Alles over Academic Update

Foto: Cor Salverius

Schapindeling: wat werkt het best?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Ditmaal kijkt Nikki Numan naar schapindeling van supermarkten. Wat werkt beter: indelen op productvoordelen of -kenmerken?

Foto: Herbert Wiggerman

Hoe belangrijk zijn ondernemers voor het succes van een supermarkt?

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood. Erjen van Nierop kijkt naar hoe belangrijk de ondernemer is voor het succes van de supermarkt.

Foto: Shutterstock

Wat doet brandstore met online- en offlineverkopen?

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood. Nikki Numan kijkt naar het effect van brandstores op online- en offlineverkopen.

Foto: Shutterstock

Academic update: Zijn gemakswinkels sleutel tot succes?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. In deze academic update neemt Tom Wielheesen de impact van gemakswinkels op de gehele supermarktketen onder de loep.

Foto: Roel Dijkstra

Academic update: Kiest klant na gezond vaak voor ongezond?

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood. Erjen van Nierop kijkt naar de volgorde van gezonde en ongezonde keuzes van klanten.

Foto: Albert Heijn

Hoe belangrijk is demografie voor omnichannel?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Ditmaal kijkt Nikki Numan naar het effect van demografie en situatie op online boodschappen doen.

Foto: Shutterstock

Academic update: Heeft bieden van alternatieven zin bij out-of-stock?

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood Magazine. In deze editie kijkt Tom Wielheesen naar het aanbieden van alternatieven bij online boodschappen.

Foto: Distrifood

Academic update: Spelen A-merken een rol bij harddiscount?

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood Magazine. In deze editie kijkt Erjen van Nierop naar de rol van A-merken bij harddiscount.

Een goede duurzaamheidsreputatie gaat samen met een grotere aankoopintentie voor duurzame producten. Archieffoto: Studio Kastermans

Academic update: Speelt reputatie een rol bij duurzaam?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Hoe belangrijk is reputatie als het gaat om duurzaam?

Archieffoto: Diederik van der Laan

Academic update: Is innovatie in functional foods ook functioneel voor de categorie?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Hoe functioneel is innovatie in functional foods voor de gehele categorie?