Alles over Food Data

Manfred Lukkezen, COO bij Verstegen en Arjan Levisson, director food bij Slimstock.

Verstegen gaat supply chain integraal aansturen

Verstegen Spices & Sauces zet een grote stap voorwaarts in de aansturing van zijn supply chain. Door de transitie van order- naar forecast-gestuurd...

Snoepfabrikant CCI brengt sales en supply chain op één lijn

Snoepfabrikant CCI brengt sales en supply chain op één lijn

Continental Candy Industries gebruikte Slim4 eerder alleen voor forecasting, maar gaat hier nu ook de productie en inkoop mee aansturen. Dit zorgt...

Woman shops juice using phone grocery list in supermarket

Hoe vier supermarkten succesvol digitaal transformeerden

In een wereld waar elke indruk, klik en euro telt, is wendbaarheid een kunst. Snakeware, een data-driven digital agency, belichaamt deze...

Het belang van een goede forecast

Het belang van een goede forecast

Voor foodbedrijven is een goed forecastproces cruciaal. Want kun je nauwkeurig voorspellen wat je klant gaat bestellen, dan kun je efficiënter...

Foto: Distrifood

Een nieuwe flitsdataspeler dient zich aan

Hoofdredacteur Peter Garstenveld werkt al jaren samen met bureaus als Nielsen, GfK en Circana/IRI. Ineens ziet hij een nieuwkomer: flitsbezorger...

Foto: Ahold Delhaize

Top Tien: Grootste supermarkten en fabrikanten van Nederland

ZEIST - Nederland heeft een grote foodsector en dat valt duidelijk terug te zien in de lijst met 500 grootste bedrijven. Het bulkt hier namelijk van...

Kees Geevers, commercieel directeur IPV Data (links) en Frank Smit, commercieel directeur IRI.

Direct inzicht in de opbrengst van promoties met Promo-Analyzer

Onderzoeksbureau IRI en IPV Data (voorheen In Prijs Verhoogd) gaan een samenwerkingsverband aan. Per 1 januari 2023 lanceren de nieuwe partners de...

Het huismerk van Jumbo Foto: Distrifood

Prijsstijging huismerken loopt op naar 17,5 procent

DIEMEN - Het prijsniveau van huismerken lag in de afgelopen periode 17,5 procent boven het niveau van vorig jaar. Bij A-merken gaat het om een...

De agf-afdeling van Lidl in Nederland. Foto: Distrifood

Onderzoek: Lidl beste prijs-kwaliteitsformule

AMSTERDAM - Klanten zien Lidl volgens bureau Beerda als de beste prijs-kwaliteitsformule. De keten heeft de positie al sinds 2015.

Foto: Shutterstock

Online: Klantenkring groeit, marktaandeel daalt

MAASTRICHT - Het aandeel van online in de supermarktomzet is na enkele jaren van stevige groei ineens aan het dalen. Het is de vraag of dit een...