Alles over Brood

Foto: Distrifood

Versrapport 2024: Zo doen formules het in brood

Lidl wint bij de landelijke formules met het rapportcijfer 7,20 in brood. Albert Heijn blijft nummer 2, terwijl Jumbo de derde plaats van Plus...

Nettorama (boven) en Lidl (onder) zijn de winnaars van het Versrapport 2024. Foto's: Distrifood

Versrapport 2024: Lidl en Nettorama zijn de kampioenen

Lidl heeft bij de landelijke formules het beste imago in vers. Nettorama heeft dit bij de regionale ketens.

Foto: Mariska Loos Fotografie

Forse afname verspilling supermarktbrood

Er blijft steeds minder brood over in de supermarkten. Vorig jaar was sprake van een daling van maar liefst 40 procent ten opzichte van 2020.

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn zet vol in op brood met tarwe uit Nederland

Albert Heijn introduceert een aantal nieuwe broden waarin tarwe uit Nederland is verwerkt.

Foto: Shutterstock

Delhaize lanceert brood van regeneratief geteelde tarwe

Delhaize gaat brood verkopen van regeneratief geteelde tarwe uit eigen land. Hiervoor is inmiddels 3.000 ton tarwe geoogst bij Belgische telers.

Foto: Shutterstock

NVWA berispt AH, Dirk, Jumbo, Plus en Superunie over volkoren

Een kwart van de verpakkingen met volkorenproducten die de NVWA onder de loep nam, claimde onterecht volkoren te zijn. Een aantal supermarktketens en...

Eelco Hos

Waarom een digitaal bakplan beter is

Eelco Hos ziet op brood-en-banketafdelingen van supermarkten nog wel papieren bakplannen. Dat kan beter.

Foto: Kamstra Hart fotografie

Slag om Terschelling: Voor brood naar Jumbo, voor vlees naar Plus

Ondernemen op de Wadden is een vak apart. Maar ook op de eilanden zelf zijn er grote verschillen, ondervindt supermarkteigenaar Marijn Kapinga (31),...

Foto: Anne van der Wouden

Broodretouren in supermarkten dalen fors

AMSTERDAM - Het aantal broden dat supermarkten terugsturen naar de bakkerijen nam tussen 2020 en 2022 flink af, blijkt uit een monitor van de...

Poiesz dekt alle koelingen af om energiebesparing en loopt daarmee voor op wet- en regelgeving. Foto: Poiesz

Groei productgroepen: maaltijden scoren, non-food in mineur

ZALTBOMMEL - Het piept en kraakt bij de non-food in supers. De omzetgroei is minimaal en soms zelf negatief. En op een enkele uitzondering na dalen...