FreshRecruitment
Spar lanceert nieuw brood- en banketmerk Bakkershart
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Albert Heijn start vanaf volgende week met de verkoop van een herbruikbaar broodzakje. Ook sleutelt de marktleider aan de receptuur van diverse broden.
Ekoplaza introduceert komende maand een nieuw worstenbroodje in zijn winkels.
Aldi scoort het beste in de volkorenbollentesten die in de Consumentengids van de Consumentenbond zijn verschenen. Lidl en Ekoplaza bungelen onderaan.
Lidl maakt werk van het verhogen van de verkopen van volkorenproducten. In 2030 moet een kwart van de graanproducten volkoren zijn. Nu is dat aandeel 20 procent.
Met de introductie van Jumbo's brood en onlangs ook de Smaakmakers groeit het aanbod van het nieuwe eigen merk van Jumbo gestaag. Daarmee is het nieuwe assortiment nu uitgebreid naar honderden sku's.
Lidl wint bij de landelijke formules met het rapportcijfer 7,20 in brood. Albert Heijn blijft nummer 2, terwijl Jumbo de derde plaats van Plus overneemt. Regionaal neemt Hoogvliet in brood de kroon over van Poiesz en staat Nettorama niet meer bij de beste drie. Vomar wel. Die formule was en is nummer 3.
Lidl heeft bij de landelijke formules het beste imago in vers. Nettorama heeft dit bij de regionale ketens.
Er blijft steeds minder brood over in de supermarkten. Vorig jaar was sprake van een daling van maar liefst 40 procent ten opzichte van 2020.
Albert Heijn introduceert een aantal nieuwe broden waarin tarwe uit Nederland is verwerkt.