgroepen bereiken. Is die manier van adverteren al professioneel genoeg of moet er nog veel gebeuren voordat supermarkten echt als uitgevers denken?

Gesponsord
Gesponsord
Food Data

Gesponsord Een relevant assortiment door het creëren van een destination category

'Retailers starten met de analyse van productrotatie: wat is de verkoopfrequentie? Vervolgens kijken ze naar het rendement: wat is de winstgevendheid? Maar de cruciale vraag, volgens Wim van den Berg, retail marketing manager bij Growers United, is: hoe handhaaf je deze hoge niveaus? 'Investeren in een relevant assortiment is essentieel.'

Foto: Michel Zoeter
Merken Top 100

Merken Top 100: De volledige ranglijst

De Merken Top 100 over 2023, de complete ranglijst.

Foto: Michel Zoeter
Merken Top 100

Merken Top 100: De ranglijst op groeipercentage

De Merken Top 100, maar dan gesorteerd op groeipercentage.

Manfred Lukkezen, COO bij Verstegen en Arjan Levisson, director food bij Slimstock.Gesponsord
Gesponsord
Food Data

Gesponsord Verstegen gaat supply chain integraal aansturen

Verstegen Spices & Sauces zet een grote stap voorwaarts in de aansturing van zijn supply chain. Door de transitie van order- naar forecast-gestuurd werken kan het foodbedrijf beter inspelen op de vraag, slimmer inkopen en de productielijnen beter benutten. COO Manfred Lukkezen van Verstegen en director food Arjan Levisson van Slimstock vertellen hoe ze dit hebben aangepakt.

Gesponsord
Gesponsord
Food Data

Gesponsord Snoepfabrikant CCI brengt sales en supply chain op één lijn

Continental Candy Industries gebruikte Slim4 eerder alleen voor forecasting, maar gaat hier nu ook de productie en inkoop mee aansturen. Dit zorgt voor een betere benutting van productiecapaciteit, minder incourantie en een efficiënter planningsproces.