FreshRecruitment
Boni weg als klant, bakkerij in Apeldoorn sluit de deuren
Bakkerij Fuite in Apeldoorn sluit na bijna een eeuw de deuren in Apeldoorn. Het wegvallen van Boni als klant speelt een cruciale rol in het besluit.
Bakkerij Fuite in Apeldoorn sluit na bijna een eeuw de deuren in Apeldoorn. Het wegvallen van Boni als klant speelt een cruciale rol in het besluit.
Jumbo maakte in juni bekend dat Bakker Goedhart, van de familie Borgesius, hofleverancier wordt van zijn dagverse brood. Belangrijke details over de deal zijn nog ongewis, maar zeker is dat de overeenkomst grote impact heeft op de broodketen. 'Je bent je eigen monopolist aan het creëren en de vraag is of Jumbo niet penny wise, pound foolish is met deze deal,' stelt retailexpert Paul Moers. Wordt Borgesius te groot?
In een overwegend door private labels gedomineerd landschap, valt SlooOW, een merk van bakkerij Pandriks op. Met 100% natuurlijk en biologisch desembrood om thuis af te bakken, past het merk goed bij de groeiende consumentenvraag naar lekkere en kwalitatief goede gemaksproducten.
Jumbo heeft zijn contract met broodleverancier Bake Five opgezegd. De formule gaat in zee met Bakkerij Goedhart, dat nu al Albert Heijn levert.
Dirk Groot, die zich als Zwerfinator inzet tegen zwerfafval, start een actie tegen milieuvervuilende zakjes die van de broodafdelingen van supermarkten komen.
Aldi gebruikt nu ook de broodzakken om nieuw personeel warm te maken voor een baan bij de Duitse discounter.
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Albert Heijn start vanaf volgende week met de verkoop van een herbruikbaar broodzakje. Ook sleutelt de marktleider aan de receptuur van diverse broden.
Ekoplaza introduceert komende maand een nieuw worstenbroodje in zijn winkels.
Aldi scoort het beste in de volkorenbollentesten die in de Consumentengids van de Consumentenbond zijn verschenen. Lidl en Ekoplaza bungelen onderaan.